Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-02, 19:31
  #661
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Ja, den mängd alkohol han hade i sig motsvarar grov rattfylla.

Grov rattfylla är som att leka rysk roulette, du kan aldrig veta när någon kommer att dö. I det här fallet är det en person som beslutat sig för att leka rysk roulette med oskyldiga liv.

Om han hade kört ihjäl en mor med sitt barn i barnvagn så hade ingen vågat yttra sig på det vis de gör i flödena. Jag ser dock ingen skillnad på det, en person som medvetet riskerar andras liv bakom ratten ska behandlas på samma sätt som den som faktiskt kört ihjäl andra på fyllan. De ska aldrig hyllas.

Precis och var ingen ödslig byväg han körde på asfull utan E4an o hans plan var att åka till Gävle…
Citera
2024-04-03, 00:31
  #662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Ja, den mängd alkohol han hade i sig motsvarar grov rattfylla.

Grov rattfylla är som att leka rysk roulette, du kan aldrig veta när någon kommer att dö. I det här fallet är det en person som beslutat sig för att leka rysk roulette med oskyldiga liv.

Om han hade kört ihjäl en mor med sitt barn i barnvagn så hade ingen vågat yttra sig på det vis de gör i flödena. Jag ser dock ingen skillnad på det, en person som medvetet riskerar andras liv bakom ratten ska behandlas på samma sätt som den som faktiskt kört ihjäl andra på fyllan. De ska aldrig hyllas.

Vem hyllar dem menar du?
Ang.Jakob då så avser "hyllningarna" att han har tagit tag i sitt liv, förändrat sig och försöker göra bot och bättring så att liknande inte ska hända igen.
Det är ingen som hyllar rattfyllan som sådan.Fattar inte varför så många blandar ihop de sakerna när det är så enkelt att sära på dem.
Att rattfyllan nte nämns i radio betyder inte att den hyllas och är accepterad. Jag tror säkert att det har pratats, diskuterats och rensats luft bakom kulisserna.
Tror också att Jakob har fått ganska hårda krav på sig för att få lov att fortsätta sin anställning. Han är nog långt ifrån att bara bli välkomnad tillbaka med en ryggdunk.
Blir alltid så fascinerad av att det dras slutsatser enbart för att allting inte offentliggörs. Som om att man inte klarar av att tänka ett eller flera steg längre.
Blodtörsten är stark på Flashback!
Citera
2024-04-03, 08:22
  #663
Medlem
ALLT försämrades när Jacob kom tillbaka. Jävla flams och trams. Hur gammal är han i sinnet egentligen? När han var borta var det en fröjd att lyssna på dom, nu pallar jag inte längre.
Citera
2024-04-03, 10:00
  #664
Medlem
protectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
ALLT försämrades när Jacob kom tillbaka. Jävla flams och trams. Hur gammal är han i sinnet egentligen? När han var borta var det en fröjd att lyssna på dom, nu pallar jag inte längre.

Tycker det blev mycket bättre när han kom tillbaka, han tillför mycket humor.
Citera
2024-04-03, 11:29
  #665
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Vem hyllar dem menar du?
Ang.Jakob då så avser "hyllningarna" att han har tagit tag i sitt liv, förändrat sig och försöker göra bot och bättring så att liknande inte ska hända igen.
Det är ingen som hyllar rattfyllan som sådan.Fattar inte varför så många blandar ihop de sakerna när det är så enkelt att sära på dem.
Att rattfyllan nte nämns i radio betyder inte att den hyllas och är accepterad. Jag tror säkert att det har pratats, diskuterats och rensats luft bakom kulisserna.
Tror också att Jakob har fått ganska hårda krav på sig för att få lov att fortsätta sin anställning. Han är nog långt ifrån att bara bli välkomnad tillbaka med en ryggdunk.
Blir alltid så fascinerad av att det dras slutsatser enbart för att allting inte offentliggörs. Som om att man inte klarar av att tänka ett eller flera steg längre.
Blodtörsten är stark på Flashback!

Vad jag menar är att om han hade kört ihjäl en barnfamilj när han var dyngrak och sedan bestämt sig för att ändra på sitt liv, så hade ingen vågat gå ut med sina ryggdunk offentligt på det sätt de nu gör.

En vettig människa vet i vilka situationer man ger en dåre beröm, annars framstår man som en lika stor dåre själv.
Citera
2024-04-03, 14:26
  #666
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Vem hyllar dem menar du?
Ang.Jakob då så avser "hyllningarna" att han har tagit tag i sitt liv, förändrat sig och försöker göra bot och bättring så att liknande inte ska hända igen.
Det är ingen som hyllar rattfyllan som sådan.Fattar inte varför så många blandar ihop de sakerna när det är så enkelt att sära på dem.
Att rattfyllan nte nämns i radio betyder inte att den hyllas och är accepterad. Jag tror säkert att det har pratats, diskuterats och rensats luft bakom kulisserna.
Tror också att Jakob har fått ganska hårda krav på sig för att få lov att fortsätta sin anställning. Han är nog långt ifrån att bara bli välkomnad tillbaka med en ryggdunk.
Blir alltid så fascinerad av att det dras slutsatser enbart för att allting inte offentliggörs. Som om att man inte klarar av att tänka ett eller flera steg längre.
Blodtörsten är stark på Flashback!
Blir alltid så fascinerad av att det finns folk som tror och gissar saker baserat på absolut ingenting. En tro som bara uppstår ur tomma intet för att personen vill tro just så.
__________________
Senast redigerad av HobbyHitler 2024-04-03 kl. 14:28.
Citera
2024-04-03, 19:14
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Blir alltid så fascinerad av att det finns folk som tror och gissar saker baserat på absolut ingenting. En tro som bara uppstår ur tomma intet för att personen vill tro just så.

Kan vara så.
Det kan också baseras på vad som är mest trovärdigt.
En del vill så gärna tro på de värsta, smaskigste och mest dramatiska förklaringarna att de förvandlar det till någon slags norm. (Det ser man ofta i det här forumet och det passar utmärkt in på din teori också)
Andra, inte lika blodtörstiga individer, ser oftast saken på ett mer nyktert sätt och friar hellre än fäller innan faktiska bevis finns.
Förresten...alla gissar väl härinne? Finns ytterst få som sitter på hårda fakta.
Citera
2024-04-03, 19:21
  #668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vad jag menar är att om han hade kört ihjäl en barnfamilj när han var dyngrak och sedan bestämt sig för att ändra på sitt liv, så hade ingen vågat gå ut med sina ryggdunk offentligt på det sätt de nu gör.

En vettig människa vet i vilka situationer man ger en dåre beröm, annars framstår man som en lika stor dåre själv.

Okej, men nu gjorde han ju inte det. Körde ihjäl någon menar jag. Så varför egentligen spekulera i vad som hänt då?
Menar du att det som KUNDE ha hänt ska påverka det som faktiskt hände?
Varför det i så fall?
Konsekvenserna hade garanterat varit annorlunda ifall han kört ihjäl någon - absolut. Men nu hände ju inte det!
Citera
2024-04-03, 19:29
  #669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, Gry är en äcklig liten hycklare, fy fan! Den skenheliga klossan brukar sitta och raljera över hur god hon är men när en medarbetare beter sig som en idiot så håller hon käften.

Hade varit bättre om Jacob hade sagt som det var att han körde med 2 promille och kunde tagit livet av någon på motorvägen. Det hade varit rakryggat men nej det vågade inte den pajasen göra!

Vad Gry har sagt privat till Jakob om hans fyllekörning vet varken du eller jag. Hon kan ha skällt ut honom efter noter....det vet vi inte. Saker kan sägas även om de inte sägs i radio.

Jag vet inte om jag tycker att Jakob har en skyldighet mot lyssnarna/folket att prata offentligt om detta.
Många vill gärna tycka så, men jag är inte så övertygad om det.
Med det sagt så hade jag önskat att han hade berört ämnet åtminstone litegrann i radio eller att han kommer att göra det så småningom när han själv har bearbetat det lite mer. Men jag tycker inte att jag har någon direkt rätt att kräva detta.
Citera
2024-04-03, 20:00
  #670
Medlem
NiccoJs avatar
Blir illamående när han skyller sitt vidriga beteende på följande saker:
1. Han är fyllda 53 o hans mor går bort, ganska vanligt.
2. Han skiljer sig från sin fru på egen begäran, går ju att undvika om man säger så.
3. Han gör en adhd utredning vid 53år o börjar äta medicin mot det, har han klarat sig innan brukar det lugna ned sig.

Inget av detta ursäktar det mordförsök på random bilförare det är att sätta sig apfull i bilen.
Citera
2024-04-19, 18:27
  #671
Medlem
Har man växt upp med en nära anhörig som missbrukare kände man igen alla argumenten. Det fanns tusen olika skäl till att det blev som det blev, och stackars Jakob var bara ett offer för tråkiga omständigheter... jojo, det brukar heta så. Jobbar man medialt krävs det en viss trovärdighet. Det är bara att konstatera att den inte finns längre. Jag vill minnas att morgonprogrammet alltid gör ett längre uppehåll under sommaren, jag föreslår att herr Öqvist inte är med när det drar igång efter uppehållet.
Citera
2024-04-22, 11:21
  #672
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Okej, men nu gjorde han ju inte det. Körde ihjäl någon menar jag. Så varför egentligen spekulera i vad som hänt då?
Menar du att det som KUNDE ha hänt ska påverka det som faktiskt hände?
Varför det i så fall?
Konsekvenserna hade garanterat varit annorlunda ifall han kört ihjäl någon - absolut. Men nu hände ju inte det!

Okej, så om jag skjuter dej i huvudet med en pistol och du överlever, då är allt frid och fröjd och bara att fortsätta våra liv som vanligt?
Du är inte bara lite korkad, eller så har du andra motiv bakom ditt försvar av denna äckliga varelse JÖ!

Vi lever i en sinnessjukt värld, en vidrig feministisk pk värld, där du verkar vara en stöttepelare, att Paolo köper sex gör att ni fullständigt förstör hans liv, men när denna idiot till JÖ gör ngt hundra ggr värre ska han in i värmen igen, gulle han. IDIOT!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback