Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-21, 20:26
  #109
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Kul avslutning idag och extra kul att det är så många olika etappsegrare. Frågan är när den blivande totalvinnaren är först över mållinjen på en etapp?
På tisdag kanske? En bana som gynnar lättviktare tror jag
Citera
2023-05-21, 21:00
  #110
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Kul avslutning idag och extra kul att det är så många olika etappsegrare. Frågan är när den blivande totalvinnaren är först över mållinjen på en etapp?

Händer först på lördag. Rogge slår Thomas i bergstempot med 18 sekunder och säkrar titeln.
Citera
2023-05-21, 22:55
  #111
Medlem
Skönt Giro tråkigaste ever med i stort sett alla utbrytningar som håller för att klungan ”släpper iväg” rätt åkare som får göra upp om etappen. Noll kamp i totalen och inget drama, jo det mest spännande var nog när Remco fegade ur för så kallad covid. Sista veckan kan omöjligt bli sämre än det varit iaf.
Citera
2023-05-22, 19:40
  #112
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad grundar du det på?
Att de kom in vid olika tid och hälsar på varandra i sändning. Men jag vet inte, bara min uppfattning.
__________________
Senast redigerad av johkv637 2023-05-22 kl. 19:42.
Citera
2023-05-22, 19:41
  #113
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melikevampires
Skönt Giro tråkigaste ever med i stort sett alla utbrytningar som håller för att klungan ”släpper iväg” rätt åkare som får göra upp om etappen. Noll kamp i totalen och inget drama, jo det mest spännande var nog när Remco fegade ur för så kallad covid. Sista veckan kan omöjligt bli sämre än det varit iaf.
Ja, detta giro är fan stendött. Det enda vi har lärt oss är att Roglic inte längre är en toppåkare.
Citera
2023-05-22, 19:43
  #114
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Händer först på lördag. Rogge slår Thomas i bergstempot med 18 sekunder och säkrar titeln.
JA, ungefär så spännade kommer det här girot bli är jag rädd.
Citera
2023-05-23, 07:29
  #115
Medlem
FNLSs avatar
Idag attackerar ni i GC gruppen, or else...
Citera
2023-05-23, 07:43
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Att de kom in vid olika tid och hälsar på varandra i sändning. Men jag vet inte, bara min uppfattning.

Nu är det faktiskt flertalet år sedan pandemin bröt ut, jag kan komma ihåg fel.

Girot har inte sänds så länge från "start till mål" (5-6 timmars direktsändning).
Min uppfattning är att i början av pandemin så började Adamsson sitta på annat ställe och kommentera.
Kanske var det då Eurosport började sända hela etapperna för det fanns inte så mycket annan sport att sända just då?
Travet var väl det enda som samtidigt höll igång (tack och lov för min del) men det är på andra kanaler.

Tillägg: Ser att idag är det över 7 timmars direktsändning. Nog bra för Vacchi (och hans hostande) att Adamsson kommer med i kommenterandet igen.
__________________
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-05-23 kl. 07:48.
Citera
2023-05-23, 10:12
  #117
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
På tisdag kanske? En bana som gynnar lättviktare tror jag

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Händer först på lördag. Rogge slår Thomas i bergstempot med 18 sekunder och säkrar titeln.

Idag måste det väl ändå hända någonting. Remco hade redan attackerat tio gånger. Var är han när man behöver honom?
Citera
2023-05-23, 10:33
  #118
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Idag måste det väl ändå hända någonting. Remco hade redan attackerat tio gånger. Var är han när man behöver honom?

Hoppas du har rätt. Men vem ska attackera? Roglic känner nog att han inte behöver, han klår alla ändå på lördag gissar jag att han resonerar. Almeida, Thomas, Caruso, Kämpa m fl är nog alltför försiktiga. Varför riskera att knäcka sig idag istället för att avvakta och ligga kvar i toppen -- de kanske minns hur Pogacar förlorade TdF pga alltför offensiv körning vid fel valt tillfälle.

Jag tror det blir attacker idag, men av folk längre ner i resultatlistan -- tätgruppen fortsätter sin turistresa i lagom fart. Förhoppningsvis sätter någon av toppåkarna (Roglic?) fart de sista kilometrarna åtminstone.
__________________
Senast redigerad av Månsan 2023-05-23 kl. 10:45.
Citera
2023-05-23, 12:11
  #119
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Jag tror det blir attacker idag, men av folk längre ner i resultatlistan -- tätgruppen fortsätter sin turistresa i lagom fart. Förhoppningsvis sätter någon av toppåkarna (Roglic?) fart de sista kilometrarna åtminstone.

APP APP.
Citera
2023-05-23, 12:20
  #120
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
APP APP.
Nähä!
Den här utbrytningen är till för att Ben Healy ska ta några toppar till. Efter Serrada är det slut.
Så för de parata bröderna blir det fikon.
Vad gör förresten Bais d y, Pinot och Rubio? Har de gett upp? Eller har de gått på rött?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback