Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-28, 11:40
  #1
Medlem
Kaktusmongos avatar
Drogvan man 30+, intagit 2-3g tjack oralt under 1 vecka (sovit några nätter under veckan med benzo, inte tagit nått före tjacket) och inte tagit tjack på 2 dygn nu. Sovit 15h och ätit lite men mår fruktansvärt dåligt fysiskt!

Symptom: frossa, flåsig, kan inte sitta upp, ont som fan i kroppen, ont i magen/tarmarna, mycket akuta diarréer och känner mig förgiftad. Psykiskt är jag helt okej!

Ska jag ringa sjukan? Vad är detta liksom?
Citera
2023-01-28, 11:46
  #2
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktusmongo
Drogvan man 30+, intagit 2-3g tjack oralt under 1 vecka (sovit några nätter under veckan med benzo, inte tagit nått före tjacket) och inte tagit tjack på 2 dygn nu. Sovit 15h och ätit lite men mår fruktansvärt dåligt fysiskt!

Symptom: frossa, flåsig, kan inte sitta upp, ont som fan i kroppen, ont i magen/tarmarna, mycket akuta diarréer och känner mig förgiftad. Psykiskt är jag helt okej!

Ska jag ringa sjukan? Vad är detta liksom?


Din kropp håller på och rasar ihop.. Som du skrev så är du drogvan (blandmissbrukare) och det är
inte helt ovanligt att kroppen rasar efter ett tag med livslång komplikationer med lite otur.

Ring 1177 ( kan vara anonym)
Citera
2023-01-28, 11:50
  #3
Medlem
Kaktusmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Din kropp håller på och rasar ihop.. Som du skrev så är du drogvan (blandmissbrukare) och det är
inte helt ovanligt att kroppen rasar efter ett tag med livslång komplikationer med lite otur.

Ring 1177 ( kan vara anonym)

Ajdå det låter ju inte särskilt bra... jag får väl ringa och höra vad de säger, återkommer med info.
Citera
2023-01-28, 11:55
  #4
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktusmongo
Ajdå det låter ju inte särskilt bra... jag får väl ringa och höra vad de säger, återkommer med info.

Själv vart / är en blandmissbrukare ( mest alkohol idag mer "normalt) men droger vart ge och ta 20 år
allt mellan himmel och jord. Idag relativt ok men några större utsvävningar än nån joint på sommarn
blir det inte.
Citera
2023-01-28, 14:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktusmongo
Drogvan man 30+, intagit 2-3g tjack oralt under 1 vecka (sovit några nätter under veckan med benzo, inte tagit nått före tjacket) och inte tagit tjack på 2 dygn nu. Sovit 15h och ätit lite men mår fruktansvärt dåligt fysiskt!

Symptom: frossa, flåsig, kan inte sitta upp, ont som fan i kroppen, ont i magen/tarmarna, mycket akuta diarréer och känner mig förgiftad. Psykiskt är jag helt okej!

Ska jag ringa sjukan? Vad är detta liksom?
Har du fått i dig alla vitaminer? Det kan verkligen göra underverk när det inte finns i kroppen.
Citera
2023-01-28, 15:54
  #6
Medlem
T-rexhagens avatar
Det är ju inte tjacket som är problemet - att du sovit på benzo och knappt ätit är en del.

Testa äta, dricka och sova utan benzo i kroppen så ska du se att du vaknar upp utan biverkningar!
Citera
2023-01-28, 16:26
  #7
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-rexhagen
Det är ju inte tjacket som är problemet - att du sovit på benzo och knappt ätit är en del.

Testa äta, dricka och sova utan benzo i kroppen så ska du se att du vaknar upp utan biverkningar!

Exakt… Av tjacket i sig får man inga fysiska biverkningar, däremot mat och sömnbrist.
Citera
2023-01-28, 16:59
  #8
Avstängd
Jag tycker att det låter som tolerans/abstinens av Benso, dina symtom är typiska för detta. Hur länge har du tagit detta, och när var det senast? Även om du bara tar det ibland, så kommer symtomen ganska så snart.
__________________
Senast redigerad av Akasha1000 2023-01-28 kl. 17:02.
Citera
2023-01-28, 20:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktusmongo
Drogvan man 30+, intagit 2-3g tjack oralt under 1 vecka (sovit några nätter under veckan med benzo, inte tagit nått före tjacket) och inte tagit tjack på 2 dygn nu. Sovit 15h och ätit lite men mår fruktansvärt dåligt fysiskt!

Symptom: frossa, flåsig, kan inte sitta upp, ont som fan i kroppen, ont i magen/tarmarna, mycket akuta diarréer och känner mig förgiftad. Psykiskt är jag helt okej!

Ska jag ringa sjukan? Vad är detta liksom?

Har du feber? Kanske en infektion?
Citera
2023-01-29, 11:37
  #10
Medlem
bootboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Exakt… Av tjacket i sig får man inga fysiska biverkningar, däremot mat och sömnbrist.

Precis! Jag förstår inte varför folk ska trycka i sig benzo när man tar tjack.
Det är benzon som gör folk sjuka. inte tjack!
Citera
2023-01-29, 15:58
  #11
Medlem
eltonkebabs avatar
Drick några powerade, ta en multivitamin. Vilken färg har ditt piss?
Citera
2023-01-30, 18:03
  #12
Medlem
Kaktusmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Jag tycker att det låter som tolerans/abstinens av Benso, dina symtom är typiska för detta. Hur länge har du tagit detta, och när var det senast? Även om du bara tar det ibland, så kommer symtomen ganska så snart.

Ahh... sedär... tar benzo nästan dagligen för att sova, runt 1-2 mg ikto typ...
När jag skrev hade det nog gått 24h
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback