Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-11, 09:25
  #145
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det. Jag ser inte på Myra som arbetslös av samma anledning som att jag inte ser på exempelvis konsulter eller folk som arbetar deltid som arbetslösa. Du har en annan uppfattning men det är svårt att veta om det beror på att du konsekvent har den attityden till alla som inte arbetar heltid eller om det bara handlar om din knäppa fixering vid Myra.
Men om jag tror att Myras privatekonomi påverkar hennes syn på medborgarlön så är det fullt möjligt.
det är skrattretande att se hur bitter och törstig du är på en och samma gång.
För att hon inte vill och inte är tvungen till det skulle jag gissa.

är nån arbetslös större delen av tiden så är de väl arbetslösa. ser inte hennes twittrande som ett jobb direkt.

bitter och törstig haha du är väl mest törstig då eller

Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Lite mycket gnäll på dåligt betalt är det i såna fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag vet inte om jag tycker hon klagar så mycket på det men jag läser aldrig vad hon skriver på Twitter. På fejan, YT och i hennes discord är det aldrig sådan klagosång.

hon säger det hela tiden. både om hur synd det är om henne som frilans och mot andra. sen tigger hon ju swish och får insamlingar till sig för att det är så synd om henne. bättre att hennes "simps" brorsan och fd pojkvännen försörjer henne då eller
Citera
2021-01-11, 09:28
  #146
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Smutskasta gärna hennes kassa åsikter och verklighetsuppfattning, skrivuppdrag däremot får
hon helt utan att behöva sära på benen. Nästan alla är störiga på twitter, hon är trevlig i andra sammanhang.

hon är säkert trevlig när hon har nåt att vinna på det. som när hon ska smörja in sig hos nån.
Citera
2021-01-12, 20:51
  #147
Medlem
JuicyPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag vet inte om jag tycker hon klagar så mycket på det men jag läser aldrig vad hon skriver på Twitter. På fejan, YT och i hennes discord är det aldrig sådan klagosång.
Du får gärna berätta mer om denna insyn du tycker sig ha i Myras privata liv. Tidigare har du ju bla tveklöst uttalat dig om att Myras sexäventyr med Henrik vare slut långt innan uppbrottet och att inga kände till den. Jag påstår att du antagligen ljuger men det vore festligt att höra dig motivera det först.

Är det aldrig "klagosång" på discorden eller på YT chatten så är det för att hon och modarna (A/T) bannar alla som är ifrågasättande av henne eller tom mot andra simps. Dessutom sitter hon visst omed sina äckliga simps och beklagar sig rätt mycket, över tex hur mkt Henrik saknar empati o hatar lata handikappade. Eftersom Myra helt saknar konsekvenstänk kan hon både sitta oh beklaga sig över att hon helst inte skulle vilja behöva nämna haveristerna igen, samtidigt som hon är inkapabel till att inte baktala dem jämt --->

Citat:
Ursprungligen postat av Simphörnan #General 23:30
Myra: Sjukt intressant!

Angående funkofobi har ju mina gamla kollegor kört rätt hårt på att basha folk med funktionsnedsättningar som "oanställningsbara" osv

Vilket i mina ögon är rätt pissigt, men något jag är övertygad om går rätt bra hand i hand med mycket av Malcoms retorik mot vissa invandrargrupper tbf

bfredl (Snyggliberal Centrist): du menar i podd?

Myra: Så de förtjänar väl varandra

Ja, bland annat

bfredl (Snyggliberal Centrist): mm henko var väl lite FÖR entusiastisk när han gick igenom malcoms diagnoshistoria.

asså jag förstod ju poängen, men den hade kunnats göra 10x snyggare

Myra: Alltså, han har noll empati för andras funktionsvariationer öht.

Det är han knappast ensam om.

Det är en rätt allmängiltig samhällelig syn på produktivitet osv

Oklart: så om man är väldigt kittlig under fötterna har man en fotkink? valid

ursäkta att jag är så jävla off topic för övrigt

Nordic Elf Magic: det där känns så jävla cliché etniskt svenskt på nåt sätt, "alla kan ta ansvar och göra rätt för sig"

förstår att det är kul att köra i skallen på fascister som inte lever som de lär, men kan hjälpa till att legitimera den sortens tänk mer generellt. :/

deckis: Vet inte hur jag ska säga detta, och alla har ju sina blind spots, men om man ska vara vänster så bör man kunna ta in även människor som inte passar in i produktionssystemet.

Myra: Ja, jag förstår ju logiken I att använda det mot Malcom eftersom han sitter och gnäller på icke produktiva somalier eller w/e

En bra jämförelse är att säga åt incels att de bara hatar kvinnor för att de inte får ligga
Vilket... Ja, jo, rätt i sak, men samtidigt är det rätt taskigt mot alla som inte får ligga som INTE hatar kvinnor

Problemet är inte att incels inte får ligga ELLER att Malcom är en hycklare vg produktivitet

bfredl (Snyggliberal Centrist): problemet med incels är ju att det är självförvållat och de måste hata alla kvinnor som ens försöker närma sig en.

Myra: Problemet är att ingen borde mäta människors värde efter hur konsekvent de producerar efter samhällets normer

bfredl (Snyggliberal Centrist): de flesta ensamma män skulle ju bara tacka och ta emot (säger jag som MAN)

deckis: Den svenska identiteten är att både ha nån slags napoleon-komplex och att vara självhatande samtidigt.

Myra: Jag har levt med odiagnostiserad ADD hela livet, gått in i väggen två gånger och är allmänt kaos i hjärnan. Jag funkar inte på samma sätt som någon som inte gjort det, har inte samma svagheter och styrkor. Är man vänster bör man fatta att det är de där olikheterna som bygger ett starkt samhälle, när de jobbar tillsammans

bfredl (Snyggliberal Centrist): som diagnostiserad ASD som också gått in i väggen kan jag bara hålla med

Myra: Fy fan vad tråkig världen skulle vara utan autister som Malcom liksom, oavsett om jag gillar hans åsikter eller ej. Men det är åsikterna som är problemet

bfredl (Snyggliberal Centrist): problemet med malcom är ju att bli "cancelled" oavsett anledning tenderar ju inte göra en smart, utan bara paranoid och konstig om man inte har tur och hamnar i rätt sälskap
__________________
Senast redigerad av JuicyPussy 2021-01-12 kl. 20:53.
Citera
2021-01-12, 21:00
  #148
Medlem
JuicyPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
så hon är 70-90% arbetslös?

klart det är en man. det är någon som heter L*nn*rt F*rnstr*m.

undrade om skaffat sig nån spec koll på det. tror du hennes frågor om medborgarlön hänger ihop med att hon är arbetslös?

Riktig flummare/pundare hon skaffat sig att mjölka nu. Inte mycket syre i den hjärnan kan man tro..... men kanske rätt mkt syra? Skulle Pirat-Plague ha dessa ekonomiska resurser (i former av attbedra sig till extra presstöd som andra jobbar och betalar skatt för) hade han säkert också fått ligga med Myra.

Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
för att hon verkar så himla självgod och gnällig och försöker sälja in sig som vänster och feminist. hon är också otroligt störig på twitter när hon försöker förklara saker hon inte har nån koll alls på genom att sparka in öppna dörrar och bryta in med sina puckade felaktigheter. hon är överallt och försöker va relevant.
Myra har ingen ideologi egentligen (det samma gäller hennes simps som som mest försöker vara edgelords genom att leka AFA) hon går helt på vad som gör att hon slipper arbeta så mycket som möjligt. Lite konsekvenstänk (för första gången) av henne att förespråka medborgarlön då.
Citera
2021-01-12, 21:59
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyPussy
Är det aldrig "klagosång" på discorden eller på YT chatten så är det för att hon och modarna (A/T) bannar alla som är ifrågasättande av henne eller tom mot andra simps. Dessutom sitter hon visst omed sina äckliga simps och beklagar sig rätt mycket, över tex hur mkt Henrik saknar empati o hatar lata handikappade.

Trevligt att du arkiverar mina inlägg också, utifall discord skulle gå ner eller något men jag kan bekräfta att 100%-ig lojalitet utkrävs på myra's discord och om man frågastätter narrativet så får man sitt nickname ändrat eller ännu värre. till exempel så råkade jag förolämpa kommunisten i sällskapet när hon var lite väl full och blev således utnämd till "centrist" mot min vilja.
Citera
2021-01-12, 22:03
  #150
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyPussy
Myra har ingen ideologi egentligen (det samma gäller hennes simps som som mest försöker vara edgelords genom att leka AFA) hon går helt på vad som gör att hon slipper arbeta så mycket som möjligt. Lite konsekvenstänk (för första gången) av henne att förespråka medborgarlön då.

Ideologi kanske hon inte har, men hon är tillskillnad från mig socialliberal i det hon framför i alla fall. Jag vet inte riktigt hur du vet folks ideologiska hållning i discorden då vi mest tramsar och edgelordar extremt lite egentligen.
Citera
2021-01-13, 12:16
  #151
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyPussy
Är det aldrig "klagosång" på discorden eller på YT chatten så är det för att hon och modarna (A/T) bannar alla som är ifrågasättande av henne eller tom mot andra simps. Dessutom sitter hon visst omed sina äckliga simps och beklagar sig rätt mycket, över tex hur mkt Henrik saknar empati o hatar lata handikappade. Eftersom Myra helt saknar konsekvenstänk kan hon både sitta oh beklaga sig över att hon helst inte skulle vilja behöva nämna haveristerna igen, samtidigt som hon är inkapabel till att inte baktala dem jämt --->

var kommer citaten från? är ju just snyggt att själv sitta i den vänster podd som har fulast språk i sverige och kalla folk för det ena och andra. sen när det spricker för att man inte gör jobbet så är det grabbarnas fel och nu sitter hon och föreläser för andra om hur hemskt det var ha ha ha

Citat:
Ursprungligen postat av JuicyPussy
Riktig flummare/pundare hon skaffat sig att mjölka nu. Inte mycket syre i den hjärnan kan man tro..... men kanske rätt mkt syra? Skulle Pirat-Plague ha dessa ekonomiska resurser (i former av attbedra sig till extra presstöd som andra jobbar och betalar skatt för) hade han säkert också fått ligga med Myra.

Myra har ingen ideologi egentligen (det samma gäller hennes simps som som mest försöker vara edgelords genom att leka AFA) hon går helt på vad som gör att hon slipper arbeta så mycket som möjligt. Lite konsekvenstänk (för första gången) av henne att förespråka medborgarlön då.

Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ideologi kanske hon inte har, men hon är tillskillnad från mig socialliberal i det hon framför i alla fall. Jag vet inte riktigt hur du vet folks ideologiska hållning i discorden då vi mest tramsar och edgelordar extremt lite egentligen.

hon har väl inte direkt nån moral heller eftersom hennes strategi går ut att sko sig på andra. det är ju alltid samma sak. hon gnäller på högerpolitik och att folk vill behålla lönen. vill man inte dela med sig av det man gnott ihop så är man dum i huvudet och det är ingen diskussion utan bara är så. hennes trötta utläggningar är värst för hon pladdrar bara om saker hon aldrig uppelvt eller så försöker hon presentera någon gammal ide som sitt eget. typ att det är synd om knarkare och vi borde satsa mer på vården istället för att de ska hamna i fängelse. ja vad ska man säga
Citera
2021-01-13, 17:47
  #152
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
hon har väl inte direkt nån moral heller eftersom hennes strategi går ut att sko sig på andra. det är ju alltid samma sak. hon gnäller på högerpolitik och att folk vill behålla lönen. vill man inte dela med sig av det man gnott ihop så är man dum i huvudet och det är ingen diskussion utan bara är så. hennes trötta utläggningar är värst för hon pladdrar bara om saker hon aldrig uppelvt eller så försöker hon presentera någon gammal ide som sitt eget. typ att det är synd om knarkare och vi borde satsa mer på vården istället för att de ska hamna i fängelse. ja vad ska man säga

Så problemet är att hon har en annan moralisk kompass än dig snarare än att hon saknar moral? Jaja.
Citera
2021-01-13, 20:02
  #153
Avstängd
Citat:
Myra: Sjukt intressant!

Angående funkofobi har ju mina gamla kollegor kört rätt hårt på att basha folk med funktionsnedsättningar som "oanställningsbara" osv

Vilket i mina ögon är rätt pissigt, men något jag är övertygad om går rätt bra hand i hand med mycket av Malcoms retorik mot vissa invandrargrupper tbf

bfredl (Snyggliberal Centrist): du menar i podd?

Myra: Så de förtjänar väl varandra

Ja, bland annat

bfredl (Snyggliberal Centrist): mm henko var väl lite FÖR entusiastisk när han gick igenom malcoms diagnoshistoria.

asså jag förstod ju poängen, men den hade kunnats göra 10x snyggare

Myra: Alltså, han har noll empati för andras funktionsvariationer öht.

Det är han knappast ensam om.

Det är en rätt allmängiltig samhällelig syn på produktivitet osv

Ditt sedvanliga svamlande i den här tråden till trots så är det här spännande. Om nu citaten stämmer det vill säga.

Jag har lyssnat på de flesta av Haveristernas avsnitt och kan inte minnas att Myra lämnat in några större protester kring "funkfobiskt språkbruk". Tvärt om. Jag har hört henne skratta åt sina forna kollegor, stämt in i deras utläggningar och inte sällan varit den som drivit på diskussionen.

Är det ingen som reagerar och påpekar detta i hennes chatt?

Personligen har jag aldrig haft några större problem med deras språkbruk men det är inte lite pinsamt om Myra nu ska låtsas om att hon aldrig varit en aktiv del i jargongen. Framförallt när allt finns kvar för alla att lyssna på i valfri poddapp.

Sen är det konstigt att försöka knuffa Henrik under bussen och hävda funkfobi. Han är ju ganska tydlig med att det handlar om hur Markus och Malcom resonerar. Att deras politik kommer att leda till ett samhälle där människors värde mäts i hur väl de producerar. Inte att han själv vill ha ett sådant samhälle.
__________________
Senast redigerad av Nille1990 2021-01-13 kl. 20:10.
Citera
2021-01-14, 08:35
  #154
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Så problemet är att hon har en annan moralisk kompass än dig snarare än att hon saknar moral? Jaja.

parasiter har egen moral?

Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Jag har lyssnat på de flesta av Haveristernas avsnitt och kan inte minnas att Myra lämnat in några större protester kring "funkfobiskt språkbruk". Tvärt om. Jag har hört henne skratta åt sina forna kollegor, stämt in i deras utläggningar och inte sällan varit den som drivit på diskussionen.

Är det ingen som reagerar och påpekar detta i hennes chatt?

myra simpar för de i kanalen och de simpar för myra som i en ekokammare. då slipper myra ta ansvar för nåt och simparna slipper känna att deras drottning gör fel. det var säkert så att grabbarna tvingade stackars myra till detta.
Citera
2021-01-17, 10:05
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Det konstiga tycker jag mest är att flera i tråden blir så provocerade av henne. Jag tittade på hennes grejer en stund och kunde snabbt konstatera att hon antingen hade fel, pratade om djupt ointressanta saker eller slog in vidöppna dörrar. Jag blev uttråkad men verkligen inte det minsta arg eller sugen på att ta heder och ära av henne på internet.

Jag kan på något plan förstå fenomenet med att "hatfölja" olika internetpersoner men verkligen inte i det här fallet. Att hon inte har en fast heltidsanställning eller är knepig att ha ett förhållande med orkar väl ingen normal människa bry sig om?

Är det så att Haveristerna lockade till sig massa psykon som spillt över på Myras soloprojekt? Som en spin-off på deras favoritdokusåpa. Eller är så enkelt att vissa blir team Myra bara för att de djupt ogillar Henko och Axel vilket föder en motreaktion för de som tycker de är coola killar?

Jag håller helt med dig! Har följt Haveristerna rätt länge och har aldrig fattat vad som var så fantastiskt med just Myra. När hon slutade var det ju väldigt många som var typ "nu slutar jag lyssna, du var hela behållningen med podden". Vad gjorde hon som var så extraordinärt? Hon hade i princip aldrig egna spaningar, hennes "heta tagningar" var rätt platta, hennes hjärtefråga sexarbete tycktes mest bestå av sånt hon tagit från andra och börja och sluta med "avskaffa sexköpslagen" men sen hade hon inte riktigt tänkt längre än så. Och när Henko (iofs på ett jävligt buffligt och irriterande sätt) pressade henne på den frågan så blev hon kränkt och menade på att hon aldrig velat prata om sexköpslagen och inte alls har nåt intresse för den frågan.
Har också uppfattat henne som ganska uppmärksamhetstörstande och självmedveten, vilket jag tyckte lyste igenom i podden.
Citera
2021-01-17, 10:36
  #156
Medlem
saltazars avatar
den senaste myra-simpen som dykt upp i haveristernas tråd verkar ju vara riktigt spännande. myras speciella talang verkar va att hitta personer som är lite efter och sen övertyga dom om att hon är det bästa som hänt ha ha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback