Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-08, 19:37
  #13
Medlem
Vad intressant med en så aktuell tråd när jag googlade honom. Lyssnat en del på Älskade psykopat, men fick en dålig känsla och ville kolla upp vad han egentligen har för utbildning. Det vore intressant att läsa domen samt att höra mer om hur han brutit ner klienter. Eftersom han jobbar med sköra personer som råkat ut för psykopater/narcissister är det väldigt obehagligt om han eventuellt själv är en sådan.
Citera
2024-02-08, 19:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Grovt bedrägeri - han förde över massa pengar från dennes bankkonto till sitt eget, bl.a. genom att använda offrets bank-ID och att ringa banken och låtsas vara offret.

Om någon vill läsa domen så är det mål nummer B 7845-15 vid Malmö tingsrätt.

Jag tycker om hans texter som han skriver på sin blogg. Men ibland har en tanke snabbt blixtrat förbi om att det är nåt lurt. Han verkar liksom FÖR snäll och empatisk.
Då stämde ju den känslan då.
Citera
2024-02-09, 12:34
  #15
Medlem
Har någon deltagit på hans webinar och vill dela med sig sina tankar?
Citera
2024-02-12, 19:16
  #16
Medlem
Ja det är samma

Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Är det samma Michael som har sajten ”separation.se”?
Som brukar vara typ expert i podden Älskade psykopat?
Citera
2024-02-12, 19:24
  #17
Medlem
Det är en av de sjukaste domar jag läst utifrån att han var patient och sen då hans psykiatriska överläkare! Det säger något om hur duktig Michael är på att manipulera! Han lurade av honom nästan 500.000. Det var så mycket som gick att styrka men fanns mer som inte gick. Jag tror det blev 44 åtalspunkter. Han tog hans kort och köpte resor, tog in på hotell osv. Ringde banken vid 2 tillfällen och utgav sig för att vara läkaren, gjorde då överföringar. De blev "privata vänner".
Den ligger på Lexbase..


Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Vad har han gjort mot sin psykiatriker?
Har någon domen och kan lägga ut?
Citera
2024-02-12, 19:27
  #18
Medlem
Ja, minst sagt. Nu är det nästan bara egna "sanningar" som han lägger upp, oerhört narcissistiskt!


Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Jag tycker om hans texter som han skriver på sin blogg. Men ibland har en tanke snabbt blixtrat förbi om att det är nåt lurt. Han verkar liksom FÖR snäll och empatisk.
Då stämde ju den känslan då.
Citera
2024-02-12, 19:30
  #19
Medlem
Ja. Det är en speciell personlighetstyp som gör dessa typer av brott. Enligt forskning är det oftast psykopater. Det sätt han gjorde det på är extra vidrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Vad intressant med en så aktuell tråd när jag googlade honom. Lyssnat en del på Älskade psykopat, men fick en dålig känsla och ville kolla upp vad han egentligen har för utbildning. Det vore intressant att läsa domen samt att höra mer om hur han brutit ner klienter. Eftersom han jobbar med sköra personer som råkat ut för psykopater/narcissister är det väldigt obehagligt om han eventuellt själv är en sådan.
Citera
2024-02-12, 19:31
  #20
Medlem
Suck, det är för jävligt att det inte finns något sätt!


Citat:
Ursprungligen postat av Ladylille
Det enda jag hittade för vad man kan göra, gällande alternativa terapeuter. Kopierat från en gammal SVT artikel.

”Fler anmälningar

På Konsumentverket har man märkt av en ökad ström av anmälningar mot alternativa terapeuter.

-Anmälaren kan vara missnöjd med själva behandlingen, han eller hon har betalat mycket pengar och inte fått något resultat. I vissa fall har de till och med kommit till skada, säger Mattias Grundström vid Konsumentverket.

Vilken hjälp kan konsumentverket ge mig?

-I princip ingen alls. Konsumentverket hjälper inte enskilda konsumenter. Då hänvisar vi till allmänna reklamationsnämnden. Men de får inte göra medicinska bedömningar, så där kan det vara svårt att få hjälp.

-Däremot kan man anmäla någon för missledande marknadsföring. Är personen en känd skojare och flera personer blivit lurade finns ett principiellt intresse och då kan Konsumentombudsmannen biträda enskilda i domstol eller föra en gruppåtalan, säger Mattias Grundström.

-Sedan tillkommer en bevisproblematik. Du ska bevisa att din terapeut lovade dig ett visst resultat som du inte fick
.”

Källa: [url="https://www.svt.se/nyheter/inrikes/varning-for-udda-titlar"]
Citera
2024-02-12, 19:39
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AF60
Han bröt ner henne psykiskt..

Vilken pajaspsykiater- kan man nåt så avslöjar man ju sån skojare i ett nafs
eftersom man skall vara expert på att analysera människor o beteenden- o
sen skall en psykiater inte ha så djupa relationer med en patient
Citera
2024-02-12, 22:25
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vilken pajaspsykiater- kan man nåt så avslöjar man ju sån skojare i ett nafs
eftersom man skall vara expert på att analysera människor o beteenden- o
sen skall en psykiater inte ha så djupa relationer med en patient

Tyvärr inte..inte om det handlar om en psykopat iallafall, de lär sig att spegla både andra människor och situationer otäckt ”bra” och därför är det också extremt svårt att ”hjälpa” psykopater… Privata relationer med klienter däremot, det ska de inte ha.
Citera
2024-02-13, 08:55
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylille
Tyvärr inte..inte om det handlar om en psykopat iallafall, de lär sig att spegla både andra människor och situationer otäckt ”bra” och därför är det också extremt svårt att ”hjälpa” psykopater… Privata relationer med klienter däremot, det ska de inte ha.

Psykatern hade mer pengar än förstånd men efter några såna här eskapader så kommer pengar
o förstånd i balans.

Men han verkar leva gott med fru o juste hus - o frun står för företagen som på pappret går kass
Citera
2024-02-13, 19:59
  #24
Medlem
Han har inte levt länge med henne utan stod skriven hos en tant som var runt 85 år i Vallberga, tror jag det var. Troligen ett nytt offer. Hans fru slutade vara aktiv på sociala medier ett kort tag efter att de inte varit gifta länge och han dök upp hos 85 åringen. Troligen är hon död och då är skriven hos sin "fru" igen men jag tror inte han bor där. Helt plötsligt slutade de att ta bilder på varandra och lägga upp på sina konton. Troligen är hon också ett offer..

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Psykatern hade mer pengar än förstånd men efter några såna här eskapader så kommer pengar
o förstånd i balans.

Men han verkar leva gott med fru o juste hus - o frun står för företagen som på pappret går kass
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback