Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-30, 13:00
  #85
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
...
__________________
Senast redigerad av alexxanderhamilton 2023-08-30 kl. 13:28.
Citera
2023-08-30, 15:10
  #86
Medlem
Centralstation, finns många peronger där du kan sova och bor något hundratal, kyrkan omkring får du gratis frukost, och efter frukosten öppnar Kulturhuset som har mycket skönare soffor och varmare.
Citera
2023-08-30, 15:43
  #87
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazgoe
Fyllecell 😆


Är väl inte gratis?

Citat:
Är ju inte gratis att bli tillräckligt full. Men kanske bråka så man hamnar i en arrest?

Blir väl nån form av böter också?

Enda vettiga råden här är nog skåpbil/van.
__________________
Senast redigerad av FB-Wannabe 2023-08-30 kl. 15:49.
Citera
2023-08-30, 16:26
  #88
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag lever vanlife, fungerar utmärkt

Kan du inte slagga i din nyinförskaffade lokal? Fast det är väl kanske en risk med det. Om hyresvärden kommer på dig kanske du blir av med hyreskontraktet.
Citera
2023-08-30, 16:35
  #89
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Förstår inte varför jag ska ägna större delen av mitt jobb för att slava till en 2 m^2 stor ruta som jag kan spendera 8h sovandes varje natt. Borde finnas ett bättre alternativ till detta.

Finns det någon restaurang eller public space i Sthlm som man kan övernatta på? Kan man inte sova i naturen likt alla andra djur?

Ragga upp en ny tjej varje kväll. Gå hem till henne. Med lite tur ingår frulle.
Citera
2023-08-30, 17:10
  #90
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Kan du inte slagga i din nyinförskaffade lokal? Fast det är väl kanske en risk med det. Om hyresvärden kommer på dig kanske du blir av med hyreskontraktet.
Precis, och jag har lyckats hitta inneboende nu. Men vanen står på Arlanda långtid ifall jag behöver den!
Citera
2023-08-30, 17:24
  #91
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Förstår inte varför jag ska ägna större delen av mitt jobb för att slava till en 2 m^2 stor ruta som jag kan spendera 8h sovandes varje natt. Borde finnas ett bättre alternativ till detta.

Finns det någon restaurang eller public space i Sthlm som man kan övernatta på? Kan man inte sova i naturen likt alla andra djur?
Det borde faktiskt finnas något som kostar kanske 80-100kr natten. Ett fräscht pod-hotell t ex. Finns inte det?
Citera
2023-08-30, 17:26
  #92
Medlem
DirtyLobsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
kan man inte bara lägga sig i skogen någonstans på djurgården?
Jo, det kan man väl. Gör det.
Citera
2023-08-30, 17:45
  #93
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Jag kände en kille (lever inte längre) som bodde ute i rätt många år, välutbildad men ensamvarg, jobbade aldrig permanent någonstans i hela sitt liv. Han bodde i cementrör i säkert 10-12 år. Dels i Solna, dels nere vid Fisksjöäng på Norra Djurgården. Stora cementrör som han (och flera) isolerade med frigolit och stängde ena ändan av röret och en tjock presenning på den andra.

För det är kylan som är svårast! Någon skrev att benen tar stryk, det gör även fingrarna och psyket. Den här killen hade en sovsäck som skulle funka ned till -40C men kroppen tog stryk ändå. Nu var han ju förstås uteliggare på heltid, gissar att plugga på universitet dagtid gör att man blir mindre utsatt.

Killen höll sig undan soppköken till stor del, mat fixade han på skolor. De har ofta ett gigantiskt svinn, massor av mat slängs från skolmatsalar och han berättade att han aldrig gick tomhänt från skolorna. Så visst funkar det!
Jobbade den herren eller var han luffare?
Citera
2023-08-30, 17:47
  #94
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Universitet brukar vara rätt stora, kan du inte ta en runda och se om du hittar någon bra plats?
Lasermannen gjorde ju det. Känner att det kan bli en naturlig utveckling för TS.
Citera
2023-08-30, 18:46
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Wannabe
Är väl inte gratis?



Blir väl nån form av böter också?

Enda vettiga råden här är nog skåpbil/van.

Fyllecell är gratis
Citera
2023-08-30, 19:41
  #96
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Gör som ungdomarna. Köp en skåpbil, lägg i en madrass, kalla den campervan. Vips har du ett hem. Enda haken är väl parkeringen som kostar en mindre förmögenhet.
Skruva av skyltarna när det är dags att sova = ingen böter när man sover iaf. Förutsätter att man har parkering på jobbet.

Annars är ju gymmet 24/7 bra för deras öppetider, både toalett och dusch, hänga där efter man varit på jobbet, sen gå och sova.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback