Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-14, 07:12
  #1177
Medlem
Info angående tillslaget på Tomtebo?
Citera
2023-12-14, 09:37
  #1178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWEZON1
Info angående tillslaget på Tomtebo?

När var hur o står det något i VK?
Citera
2024-01-02, 23:30
  #1179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
När var hur o står det något i VK?

https://www.vk.se/2023-12-13/flera-k...t-beslag-4b968

Citat:
Tre tungt kriminellt belastade män från Umeå sitter häktade misstänkta för inblandning i det stora beslaget av amfetamin på Tomtebo i slutet av november. Beslaget är ett av de större någonsin i Umeå.

– Vi tog nio kilo amfetamin i beslag efter skjutningen Öst på stan. Det här är nästan i paritet med det, säger Thomas Palmgren, chef vid polisens spaningsavdelning i Västerbotten.

I slutet av november hörde boende på Tomtebo av sig till polisen angående att något inte stod rätt till kopplat till en adress i området.

När polisen kom fram till bostaden höjde de på ögonbrynen när de fick veta vem det var som var skriven på adressen.

– Det var ett standardjobb initialt, men när vi såg vem som bodde där blev vi givetvis nyfikna, säger Thomas Palmgren.

En husrannsakan genomfördes i bostaden, som då var tom på människor. Väl inne gjorde dock polisen ett stort fynd av amfetamin på flera kilo som låg gömt inne i bostaden.

Vet inte riktigt hur reglerna är kring att skriva citat från tidningar. Man behöver VK plus för att se hela artikeln, vilket jag har, men som sagt så vet jag inte om jag får kopiera in allt.
Citera
2024-01-03, 15:43
  #1180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
https://www.vk.se/2023-12-13/flera-k...t-beslag-4b968



Vet inte riktigt hur reglerna är kring att skriva citat från tidningar. Man behöver VK plus för att se hela artikeln, vilket jag har, men som sagt så vet jag inte om jag får kopiera in allt.

Tack för svaret o infon.
Citera
2024-01-15, 21:11
  #1181
Medlem
Många tillslag av polisen av kriminella och med narkotika i Umeå den senaste tiden, framför allt på Mariehem och Ålidhem. Någon som vet mer?
Citera
2024-01-16, 17:11
  #1182
Medlem
Det på Ålidhem var det fart på polisen på geografi och matematik fredagen på kvällen den 5 januari.
Citera
2024-01-29, 05:34
  #1183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Många tillslag av polisen av kriminella och med narkotika i Umeå den senaste tiden, framför allt på Mariehem och Ålidhem. Någon som vet mer?

Standard jobb initialt.... Jo för det känns ju troligt??
Haha det är ju så uppenbart att det blir löjligt.
Det är ju nån som tipsat dom!

🤣


"– Det var ett standardjobb initialt, men när vi såg vem som bodde där blev vi givetvis nyfikna, säger Thomas Palmgren.

En husrannsakan genomfördes i bostaden, som då var tom på människor. Väl inne gjorde dock polisen ett stort fynd av amfetamin på flera kilo som låg gömt inne i bostaden"
Citera
2024-01-29, 05:43
  #1184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWEZON1
Info angående tillslaget på Tomtebo?

Varför så nyfiken på detta?
Pajasar hela bunten.
Citera
2024-01-29, 17:44
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahafjant
Varför så nyfiken på detta?
Pajasar hela bunten.
För det är flashback..?
Citera
2024-02-04, 05:00
  #1186
Medlem
Efter som man själv bor här och bott här i ett par 10 år så har jag faktiskt inte märkt av så mycket kriminalitet här
Citera
2024-02-18, 12:35
  #1187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacSub
Efter som man själv bor här och bott här i ett par 10 år så har jag faktiskt inte märkt av så mycket kriminalitet här
Jaha och? Så kan alla säga som inte varit i närheten av kriminella.
Citera
2024-03-07, 12:00
  #1188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacSub
Efter som man själv bor här och bott här i ett par 10 år så har jag faktiskt inte märkt av så mycket kriminalitet här


Håller med, bodde i Malmö innan jag bodde i Umeå och känslan är som dag och natt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback