Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 04:56
  #1165
Avstängd
400Bens avatar
Ingen som vet om mitt inlägg ovan?
Citera
2018-04-11, 19:47
  #1166
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ingen som vet om mitt inlägg ovan?

Det ska inte vara några problem, se bara till att inte råka formatera hårddisken för att endast kunna använda den till din Xbox 360-enhet. Om jag inte minns fel kommer det alternativet att ploppa upp. Annars ska du kunna spela upp media, så som filmer, bilder och musik.
Citera
2018-04-11, 20:23
  #1167
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Det ska inte vara några problem, se bara till att inte råka formatera hårddisken för att endast kunna använda den till din Xbox 360-enhet. Om jag inte minns fel kommer det alternativet att ploppa upp. Annars ska du kunna spela upp media, så som filmer, bilder och musik.

Att råka formatera den gör man inne å Xboxet alltså genom att klicka sig fram lite?

Var ska den externa hårddisken in någonstans? Jag har testat i 2 USB-uttag men inget händer. Jag antar att när den sitter i rätt uttag så ska den komma upp precis som spel gör att det bara är att klicka på den i menyn? Spelar ju skivor i Xboxet eller filmer så går de igång automatiskt. Men Zbox-spel med skiva måste jag välja att det ska gå igång.
Citera
2018-04-21, 00:50
  #1168
Medlem
Hej. Jag har en Xbox 360 S Model. När jag nu startade den bad den mig göra en uppdatering. Efter det så hittar den inte den inbyggda hårddisken. Den hittar bara det lilla minneskortet som är på nån enstaka gb. Jag är helt lost. Nån som kan hjälpa?
Citera
2018-06-09, 20:40
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
Är det skillnader på hdmi-kablar förrutom längd och pris? Bör man köpa en tillräckligt lång och sedan köpa den billigaste även fast de inte är så dyra?

/Okunnig slash Snåljåp

Beror på vad du ska han den till. Kolla kjell. com, där kan du läsa om olikheterna och vad som är viktigt.
Citera
2018-10-05, 23:57
  #1170
Medlem
thesyss avatar
Är det här en vanlig kontroll till xbox one? https://estore.nu/sv/microsoft-xbox-...CABEgIwjvD_BwE
Citera
2018-10-06, 00:13
  #1171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Är det här en vanlig kontroll till xbox one? https://estore.nu/sv/microsoft-xbox-...CABEgIwjvD_BwE

Med tanke på priset så ringer klockorna här iaf 🚨🚨🚨

Jag kan bara medge att den på bilden liknar en orginalkontroll men sen om den är likvärdig en äkta, är svårt att avgöra. Tex kan en falsk sluka ofantliga mängder batterier vid trådlös användning.
Citera
2018-11-12, 12:46
  #1172
Medlem
Samowiedzas avatar
Går det, eller går det inte, att använda sig utav en mus på sitt 360?
På internet, alltså. Inte i spel.
Blir tokig på att försöka styra muspekaren med dosan, det finns ju ingen aim-assist.

Måste man ha en adapter eller är det min trådlösa mottagare för tangentbord/mus som gör att det inte fungerar?

Hittar bara frågor på Quorora etc. där folk påstår att det bara är att plugga in, och Youtubeklipp där någon använder en adapter (till synes för att kunna ha sin trådade kontroll inkopplad).

Varken trådlösa musen till den mottagaren eller trådad mus fungerar.
Tangentbordet fungerar dock.
Citera
2019-01-05, 15:03
  #1173
Avstängd
SantaSatans avatar
Jag köpte ett beganat 360 hem som slutade fungera efter en vecka, detta är väldigt problematiskt då jag ibland måste ha något att lägga hjärnan på eftersom jag varit med om massa saker i livet, så jag måste helt enkelt lägga min hjärna. Xbox360 är mig varmt om hjärtat och är inte rik. Men går det att få tag i ett helt nytt 360 som inte går sönder efter en vecka...

Jag har självskadande som blommat ut ordentligt de senaste åren, att spela då är ett väldigt effektivt sätt för mig att inte behöva tänka på jobbiga minnen. Jag har nämligen varit utsatt för sexuellt våld när jag var yngre.
Jag har set att de har beganade 360s på tradera och blocket och lite andra sidor. Men det var från tradera jag köpte den. Dessutom var ju kontrollen mer eller mindre utsliten så när man skulle kontrollera karaktärerna så gick de åt fel håll när jag styrde.

Kan man få tag i ett splitter nytt Xbox360? Och isåfall vart?

Kanske skulle starta en ny tråd om detta, men jag vet inte riktigt hur man gör för varje gång jag startat en ny tråd har det blivit i fel forum. Kan någon hjälpa mig? Eller kan man skriva till Microsoft och hoppas på att de kanske kan skänka en gammal då jag helt saknar pengar? Det är väl bättre att någon som verkligen vill ha ett xbox 360 kan få det istället för att låta de ligga på lager någonstans och samlar damm.
Citera
2019-01-24, 18:26
  #1174
Medlem
Jag har ett gammalt Xbox 360 och undrar om det finns någon möjlighet att koppla till större minne än de 256 MB som jag har nu?
Citera
2022-09-03, 19:09
  #1175
Medlem
NioLivs avatar
Hej
Köpte ett 360 slim härom dan, är skitnöjd.
Hur som helst har jag 6 spel på hårddisken, men jag är inloggad på hans konto som hade det innan.
Så jag undrar om jag loggar ut och skaffar mig ett eget xbox live konto kan jag fortfarande spela de där spelen på hårddisken?
Eller är det som med steam att man måste ha nyckel?

Mvh
Citera
2022-10-04, 23:26
  #1176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citellus
Jag har ett gammalt Xbox 360 och undrar om det finns någon möjlighet att koppla till större minne än de 256 MB som jag har nu?
Det går utmärkt att använda en annan källa som HDD.

Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Hej
Köpte ett 360 slim härom dan, är skitnöjd.
Hur som helst har jag 6 spel på hårddisken, men jag är inloggad på hans konto som hade det innan.
Så jag undrar om jag loggar ut och skaffar mig ett eget xbox live konto kan jag fortfarande spela de där spelen på hårddisken?
Eller är det som med steam att man måste ha nyckel?

Mvh
Svaret är ja. Så länge din profil finns på samma konsol som ägande-profilen kan du spela dess spel på din profil. Skulle du exempelvis köpa en ny konsol så behöver du endast föra över eller ladda ner de profilerna som köpt eller laddat ner innehåll. Nyckeln är alltså profilen som äger innehållet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback