Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-08, 12:44
  #289
Medlem
orrtupps avatar
Lyssnar på avsnittet där de talar om romer, ingen av dem har mycket koll men jäklar i det vad Chang svamlar på trots att han uppenbarligen som vanligt inte har en susning om vad han snackar om!

Han babblar ju helt uppenbart om tattare i tron att det är zigenare.
Det ämnet trodde jag ändå att han kunde men icket...
Han låtsas ju vara raggare också samtidigt som han glorifierar knark!

Hade han känt till raggarkultur borde han veta att han skulle åkt på så j-ävla mycket stryk om han skrutit om droger inför raggare på 70 eller 80-talet!

Vilken olidlig bluff den där idioten är.
Citera
2024-03-08, 21:08
  #290
Medlem
Lyssnade nyss på den sista måltiden med shan atci som gäst.. Dom verkar vara ganska pålästa när dom har sina gäster.. men denna gång så verkar dom ju vara jävligt naiva eller en blandning av noll koll.. Dom undrar.. vart tog du vägen, du var ju så framgångsrik med stockholm live, fick leda melodifestivalen etc..

Han försvann ju i samma veva, han blev dömd för tagit nakenbilder på en kvinna och visat vänner etc.. Ingenting av det nämns.. nej han försvann för han ville satsa på sina egna shower... jo tjena.. blir besviken på sista måltiden som inte tar upp detta...
__________________
Senast redigerad av pistonhonda 2024-03-08 kl. 21:14.
Citera
2024-03-08, 21:39
  #291
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Lyssnar på avsnittet där de talar om romer, ingen av dem har mycket koll men jäklar i det vad Chang svamlar på trots att han uppenbarligen som vanligt inte har en susning om vad han snackar om!

Han babblar ju helt uppenbart om tattare i tron att det är zigenare.
Det ämnet trodde jag ändå att han kunde men icket...
Han låtsas ju vara raggare också samtidigt som han glorifierar knark!

Hade han känt till raggarkultur borde han veta att han skulle åkt på så j-ävla mycket stryk om han skrutit om droger inför raggare på 70 eller 80-talet!

Vilken olidlig bluff den där idioten är.


Chang Fricks största intresse är Chang Frick. Visst, han kan ha vissa poänger ibland i sitt twitterflöde men det mesta handlar bara om att göra reklam för sig själv och sina företag.
Citera
2024-03-08, 23:31
  #292
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Chang Fricks största intresse är Chang Frick. Visst, han kan ha vissa poänger ibland i sitt twitterflöde men det mesta handlar bara om att göra reklam för sig själv och sina företag.
Håller med, på sitt naiva sätt kan han ibland säga en obekväm sanning men ju mer jag lyssnar på honom desto mer tröttnar jag, han låtsas kunna allt om bilar, grävmaskiner och konstruktion men han verkar ha väldigt ytliga kunskaper som kanske imponerar på kulturarbetare men som bara blir cringe för vanliga arbetare.
Citera
2024-03-21, 23:44
  #293
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Lyssnar på avsnittet där de talar om romer, ingen av dem har mycket koll men jäklar i det vad Chang svamlar på trots att han uppenbarligen som vanligt inte har en susning om vad han snackar om!

Han babblar ju helt uppenbart om tattare i tron att det är zigenare.
Det ämnet trodde jag ändå att han kunde men icket...
Han låtsas ju vara raggare också samtidigt som han glorifierar knark!

Hade han känt till raggarkultur borde han veta att han skulle åkt på så j-ävla mycket stryk om han skrutit om droger inför raggare på 70 eller 80-talet!

Vilken olidlig bluff den där idioten är.
Bara en tattare eller Sigge kan bli kränkt som du förmodligen tillhör.
Citera
2024-03-22, 00:13
  #294
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Bara en tattare eller Sigge kan bli kränkt som du förmodligen tillhör.
Haha, nej!
Men att inte se skillnad på tattare och zigenare är ju jäkligt skumt.
Tattare har jag sett arbeta även om de ofta är skumbergare men ziggisar som arbetar, aldrig!
Citera
2024-03-22, 21:00
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Haha, nej!
Men att inte se skillnad på tattare och zigenare är ju jäkligt skumt.
Tattare har jag sett arbeta även om de ofta är skumbergare men ziggisar som arbetar, aldrig!

han är en jude som äter gris och har sin förhud i behåll med.

https://nyheteridag.se/darfor-public...hennes-dotter/
Citat:
När jag gick i grundskolan och även i gymnasiet fick jag ofta höra skällsord om att jag var en tattare med allt vad det innebär. Det är inte direkt svårt för mig att förstå varför andra gärna talar tyst om sin romska bakgrund. Men jag anser att det är fel, man ska inte behöva skämmas för den man är.

I detta är det helt avgörande vilka individer som väljer att göra sig till ambassadörer för den romska folkgruppen. Jag vägrar ställa upp på att min romska bakgrund ska företrädas av grova brottslingar i offentligheten. Av samma skäl är det högst angeläget för mig att uppmärksamma om så sker. Och är skadan skedd vill jag vara den sista som försöker mörka eller dölja det – tvärtom, jag och andra med resandebakgrund måste ha all rätt att uppmärksamma detta.


Tur ändå att man inte är en total fejk som Chang.
Citera
2024-03-22, 22:27
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Chang Fricks största intresse är Chang Frick. Visst, han kan ha vissa poänger ibland i sitt twitterflöde men det mesta handlar bara om att göra reklam för sig själv och sina företag.
Han är en långrandig propagandist som alltid lyfter ryssarnas talking points med den dock så förödande svagheten att han är lite för korkad för att kunna argumentera väl för sina åsikter.

Chang är lite som populisthögerns Linnéa Claesson. Lyckas antagligen aldrig övertyga någon som har läst minst en bok i livet och utstrålar en nästan genant desperation i ambitionen att bygga det personliga varumärket.
__________________
Senast redigerad av Holaamigos89 2024-03-22 kl. 22:41.
Citera
2024-03-23, 09:54
  #297
Medlem
https://www.qx.se/nyheter/2383/ilan-...entordforande/

Citat:
I helgen valdes Ilan Sadé , 24 årig juridikstuderande i Lund, till ny ordförande för Centerpartiets Högskoleförbund (CHF).
Ilan är öppet homosexuell och dessutom den förste ledaren för ett centerförbund som är född i utlandet. Ilan är född i Israel och studerar förutom juridik arabiska, franska och spanska.
– Jag ser fram emot en tuff men oerhört rolig tid som ordförande för CHF, säger Ilan i ett pressmeddelande. Mitt viktigaste mål är att tydliggöra en ideologisk grund för centerrörelsen.
I höstas valdes Fredrick Federley till ordförande för centerns ungdomsförbund. Han blev därmed den första öppet homosexuelle ordföranden i förbundet. Ilan och Fredrick ingår även i partiets förbundsstyrelse.

Ilan hittar man i alla Changs företag

https://www.ratsit.se/19780826-Ilan_...sLxzzw7jHcHPoQ

Så Chang är inte Putinist på det där otäcka nazistiska sättet i alla fall. Han är nog mest en kille som fått i röven så han ser ut som en kanelbulle där bak och vill hävda sig.

Han brukade posera i knarkodlingar och sälja knark på sin sajt, en typisk JVVF kille.

Han visar fortfarande den där 15 år gamla kontaktannonsbilden hans sambo raggade upp honom med när han vill ge sig själv alibi för att vara straight så det är väl mest sött på något sätt.
__________________
Senast redigerad av LoveLiveDie 2024-03-23 kl. 10:00.
Citera
2024-03-23, 16:15
  #298
Medlem
https://twitter.com/ChangFrick/statu...44298367910365

Citat:
Jag önskar en lag som gör det tillåtet med medborgargarden. Poängen ska vara att civila ska kunna gripa in och prygla adidas-slöddret på plats utan att behöva bekymra sig för rättsväsendet.

Lagen ska vara utformad som så att medborgargardet såklart får ta ansvar att de vet vem de ger sig på. Skulle de gå på någon oskyldig får de ta konsekvenserna av det. Typ någon legal mekanism som gör att medborgargarden inte kan missbrukas hur som helst.

Det ska inte tillåtas dödligt våld, om det inte är nödvärn. Men typ hålla fast random drägg-snubbe som nyligen pryglat på en brud eller rånat en unge på mobilen. Och så när denne är fasthållen av en sisådär fyra arga föräldrar så drar den femte småbarnspappan ner adidasbrallorna och de otvättade kalsongerna, drar fram en livrem och piskar ”mammaknullaren” gul och blå. Givetvis ska det filmas och spridas till alla andra kaosungar så de ser vad som händer om man inte uppför sig.

Fattar ni vilken förändring det hade varit? Vilken snorunge vågar bete sig illa i centrum? De vet inte vilka vuxna i närheten som när som helst kan göra kaos med dom. Och vuxenvärlden hade plötsligt fått ett verktyg för att hålla ordning i närområdet.

Och alla vanliga skötsamma barn som inte längre behöver gå med en klump i magen till skolan. Vilken jävla skillnad det hade blivit.

Vi har redan lagar som tillåter visst envarsingripande, men de är otillräckliga och många normala laglydiga människor är rädda för att ingripa eftersom det kan sluta med att de själva blir lagförda. Tänk om de hindren försvann, om lagen snarare uppmuntrade civilkurage och omedelbar rättsskipning där så är möjligt.

Jag vill se politiska partier driva frågan. Dessutom, den som ingriper mot slöddret borde dessutom belönas med extra rätt till avdrag på deklarationen. De bidrar ju aktivt till att spara samhället både ekonomiskt och i humanitärt lidande.

Kan vi sätta lite press på politikerna att faktiskt utreda en sådan lag? Lärare och andra i skolan ska dessutom per automatik kunna ta stöd av en sådan lag. En stållinjal alternativt rotting ska ingå i lärarnas arbetsredskap. Staten får väl skjuta till medel till kommunerna om de inte har råd att införskaffa dessa nödvändiga pedagogiska verktyg.

Och nej, jag skojar inte.

Oj nu har Lördagsfyllan verkligen tagit. Chang Frick är en pajas som sagt. Han får starta upp Soldiers of Odin igen eller vad de hette.

I övrigt så självidentifierar han som jude så han är välkommen till orten med sina onanifantasier.

Är det någon som är knarksäljande Adidas-slödder så är det Chang själv. Värsta streetfightern!!!!

Fet runknisse på X. Vem hade kunnat ana att han skulle sluta så? Vem orkar lyssna på sånt där trams 2024?

edit : kan Elon begränsa till 140 tecken igen pls.
__________________
Senast redigerad av LoveLiveDie 2024-03-23 kl. 16:21.
Citera
2024-04-02, 01:01
  #299
Medlem
prominentens avatar
Riktigt lyssningvärda senaste avsnitt med Ribbenvik (fd generaldirektör Migrationsverket) och Fredrik Bergman (Centrum För Rättvisa).


Kanonavsnitt!
__________________
Senast redigerad av prominenten 2024-04-02 kl. 01:05.
Citera
2024-04-11, 20:47
  #300
Medlem
Back-Annas avatar
I det sedan länge ängsliga svenska medieklimatet är denna podd uppiggande, stundvis subversiv och överraskande medryckande. Förutsatt att rätt gäst bjuds in såklart, t.ex. Lena Andersson.

Men dessvärre gör Hanif Azizis medverkan att flytet i samtalen och seriositeten i resonemangen hamnar på sandlådenivå, främst genom sina enträgna inpass av godtrogen ödmjukhet och naiv tilltro till kulturberikarnas förehavanden i våra ljuvliga förorter.

Och inte minst med sitt opassande flamsande och tramsande när någon, oftast Omar eller Ashkan, för en gång skull har ett intressant resonemang.

Men som mest outhärdlig är den gode Hanif i de avsnitt där han av någon outgrundlig anledning fått för sig att agera samtalsledare, som givetvis resulterar i en radda enfaldiga frågor, aningslösa följdfrågor och blåögda slutsatser. Jag antar att grabbarna i dessa infernaliska avsnitt lämnar över taktpinnen för att de är bakrusiga från en av Omars lika otaliga som hämningslösa orgier, men jag kan ha fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback