Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 15:26
  #49
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Det finns ingen förutom du själv som kan placera din PPM i en räntefond. Det närmaste du kommer ränta utan att göra något är AP7 såfa (som är det alla har som standard) när den börjar trappa ned risken och successivt placera mer och mer i andra AP-fonder. Hade du en ren räntefond har du personligen någon gång signerat/godkänt detta fondbyte.

Japp, nu när du säger det så måste jag lagt det i en räntefond just då. Om det berodde på att börsen var skakig då kommer jag faktiskt inte ihåg, men jag glömde förmodligen bort saken sedan.
Sen sist jag kollade så låg pengarna i Räntefonden och bytte då till Såfa.
Det var jag som klantat till det här helt klart!
Citera
2024-04-05, 19:29
  #50
Medlem
0A0As avatar
Runt 1 miljard IDR har jag just nu. Hur mycket i SEK bör man ha direkt innan pensionen?
Citera
2024-04-05, 20:08
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Jag undrar lite hur jag ligger till själv nämligen.

Hur gamla är ni, vad jobbar ni inom och hur mycket är era PPM fonder värda i dagsläget?

Jag är 40+ jobbar inom industrin och har 500k i ppm nu... Kan inte påstå att jag varit speciellt aktiv, utan valde AP7 Aktiefond för några år sedan. (+23% i år)

Låt höra 🙂

(Mod får flytta till privatekonomi om det blev fel)
Varför vill du veta hur mycket andra har i PPM fonder?
Citera
2024-04-06, 01:36
  #52
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför vill du veta hur mycket andra har i PPM fonder?

Svaret på den frågan har du i första raden du just quotade!
Citera
2024-04-06, 10:42
  #53
Medlem
Veckans klubbas avatar
26 kronor
Citera
2024-04-09, 08:07
  #54
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
26 kronor

Egenföretagare 😄
Citera
2024-04-14, 13:06
  #55
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Svaret på den frågan har du i första raden du just quotade!

Det går att göra en pensionsprognos om du loggar in på Pensionsmyndighetens sida.

Jag gjorde en nyligen. Det tog en stund för deras system att räkna men sedan kunde jag se vad jag får om jag börja ta ut vid olika åldrar.

Jag lever som FIRE så mitt intjänade kapital är inte så stort, men kan jag leva som FIRE nu, så kan jag nog göra det om 20 år oxå.
Citera
2024-04-16, 20:06
  #56
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det går att göra en pensionsprognos om du loggar in på Pensionsmyndighetens sida.

Jag gjorde en nyligen. Det tog en stund för deras system att räkna men sedan kunde jag se vad jag får om jag börja ta ut vid olika åldrar.

Jag lever som FIRE så mitt intjänade kapital är inte så stort, men kan jag leva som FIRE nu, så kan jag nog göra det om 20 år oxå.

Vad i helvete pratar du om?!!
Citera
2024-04-17, 13:58
  #57
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Vad i helvete pratar du om?!!
Är du helt bäng i huvudet!

PPM är till för att ge pension i framtiden, så kolla PPMs pensionsprognos så ka du få en uppfattning om du har mycket eller lite i ditt PPM.
Citera
2024-04-17, 21:53
  #58
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Är du helt bäng i huvudet!

PPM är till för att ge pension i framtiden, så kolla PPMs pensionsprognos så ka du få en uppfattning om du har mycket eller lite i ditt PPM.

Men ditt jävla UFO! 😄 Kolla in första inlägget i tråden!!
Citera
2024-04-17, 22:16
  #59
Medlem
Gick på Allra-bluffen, blev less och sket i det ett tag, har bara 650k men ser om mitt hus sedan dess. +15% 2023.
Citera
2024-04-18, 03:36
  #60
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Men ditt jävla UFO! 😄 Kolla in första inlägget i tråden!
!
Är du en arg analfabet!?

Tråden börjar så här:
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Jag undrar lite hur jag ligger till själv nämligen.

Svaret på hur han ligger till får han från sin pensions-prognos från Pensionsmyndigheten!!!

Inte, inte, inte genom att fråga random människor på Flashback hur mycket de har i sina PPM, det säger inget om hur TS ligger till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback