Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-14, 08:26
  #11377
Medlem
immenhusens avatar
Har allmänt TV-tittande och planlöst surfande på Internet tagits upp? Det är symptomatiskt för brist på abstrakt tänkande, vilket jag skulle vilja påstå är en av de främsta WT-markörerna. Åtminstone i min bok.

/AI

Edit: Ateism passar också in mot ovanstående. Allt i världen är så ytligt och enkelt.
__________________
Senast redigerad av immenhusen 2024-03-14 kl. 08:36.
Citera
2024-03-14, 10:06
  #11378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilippoIII
"Regeln: Alla som har husdjur är absolut inte WT, men alla WT har husdjur."

Haha, så sant så. (den där tjejen du tyckte var söt, som hade en råtta/pissluktande katt/Ilsken hund

Wt är till sin natur något obetänksam.
De kan inleda vänskaps -eller kärleksrelationer utan större betänkligheter.
Du inser detta för sent (Givet att du är Icke-WT) Ungdomar kan gå i fällan.

Man måste KRÅNGLA sig ur dessa förhållanden, det är aldrig smidigt. Arten är klängig
-Och tjafsig.

WT som sub-art är idag inte endast utmärkande för som tidigare forskning har gjort gällande (ref: jämf.stud.Flashback) Bruksorter mm.

De är nu även talrika i kranskommuner kring de större städerna, där de även tycks uppbära stöd från föräldrar från medelklassen.

Vissa kan tänkas köra dyra mopedbilar, bära dyra plagg & stoltsera med den nya mobila enheten.

Är vi det nya Rom, eller är vi gnällspikar?

Har otroligt svårt att se detta personligen. Att urbant folk, uppväxta nära metropolerna, med dyra kläder och trendiga produkter från medelklassen skulle vara White Trash. Alltså WT är liksom hemlösa, uteliggare, folk som bor i husvagn på camping permanent eller som sitter på kåken och på mentalsjukhus osv, ofta med fetma/övervikt, kriminalitet och grava missbruksproblem i botten. Nästan alltid så är det folk med gravt traumatiserade bakgrunder vars föräldrar har skilt sig tidigt, där mamman haft en massa olika partners eller att ngn av föräldrarna eller båda föräldrarna har dött eller blivit av med vårdnaden och man har växt upp på fosterhem. Den här "snobbiga" och trendiga storstadstypen från medelklassen är iaf inte kompatibel med den traditionella definitionen för begreppet. Upplever mest att de verkar vara en nagel i ögat för dig och du därmed stämplar vederbörande med invektiv för att kanalisera ditt hat och din vrede över dessa varelser.
__________________
Senast redigerad av anwe8 2024-03-14 kl. 10:16.
Citera
2024-03-14, 10:20
  #11379
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Har allmänt TV-tittande och planlöst surfande på Internet tagits upp? Det är symptomatiskt för brist på abstrakt tänkande, vilket jag skulle vilja påstå är en av de främsta WT-markörerna. Åtminstone i min bok.

/AI

Edit: Ateism passar också in mot ovanstående. Allt i världen är så ytligt och enkelt.

Om planlöst surfande på internet är WT så är majoriteten WT. Jag tror dock att WT:s kommer vara de sista att minska ner på mobilstirrandet om vi får en nedkopplingstrend.
Citera
2024-03-14, 15:20
  #11380
Medlem
IceEyess avatar
Förvisso subjektivt men det finns åtskilliga stilar och attribut som signalerar WT:

Dricker Norrlands Guld
Lyssnar på hårdrock
Tribaltatueringar
Spelar Bingolotto
Ständigt skyltar med sin psykiska ohälsa på sociala medier
Röstar S
Lider av klimatångest
Bär ständigt hoodietröja

osv.
Citera
2024-03-14, 20:23
  #11381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Förvisso subjektivt men det finns åtskilliga stilar och attribut som signalerar WT:

Dricker Norrlands Guld
Lyssnar på hårdrock
Tribaltatueringar
Spelar Bingolotto
Ständigt skyltar med sin psykiska ohälsa på sociala medier
Röstar S
Lider av klimatångest
Bär ständigt hoodietröja

osv.

Hälften av de där signalementen är "folkliga" arbetarklass-fenomen, t.ex Bingolotto, att rösta S, lyssna på hårdrock och dricka Norrlands Guld. Inte alls säker på att underklassen är bänkade framöver ngn uppesittarkväll med Lotta, det är en väldigt "folklig" tillställning. Att rösta på S är också ngt som är för den breda massan snarare än utslagna narkomaner som snarare är "soffliggare". WT hyser nog förkärlek för starkare aptitretare än Norrlands Guld och då primärt sprit som whiskey och vodka.
__________________
Senast redigerad av anwe8 2024-03-14 kl. 20:33.
Citera
2024-03-15, 22:13
  #11382
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Jag gör ett försök:

- Diagnoser: borderline, ADHD
- Missbruk
- Tatueringar
- Gränslöst beteende
- Lågutbildade och dåliga betyg
- Gapiga åsikter baserade på känslor
- Entitlement (rätt till allt utan motprestation)
- Offermentalitet (framförallt WT-kvinnor)
- Slabbiga sexkontakter
Citera
2024-03-16, 11:33
  #11383
Medlem
Jag kände en riktigt typisk WT-familj i lågstadiet. Mamman (singel så klart) ropade och gapade med barnen så det hördes runt hela byn. Hon hade även alkoholproblem, rökte som en skorsten och var långtids arbetslös. Arbetslöheten är b.t.w. sånt jag hörde när vuxna skvallrade så jag vet inte om det är sant eller inte.

Huset de bodde i var fallfärdigt, byggt på femtiotalet av stilen att bedömma och aldrig renoverat på utsidan i alla fall. Färgen flagnade av väggarna och de nikotinfärgade gardinerna var alltid fördragna. Jag såg aldrig att de skulle ha klippt gräsmattan eller tagit hand om någonting på gården.

De hade en inhängnad utomhus med tre skitiga, otränade, stora hundar av blandras som skällde som tokiga. Jag såg dem aldrig på promenad eller lekandes med hundarna. Inhängnadens botten var bara lera och hundarna verkade vara helt utsvulta på motion och stimulans. Jag försökte en gång närma mig dem ifall jag skulle ha fått klappa en men de blev så till sig så jag blev bortskrämd.

Sönerna var helt out of touch med vad som var ok beteende. De lekte våldsmt, kollade djurporr på skolans datorer mitt på lektionen, han som var i min årskurs hade cigarett fimpar i pulpeten redan vid 9 års ålder (stulna av mamma så klart. Den orökta versionen, inte fimparna) och söp innan han fyllde 12. Först med allt annat än att bli av med oskulden, båda bröderna var grymt opopulära p.g.a. deras beteende. Dessutom luktade de alltid unket vilket inte hjälpte.

Tur att soc reagerar med lägre tröskel nuförtiden, de pojkarna hade behövt hjälp. För att inte tala om de stackars hundarna, de hade förtjänat ett gott hem.
Citera
2024-03-17, 15:35
  #11384
Avstängd
Bill-Lunds avatar
Jag undrar om det är white trash att köpa refillpåsar med kryddor och klippa ut och tapea fast påsetiketten på en gammal kryddburk?
Jag gör nämligen alltid det, köper bara refillpåsar från Normal eller Eldorados om det är löning.
Jag oroar mig för vad som ska hända när jag bjuder hem fint folk från Lidingö, Ekerö o.s.v. och dom ser min refillkryddhylla.

Insåg i efterhand att folk i gemen är nog fett lockade av se min refillkryddhylla så jag snappade en liten pic:
https://imgur.com/a/dnT7yUH

Håll till godo och väl bekomme!
__________________
Senast redigerad av Bill-Lund 2024-03-17 kl. 15:48.
Citera
2024-03-17, 16:14
  #11385
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-Lund
Jag undrar om det är white trash att köpa refillpåsar med kryddor och klippa ut och tapea fast påsetiketten på en gammal kryddburk?
Jag gör nämligen alltid det, köper bara refillpåsar från Normal eller Eldorados om det är löning.
Jag oroar mig för vad som ska hända när jag bjuder hem fint folk från Lidingö, Ekerö o.s.v. och dom ser min refillkryddhylla.

Insåg i efterhand att folk i gemen är nog fett lockade av se min refillkryddhylla så jag snappade en liten pic:
https://imgur.com/a/dnT7yUH

Håll till godo och väl bekomme!

Nä. WT skulle aldrig orka klippa och klistra så. Och dom har bara en kryddblandning, typ Aromat eller Grillkrydda. På sin höjd mald vitpeppar.
Citera
2024-03-17, 16:16
  #11386
Avstängd
Bill-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä. WT skulle aldrig orka klippa och klistra så. Och dom har bara en kryddblandning, typ Aromat eller Grillkrydda. På sin höjd mald vitpeppar.

Puh!
Citera
2024-03-19, 03:34
  #11387
Medlem
WT är mer genuina. De sitter inte och låtsas gilla vin eller äckliga ostar som smakar svett. WT tuggar i sig flintastek med bea och pommes för att det är gott för att sedan skölja ner det med en sofiero som han endast dricker för att bli full.
Citera
2024-03-19, 04:30
  #11388
Medlem
LazerXs avatar
WT. Resandefolket. Eller de kanske inte klassas som vita?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback