Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-24, 17:42
  #1
Medlem
Dela gärna med er ”Aha-upplevelser”. Nedanför kommer min.

Skulle säga att jag är gott tränad och fysiskt bra form. Lyfter däremot bara skrot och inget annat. Träffar på en snubbe som kör all slags varierad träning. Helt makalöst stark och bra fysik. Denne har tillpassat sin träning till att va stark i både egna kroppsviktövningar och fria vikter. Allt ser lätt ut för honom. …

Har tränat i 10+ år och bänkar över 120 men är fullkomligt svag i pull ups och kroppsvikträning
Citera
2024-03-24, 18:37
  #2
Avstängd
Barry_bs avatar
När jag upptäckte myo reps för någon månad sen så har träningen blivit roligare, effektivare och tidssparande. Finns några olika varianter, jag kör myo reps match.

Googla om du inte är bekant.
Citera
2024-04-14, 18:19
  #3
Medlem
Har alltid kört lowbar benböj och försökt köra "ass to the grass" men alltid fått problem med ryggen pga. buttwink. Därför körde jag på med 90 grader lowbar benböj och tänkte att min kropp inte klarar av att gå så djupt ner bara.

Senare bestämde jag mig för att prova köra highbar squats och det var plötsligt väldigt lätt att gå hela vägen ner så det var en aha upplevelse. Lowbar kan jag lyfta mer vikt med, svårt att gå under 90 grader dock och highbar är lättare att gå hela vägen ner. För man har vikten mer i centralt.

Hade kört benböj ganska länge på samma sätt när jag upptäckte detta så kände mig lite dum hehe. Nuförtiden blandar jag och kör båda två. Spännande att veta om någon här kan köra fullt djup med lowbar squats? Omöjligt för mig iaf utan buttwink och känningar i ländryggen.
Citera
2024-04-15, 16:54
  #4
Medlem
christer-ulfbaages avatar
När jag började vila ordentligt.
Främst mellan hårda träningsperioder, men även mellan set
Citera
2024-04-16, 21:30
  #5
Medlem
Att värma upp med explosiva reps i uppvärmningseten gör så att du blir en bättre lyftare med tyngre vikter, med bättre lyftare menar jag förstås mer explosiva reps.
Citera
2024-04-17, 20:27
  #6
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
För att bli atletisk så är enbart lyfta skrot dåligt. Du blir kantig och bara tung och stor. Men dina senor och övrigt gör ont så fort du gör något annat än vanliga styrketräningsövningar.

100% fel i allt du sa.
Citera
2024-04-18, 09:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
100% fel i allt du sa.

Nej, helt fel. Skulle jag tävla i vad som helst, förutom styrkelyft och tyngdlyftning, så vinner jag mot en kroppsbyggare eller enbart styrketränar.
Citera
2024-04-18, 17:12
  #8
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Nej, helt fel. Skulle jag tävla i vad som helst, förutom styrkelyft och tyngdlyftning, så vinner jag mot en kroppsbyggare eller enbart styrketränar.

Absolut inte. Vad lever du i för drömvärld?
Citera
2024-04-21, 23:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Absolut inte. Vad lever du i för drömvärld?

Jag är väldigt atletisk, med många år av kontinuerlig träning av allehanda konditionsidrotter. Kondition och motorisk förmåga klår tunga muskler i allt utom lyft.
Citera
2024-04-23, 14:25
  #10
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag är väldigt atletisk, med många år av kontinuerlig träning av allehanda konditionsidrotter. Kondition och motorisk förmåga klår tunga muskler i allt utom lyft.

Nej, för du har ingen som helst aning om vad du pratar om. Styrketräning är grunden till all elitidrott, fattar du inte det så är du efterbliven helt enkelt.
Citera
2024-04-23, 20:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Nej, för du har ingen som helst aning om vad du pratar om. Styrketräning är grunden till all elitidrott, fattar du inte det så är du efterbliven helt enkelt.

Fördök att styrketräna dig till att bli elit i fotboll, basket, hockey eller avd som h3lst
Det är bolltalang, spelsinne, reaktionsförmåga, motorik som är grunden. Pucko.
Citera
2024-04-23, 20:57
  #12
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Fördök att styrketräna dig till att bli elit i fotboll, basket, hockey eller avd som h3lst
Det är bolltalang, spelsinne, reaktionsförmåga, motorik som är grunden. Pucko.

Ah, du är efterbliven.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback