Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-23, 08:51
  #1
Medlem
GustavAdams avatar
Du som också har läst den, vad tycker du?
Själv skäms jag nu över att kalla mig svensk.
Kommer nog fortsättningsvis att säga att jag är "Norrlänning".
Vissa stunder kan jag känna att vi på bästa sändningstid borde visa när Stenevi, Reinfelt, Bildt, Lövén, Lööf och Tornberg turas om att lösa högt ur boken.
För att citera gamle CH "Nån jävla ordning får det väl ändå vara".
__________________
Senast redigerad av GustavAdam 2023-09-23 kl. 09:19.
Citera
2023-09-23, 08:54
  #2
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Du som har läst den, vad tycker du?
Själv skäms jag nu över att kalla mig svensk.
Kommer nog fortsättningsvis att säga att jag är "Norrlänning".
Vissa stunder kan jag känna att vi på bästa sändningstid borde visa när Stenevi, Reinfelt, Bildt, Lövén, Lööf och Tornberg turas om att lösa högt ur boken.
För att citera gamle CH "Nån jävla ordning får det väl ändå vara".
Har du läst den? Vad handlar den om? Vad tycker du själv?
Citera
2023-09-23, 09:00
  #3
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Har du läst den? Vad handlar den om? Vad tycker du själv?
Lite för snabb när du svarade nu, väl?
Citera
2023-09-23, 09:07
  #4
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Lite för snabb när du svarade nu, väl?
Jag har själv inte läst den men kan ju anta vad den handlar om, men hur behandlar den ämnet? Vad mer specifikt är det som får dig att reagera som du gör?
Du berättar om den som en dåligt förberedd bokpresentation i mellanstadiet; "Jag läste den här boken, jag tyckte den var bra för att den handlade om en gubbe med ett svärd".
Citera
2023-09-23, 09:18
  #5
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Jag har själv inte läst den men kan ju anta vad den handlar om, men hur behandlar den ämnet? Vad mer specifikt är det som får dig att reagera som du gör?
Du berättar om den som en dåligt förberedd bokpresentation i mellanstadiet; "Jag läste den här boken, jag tyckte den var bra för att den handlade om en gubbe med ett svärd".
Jag vänder mig till de som har läst boken med min fråga.
Inte till de som inte läst den.
Jag tycker att det är solklart i min trådstart, men men...
Citera
2023-09-23, 11:29
  #6
Medlem
Beställde och läste den direkt när den kom ut.

Sammanfattning i ett ord: Skrämmande!!
Problemen i samhället med organiserad brottslighet och infiltration är mycket större än vad många kunnat ens i de vildaste fantasier kunnat föreställa sig.

Att brottsligheten, korruptionen och etablering av klanrelaterad maffia vuxit sig så enormt stor i Sverige beror till stor del på naivitet i kombination med bristfälliga kontrollsystem.

Denna bok borde vara obligatorisk läsning för alla!
__________________
Senast redigerad av Scriptor 2023-09-23 kl. 12:00.
Citera
2023-09-23, 20:39
  #7
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Beställde och läste den direkt när den kom ut.

Sammanfattning i ett ord: Skrämmande!!
Problemen i samhället med organiserad brottslighet och infiltration är mycket större än vad många kunnat ens i de vildaste fantasier kunnat föreställa sig.

Att brottsligheten, korruptionen och etablering av klanrelaterad maffia vuxit sig så enormt stor i Sverige beror till stor del på naivitet i kombination med bristfälliga kontrollsystem.

Denna bok borde vara obligatorisk läsning för alla!
Och högläsning av alla politiker som gapat om att vinsten med invandring kommer sen.
Snarare är det att förlusten kommer nu.
Citera
2023-10-06, 23:49
  #8
Medlem
anarkias avatar
Håller på att läsa boken och som någon skrev, det är skrämmande läsning.
Författarna har gjort gedigen research och det är många, till synes oberoende, händelser långt bakåt i tiden som mynnar ut i genomtänkta och välplanerade bedrägerier i nutid.
Bokens underrubrik, "Den systemhotande brottsligheten", är en ögonöppnare och
det är som att läsa en spännande deckare. Man får en bakgrundsbild till mycket av de våldsbrott vi ser idag och jag undrar hur vårt rättsväsende ska kunna utrota den cancersvulst som fått växa in i våra välfärdssystem, ja ända in i riksdagen.
Jag rekommenderar boken och återkommer kanske med synpunkter då jag läst ut den och smält det som står.
Citera
2023-10-24, 14:35
  #9
Medlem
Erik Östs avatar
Det här kan vara intressant att lyssna på för den som är intresserad av ämnet klaner.

https://youtu.be/XlNXWDK7XJk?si=xeMwe-42IS6ZZG3W
Citera
2023-12-11, 02:50
  #10
Medlem
Tycker att det görs en del rätt kontroversiella uttalanden i boken. Bland annat så antyds det att Demirok, den nya partiledaren för Centerpartiet, tillhör en klan eftersom han härstammar från någon välkänd klanaffielerad by i Turkiet. Samma by som bland annat Mikail Yüksels släkt kommer ifrån enligt författarna.

Har inte sett några reaktioner på detta men det borde väl vara ett utpekande som kräver ett förtydligande?
Citera
2023-12-30, 22:49
  #11
Medlem
Jag läste boken i julhelgen och det var länge sedan jag könde mig så nedslagen. Sverige är kört. Dessa jävla kriminella parasiter har i grunden förstört och rånat Sverige. Just nu vill jag utvisa varenda människa med rötter i Östeeuropa, Mellanöstern, Afganistan och Nordafrika!!
Vi hade ett fungerande land och det har Mena och de styrande politikerna med berått mod plundrat och förstört! Jag ska aldrig någonsin mer ha med en enda Menajäkel eller Jugge/ Östeuropé att göra-parasitiska klaner tillhör de hela bunten!
Citera
2024-02-23, 16:35
  #12
Medlem
Sven Otto Littorin skriver så här på sin facebook angående passagerna i boken som pekar ut honom. Skrivet den 17/2. Kan inte länka men finns öppet på hans facebook sida.

”Förra året publicerades boken Klanerna - den systemhotande brottsligheten av författarna Jan Persson och Johannes Wahlström. I boken görs svepande anklagelser mot bland andra mig, att jag i rollen som arbetsmarknadsminister skulle ha främjat möjligheterna för kriminella klaner från Kosovo att komma in i Sverige, samt att en av de nyemissioner som genomfördes i Beowulf Mining när jag var ordförande skulle ha gått till att finansiera kriminella nätverk i Kosovo, och sedan försvunnit.

Inget kunde ha varit längre från sanningen. Arbetskraftsinvandringen var en fråga för migrationsministern och låg inte på mitt bord över huvudtaget. Det hade författarna lätt kunnat kontrollera med hjälp av de s k Paragraf 5-förordnanden som statsministern utfärdade i samband med att regeringen tillträdde.

Och varenda krona som kom in i de nyemissioner som Beowulf har genomfört har gått dit de skulle - Beowulf är och var noterat och all dokumentation finns tillgänglig i enlighet med Finansinspektionens regler och börsreglerna. Dessutom: Beowulfs delägda dotterbolag Vardar Minerals Ltd, som utför provborrning i Kosovo, är ett Londonbaserat företag delägt av Beowulf. Varenda krona är förstås redovisad i enlighet med brittisk lag. All denna information finns tillgänglig i det offentliga rummet.

Så fort jag fått tag på boken och läst detta elände kontrakterade jag advokat Percy Bratt, en av Sveriges ledande advokater i förtalsmål, och förberedde en stämning av förlaget Mondial och författarna för grovt förtal. Idag kom vi överens utan att behöva gå till tings. Förlaget har gått med på att dra in hela den utestående upplagan av boken, i nästa upplaga ta bort de delar som felaktigt och lögnaktigt pekar ut mig och dessutom omgående ändra i både e-boken och ljudboken med samma resultat. Med det är jag nöjd.

När Aftonbladet kom med sin anklagelse 2010 var jag inte i stånd att försvara mig ordentligt utan gjorde så gott jag kunde. Den tiden är över. Nästa person, förlag eller tidningshus som försöker kleta mig på mig elände för att öka upplagan eller vilket svepskäl de nu kan ha ska veta att jag är beredd att slå tillbaka. Nog är nog. Kritik och granskning är en sak. Lögner, förtal och insinuationer är en annan. Jag önskar så här i efterhand att jag hade gjort det också 2010. Men nu är nu. Och nu är det nog.”
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback