Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-07-26, 17:59
  #1
Medlem
Tja!

Kratom huvudsakliga aktiva molekyl är mitragynine som omvandlas i levern(?) till 7-Hydroxymitragynine

7-Hydroxymitragynine Är ca 30 gånger mer potent än mitragynine och 17 gånger mer potent än morfin!!!

Citat:
7-Hydroxymitragynine is an agonist at the μ-opioid receptor with a potency, calculated using pD values, that is 30-fold higher than that of mitragynine and 17-fold higher than that of morphine, respectively.

7-Hydroxymitragynine Kan syntas relativt lätt från mitragynine genom oxidering med hjälp av UV-ljus.

Citat:
Previous studies had suggested the plant itself produced 7-hydroxymitragynine. Sames says the team could detect it by mass spectrometry, but only at very low concentrations. Instead, the team demonstrated that sunlight and oxidizing conditions can convert about half of the mitragynine in solution to 7-hydroxymitragynine. And sunlight alone can convert about 8% of the mitragynine. Therefore, the team concluded that storage conditions can affect the potency of an extract by increasing the amount of the oxidized alkaloid.

7% omvandlas om du bara lämnar kratomet/mitragynine i solen…

Här är en synt som lyckas omvandla 58%

Citat:
7-Hydroxymitragynine: Photooxidation Under O2. A solution of mitragynine (20.0 mg, 0.0500 mmol) and rose bengal Na salt (0.5 mg) in MeOH (0.30 mL) was irradiated with a 500 halogen work lamp at 0 °C under O2 atmosphere for 1.5 h. Additional MeOH (0.30 mL) and a solution of Na2S03(30.0 mg, 0.240 mmol) in water (0.27 mL) were both added, and the pink mixture was stirred vigorously at room temperature until mass spectrometry indicated the disappearance of the hydroperoxide intermediate (5 h) . The reaction was then diluted with water (2 mL) and extracted with Et20 (3 x 2 mL) . The combined organics were washed with water (2 x 2 mL) and brine (2 mL) , dried over Na2S0 , and concentrated to provide a foamy orange-brown solid (17.9 mg) . The yield of product contained in this material was determined by NMR using mesitylene as an internal standard (58% yield) .

Källa: https://www.reddit.com/r/TheeHive/co...tent=post_body

Min plan är att lösa 20 g kratom i 20 ml vodka tillsammans med 1-2 g citronsyra och låta det stå och dra sig i solen i en vecka!

Ett annat alternativ hade varit att lösa ca 20g kratom i iso propanol sen filtrera lösningen och avdunsta ison. Sen lösa mitragynine i iso igen och bubbla syre genom lösningen samtidigt som man belyser det med en uv-lampa/solen.

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-07-26 kl. 18:13.
Citera
2021-08-19, 11:11
  #2
Medlem
https://www.reddit.com/r/kratom/comm...speciosa_will/

Blev inspirerad av denna post om att du kan extrahera genom aceton extraktion.

Hällde i ca 3-4 matskedar i en glasburks och hällde på med ca 0,4 dl aceton.

Lät de stå och dra i 10 timmar.

Extraherade genom kaffefilter -> avdunstade acetonet och skrapade upp det som blev kvar.

Det blev ca 1-2 g grön skimrande kristallskrap.

Testade snorta en fet lina av det men kände inget större effekt. Dagen efter drog jag 2 feta linor men fick ingen större effekt.

jag misstänker att aceton extrakt inte är aktivt nasalt då mitragynine måste först ner i levern för att metaboliseras till 16-carboxymitragynine.

Tror inte kratomet jag extraherade på innehöll speciellt mycket 7-hydroxymitragynine då det inte var speciellt potent.

Nästa experiment:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31897484/

Enligt artikeln ovan så omvandlas Mitragynine till 16-carboxymitragynine i basisk lösning. Jag ska testa att ta en matsked kratom tillsammans med vatten som är mättat med bikarbonat. Låta det stå och dra i någon timme och sen dricka det. Min teori är att den lätt basiskalösningen kommer omvandla Mitragyninet till 16-carboxymitragynine och därmed inte behöva ta vägen genom levern för att bli aktivt.

Funkar inte det ska jag fixa rent natriumhydroxid eller kaliumhydroxid och reagera det Mitragyninet.
__________________
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-19 kl. 11:15.
Citera
2021-08-21, 04:13
  #3
Medlem
Intressant! Har själv funderat på att experimentera med Mitragynine men det har aldrig riktigt hänt.

Ska du göra en basisk lösning så kan du göra om ditt bikarbonat till natriumkarbonat genom att lägga det i ugnen på runt 200 grader. Natriumkarbonat har ett högre pH vilket kanske leder till att en större mängd Mitragynine konverteras?

Drick dock inte en lösning med Natriumkarbonat!

Dessutom så rekommenderar jag inte att bubbla rent syre genom isopropanol då det är jävligt brandfarligt
__________________
Senast redigerad av Likbil420 2021-08-21 kl. 04:19.
Citera
2022-04-11, 19:08
  #4
Medlem
Treantprotectors avatar
Hur har det gått med experimenten?
Citera
2022-09-20, 21:23
  #5
Avstängd
jomennogardetsas avatar
Kratom som bestrålats med ultraviolett ljus en hel sommar har nu testats.
Behöll samma sort i en annan burk som inte fått ligga i solen sedan juni månad.
Kratomet som har legat i solljus är BRA jävla mycket starkare. Avsevärt. Känns som natt och dag. Det har dessutom blivit brunt, min fru sa varför dricker du kakao?

Så studier och forskning som påtalat att Kratomets alkaloider förstärks och rentav omvandlas till en starkare variant av sig själv, stämmer således fullt ut.

Somnade sittande av 5g, det kan jag lova inte har hänt en endaste gång sedan denna gosse bar blöja. 5g av den som förvarats inne mörkt och svalt gav mig huvudvärk och ett vagt illamående.

Så nu blir det att göra som amerikanerna, låta Kratomet ligga utstrött på ett fat under ett UV-lysrör.

Det gör en sån märkbart avsevärd skillnad i styrkan.
Citera
2022-09-21, 16:46
  #6
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Kratom som bestrålats med ultraviolett ljus en hel sommar har nu testats.
Behöll samma sort i en annan burk som inte fått ligga i solen sedan juni månad.
Kratomet som har legat i solljus är BRA jävla mycket starkare. Avsevärt. Känns som natt och dag. Det har dessutom blivit brunt, min fru sa varför dricker du kakao?

Så studier och forskning som påtalat att Kratomets alkaloider förstärks och rentav omvandlas till en starkare variant av sig själv, stämmer således fullt ut.

Somnade sittande av 5g, det kan jag lova inte har hänt en endaste gång sedan denna gosse bar blöja. 5g av den som förvarats inne mörkt och svalt gav mig huvudvärk och ett vagt illamående.

Så nu blir det att göra som amerikanerna, låta Kratomet ligga utstrött på ett fat under ett UV-lysrör.

Det gör en sån märkbart avsevärd skillnad i styrkan.

Wow! Spännande forskning!

Jag blir sugen på att köpa en uv lamp/växt lampa

Sprida ut ett tunt lager av röd kratom på aluminiumfolie och där efter belysa det Z antal timmar
Citera
2022-09-22, 10:09
  #7
Avstängd
jomennogardetsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Wow! Spännande forskning!

Jag blir sugen på att köpa en uv lamp/växt lampa

Sprida ut ett tunt lager av röd kratom på aluminiumfolie och där efter belysa det Z antal timmar


Det är busenkelt och grrryyymt effektivt. Blev minst dubbelt så starkt!
Citera
2022-09-22, 10:18
  #8
Avstängd
Jeff567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Det är busenkelt och grrryyymt effektivt. Blev minst dubbelt så starkt!
Tips på UV-Lampa
Citera
2022-09-22, 12:34
  #9
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Tips på UV-Lampa
En växtlampa från Claes Olsson borde fungera?

Har inte hunnit testa men det här är en möjligt teknik:

Sätt växtlampan så när som möjligt kratomet. Kratomet bör vara utspritt som ett tuntlager på aluminiumfolie

låt lampan lysa tills kratomet blivit brunt som choklad.

Akta så att lampan och kratomet inte blir överhettat.

Börja med låg dos!!!
Citera
2022-09-22, 13:09
  #10
Avstängd
Jeff567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
En växtlampa från Claes Olsson borde fungera?

Har inte hunnit testa men det här är en möjligt teknik:

Sätt växtlampan så när som möjligt kratomet. Kratomet bör vara utspritt som ett tuntlager på aluminiumfolie

låt lampan lysa tills kratomet blivit brunt som choklad.

Akta så att lampan och kratomet inte blir överhettat.

Börja med låg dos!!!
Hitta en växtlampa, men står inget om UV (eller UVC) ljus
Men låter rätt bra ändå.

Växtbelysning med det rätta ljuset.
. Ger frodiga, stadiga plantor när du driver upp plantor från frön.
. Effektivt ljustillskott för sallad och kryddväxter på köksbänken.
. En odlingslampa stimulerar tillväxten av dina växter inomhus.
. Förlänger odlingssäsongen.
Citera
2022-09-22, 16:42
  #11
Avstängd
jomennogardetsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Hitta en växtlampa, men står inget om UV (eller UVC) ljus
Men låter rätt bra ändå.

Växtbelysning med det rätta ljuset.
. Ger frodiga, stadiga plantor när du driver upp plantor från frön.
. Effektivt ljustillskott för sallad och kryddväxter på köksbänken.
. En odlingslampa stimulerar tillväxten av dina växter inomhus.
. Förlänger odlingssäsongen.

Det måste vara en uv lampa. Enda ljuset som kan omvandla/förstärka kratomet.
Citera
2022-09-22, 21:40
  #12
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Det måste vara en uv lampa. Enda ljuset som kan omvandla/förstärka kratomet.
Det stämmer! Skrev fel tidigare,

Jag misstänker att det behöver vara UV ljus med högenergi uv strålar.
Jag hittade en riktig monster lampa som utstrålar uv ljus på 365 nanometer. Helt livsfarlig då jag misstänker att du kan lätt sabba synen om du tittar rakt in i den några sekunder för länge.

Du kan kan också få en najs solbränna från den

Men den borde förhoppningsvis fungera för att oxidera mitragynine på några timmar.

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B086V8...b_b_prod_image
__________________
Senast redigerad av JagSettKungenNaken 2022-09-22 kl. 21:43.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback