Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-28, 15:00
  #1
Medlem
rovmuns avatar
Har flyttat till en villa och har märkt att det 2-3 ggr i veckan kommer folk som ska kränga larm, lotter, Postkodmiljonären, skänka pengar till något ibland. Nu senast här om dagen höll jag på gå i taket satt hemma och jobba och den ringde på en gubbe som inte gavs sig till slut slog jag igen dörren bara.

Har ingen möjlighet att göra stängsel eller grind på något bra sätt. Har heller ingen lust att skaffa en hund eller annat som skulle kunna avskräckande.


Men finns det något likande system som NIX för telefonen som gör att man blir av med säljare som ringer på dörren titt som tätt?
Citera
2024-01-28, 15:04
  #2
Medlem
RadioGaGas avatar
Nu blev jag skrämd av att flytta till villa.
Citera
2024-01-28, 15:10
  #3
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Gör som jag.
Sälj något till dom.

Jag erbjuder allt möjligt till folk som ringer på.
Ibland köper dom.
Citera
2024-01-28, 15:11
  #4
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Har flyttat till en villa och har märkt att det 2-3 ggr i veckan kommer folk som ska kränga larm, lotter, Postkodmiljonären, skänka pengar till något ibland. Nu senast här om dagen höll jag på gå i taket satt hemma och jobba och den ringde på en gubbe som inte gavs sig till slut slog jag igen dörren bara.

Har ingen möjlighet att göra stängsel eller grind på något bra sätt. Har heller ingen lust att skaffa en hund eller annat som skulle kunna avskräckande.


Men finns det något likande system som NIX för telefonen som gör att man blir av med säljare som ringer på dörren titt som tätt?
Sätt upp en skylt ALL FÖRSÄLJNING FÖRBJUDEN funkar inte alltid men ofta, skulle de istället ringa på så säg till dem att du inte vill ha med folk att göra som inte kan läsa
Citera
2024-01-28, 15:18
  #5
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Gör som jag.
Sälj något till dom.

Jag erbjuder allt möjligt till folk som ringer på.
Ibland köper dom.
Problemet är att jag oftast inte vill bli störd när jag sitter hemma och jobbar. Visst om jag har tid kan jag såklart göra lite diverse saker men 9/10 gånger har jag ej tid att jäklas
Citera
2024-01-28, 15:21
  #6
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Problemet är att jag oftast inte vill bli störd när jag sitter hemma och jobbar. Visst om jag har tid kan jag såklart göra lite diverse saker men 9/10 gånger har jag ej tid att jäklas
Se det då som fina tillfällen att träna på att vara man.
Det är svårt, jag vet.
Men du måste kunna säga Nej tack, jag är inte intresserad alls. Adjö.

Varför är det så svårt egentligen?
Citera
2024-01-28, 15:22
  #7
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Sätt upp en skylt där du skriver att du tar 500kr per påbörjad 10minuter för försäljningsrelaterade samtal, detta ska betalas via Swish innan samtalet påbörjas, och att man godkänner avtalet genom att knacka eller ringa på. Sen är det bara att trycka upp en QR kod från din Swish app i ansiktet på dom när dom ringt på och kräva pengarna, eftersom dom godkänt avtalet.
Citera
2024-01-28, 15:30
  #8
Medlem
prizs avatar
Det var som tusan. Bor själv i villa, får i snitt en försäljare i halvåret.
Citera
2024-01-28, 15:34
  #9
Medlem
bor i lägenhet ock har inte de senaste 30 åren haft nått besök av dörrknackare
NIX funkar väldigt bra
Citera
2024-01-28, 15:39
  #10
Medlem
leachs avatar
Finns massa roliga skyltar som ni kan sätta upp.
https://www.happyprint.se/alla-vara-...otera-gul-rod/
https://www.google.com/search?q=f%C3...c4sFTddnkMQwZM
Citera
2024-01-28, 15:48
  #11
Medlem
Öppna alltid dörren naken, det håller borta Jehovas har jag märkt.
Citera
2024-01-28, 15:59
  #12
Medlem
welcometorealitys avatar
En dörrklocka med hundskall t.e.x kan ju skrämma någon stackare.

https://www.amazon.se/ELRO-ARD51-Ele.../dp/B0845D48XD
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback