Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-02, 22:37
  #37153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Alla barn har olika barndom. Det behöver man inte vara en einstein för att förstå.

Ta senast nu ättikafallet, var de inte 7 syskon som alla bodde under samma tak, men enbart EN enda fick i sig ättika som de låste in i rummet o allt sånt. Så om alla de övriga 6 barnen går ut om många år och berättar om att de hade en bra barndom ( tills föräldrarna åkte in i finkan ) betyder det då att inte hon som fick i sig ättika inte talar sanning?

Exakt samma gäller rörande Jocke o övriga syskon, han upplevde något helt annat än övriga syskon. Det är hans historia och sanning, ingen kan ta ifrån honom den, inte ens du eller mumsbulle.
Berätta gärna mer om ättiksfallet i en annan tråd.

Faktum är att Chrippas mamma har varit en likesmaskin. Första hatiska inlägget om henne gav 50 likes, det bestod av ren lögn, men efter ”succén” blev Jocke lyrisk och Jocke ville ha mer av den varan och därför valde han att komma med värre och värre beskyllningar.

Jämför ALDRIG ett stackars misshandlat oskyldigt barn med en vuxen man som blåljuger om hela sin uppväxt för att vinna sympatier och för att mörka det faktum att var (och är) ett personlighetsstörd och klassas som farlig för sin omgivning. Jocke hade en BRA relation med sin mamma när han en dag bestämde sig för att skriva om sin barndom och hon blev hans utvalda offer.

Jo, jag kan och ska faktiskt ta den ifrån honom genom att smula sönder varje lögn. Han vet redan själv att berättelsen inte är sann och snart vet även hela Sverige det. Varjen du eller J kan ta det ifrån oss det.

Chrippa, Jacke, mamman, Thomas och Amanda har fått lida på grund av det Joakim har utsatt DOM för, inte vice versa. Ändå har dom fortsatt att älska honom och har förlåtit honom varje gång, men han fortsätter bara att söndra.

Hans lögner förstör för alla barn som FAKTISKT har en sann berättelse om en barndom omgiven av missbrukande, psykiskt sjuka familjemedlemmar, trauman och en barndom fattig på kärlek.

En notorisk lögnare är vad han är. Allt Jocke säger visar sig vara lögner. Allt han påstår motsäger han i nästa bok, nästa podd, nästa intervju. Det är bara lögner.
Citera
2024-05-02, 22:40
  #37154
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Berätta gärna mer om ättiksfallet i en annan tråd.

Faktum är att Chrippas mamma har varit en likesmaskin. Första hatiska inlägget om henne gav 50 likes, det bestod av ren lögn, men efter ”succén” blev Jocke lyrisk och Jocke ville ha mer av den varan och därför valde han att komma med värre och värre beskyllningar.

Jämför ALDRIG ett stackars misshandlat oskyldigt barn med en vuxen man som blåljuger om hela sin uppväxt för att vinna sympatier och för att mörka det faktum att var (och är) ett personlighetsstörd och klassas som farlig för sin omgivning. Jocke hade en BRA relation med sin mamma när han en dag bestämde sig för att skriva om sin barndom och hon blev hans utvalda offer.

Jo, jag kan och ska faktiskt ta den ifrån honom genom att smula sönder varje lögn. Han vet redan själv att berättelsen inte är sann och snart vet även hela Sverige det. Varjen du eller J kan ta det ifrån oss det.

Chrippa, Jacke, mamman, Thomas och Amanda har fått lida på grund av det Joakim har utsatt DOM för, inte vice versa. Ändå har dom fortsatt att älska honom och har förlåtit honom varje gång, men han fortsätter bara att söndra.

Hans lögner förstör för alla barn som FAKTISKT har en sann berättelse om en barndom omgiven av missbrukande, psykiskt sjuka familjemedlemmar, trauman och en barndom fattig på kärlek.

En notorisk lögnare är vad han är. Allt Jocke säger visar sig vara lögner. Allt han påstår motsäger han i nästa bok, nästa podd, nästa intervju. Det är bara lögner.

Är du totalt efterbliven? Förstår det då du är sån fanboy till Chrippa, om du inte förstår varför jag tog upp det så är du totalt hjärndöd, ska inte direkt prata om det fallet här, men har väldig relevans ifall ni ska sitta o snacka om jockes barndom.
Citera
2024-05-02, 22:41
  #37155
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Berätta gärna mer om ättiksfallet i en annan tråd.

Faktum är att Chrippas mamma har varit en likesmaskin. Första hatiska inlägget om henne gav 50 likes, det bestod av ren lögn, men efter ”succén” blev Jocke lyrisk och Jocke ville ha mer av den varan och därför valde han att komma med värre och värre beskyllningar.

Jämför ALDRIG ett stackars misshandlat oskyldigt barn med en vuxen man som blåljuger om hela sin uppväxt för att vinna sympatier och för att mörka det faktum att var (och är) ett personlighetsstörd och klassas som farlig för sin omgivning. Jocke hade en BRA relation med sin mamma när han en dag bestämde sig för att skriva om sin barndom och hon blev hans utvalda offer.

Jo, jag kan och ska faktiskt ta den ifrån honom genom att smula sönder varje lögn. Han vet redan själv att berättelsen inte är sann och snart vet även hela Sverige det. Varjen du eller J kan ta det ifrån oss det.

Chrippa, Jacke, mamman, Thomas och Amanda har fått lida på grund av det Joakim har utsatt DOM för, inte vice versa. Ändå har dom fortsatt att älska honom och har förlåtit honom varje gång, men han fortsätter bara att söndra.

Hans lögner förstör för alla barn som FAKTISKT har en sann berättelse om en barndom omgiven av missbrukande, psykiskt sjuka familjemedlemmar, trauman och en barndom fattig på kärlek.

En notorisk lögnare är vad han är. Allt Jocke säger visar sig vara lögner. Allt han påstår motsäger han i nästa bok, nästa podd, nästa intervju. Det är bara lögner.
Exakt hur kan och ska du smula sönder lögnerna? Jag är genuint intresserad för nåt stämmer uppenbarligen inte!
Citera
2024-05-02, 22:44
  #37156
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Exakt hur kan och ska du smula sönder lögnerna? Jag är genuint intresserad för nåt stämmer uppenbarligen inte!

Det går inte. Bara något alla fanboys till Chrippa tror att de kan. Hur de än försöker så kan INGEN ta ifrån sig Jockes barndom och det HAN upplevt. Han kan smula sönder hans s.k " lögner " hur bäst han vill den motoriska mytomanen pallal.
Citera
2024-05-02, 22:45
  #37157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Exakt hur kan och ska du smula sönder lögnerna? Jag är genuint intresserad för nåt stämmer uppenbarligen inte!
Nej vi vet och det är Jockes olika berättelser och påståenden som inte stämmer.
Citera
2024-05-02, 23:00
  #37158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ser att normaliseringsprocessen framskrider finfint härinne, vilket är både fascinerande och skrämmande att bevittna.

Jag _vet_ att ni är dum-boomers (gen x och äldre), att de yngsta av er precis nått medelåldern och att ni därmed inte haft nätet under den kritiska tonårsperioden och vidare är totalt lost när det kommer till den biten. YT-Sverige består främst av content av och för millennials av en anledning.
Men kom igen, var fan är er värdighet?! Låt inte Chrippa och LL knulla sönder era hjärnor för fan!

Gaslightingen de utsätter er för fungerar tyvärr klockrent. De mindfuckar er till månen i skrivande stund.

I sin senaste Q&A ställer sig LL helt frågande till hur någon ens kan påverkas negativt av att hon och Chrippa inte berättar sanningen. Med ett hånskratt konstaterar hon att det är "helt sjukt" hur något har svårt att sova på natten över något som inte har någon praktisk betydelse i deras liv (som tex "betalar hyran").
Hon saknar helt enkelt förmågan att förstå känslomässig påverkan eftersom hon saknar den typen av känslor själv (på samma sätt som en döv person saknar förmågan att förstå ljud eftersom denne inte hör).
Hon _gaslightar_ alltså genom att förminska och göra narr av följarnas känslor.
Chrippa beter sig exakt likadant i både vloggar och kommentarsfält, vilket han inte gjorde innan LL började hjärntvätta honom.

Vi som följt Chrippa har av naturliga orsaker fäst oss vid honom och hans dotter eftersom vi lärt "känna" dem genom vloggarna. Vi har tittat, kommenterat och därmed interagerat med Chrippa.
Går man tillbaka till början av januari i tråden kan man se att flera är chockade och helt oförstående till häktningen pga den misstänkta misshandeln av LL. Det är liksom inget "out of the blue" att flera drog Amber Heard-paralleller.

Naturligtvis blev jag (och de flesta andra) engagerad över den orättvisa Chrippa och i förlängningen dottern utsattes för och de som hade egen YT-plattform gick ut med content i syfte att hjälpa till att få ut sanningen. Pusselbitar föll på plats och även om inte bilden var komplett var den tillräckligt klar för att bilda sig en rimlig uppfattning om situationen.

IMO har LL fått Chrippa häktad på falska grunder, hon har inte blivit misshandlad av honom och hon har aldrig ens varit rädd för att det ska hända.
Det är tvärtom LL som har misshandlat Chrippa och projicerat sina dåd genom att byta plats på sin förövarroll och hans offerroll. Hon har vidare begått barnfridsbrott de gånger dottern bevittnat misshandeln samt barnmisshandel när dottern kommit emellan och fått sig en vinge av misstag när Chrippa duckat undan.

Chrippa är förändrad och sliten, isolerad från både familj och vänner. Han hjärntvättas så flitigt av förövaren LL att han tappat verklighetsuppfattningen totalt och är helt skev i sina resonemang. Det mest absurda är såklart att hon fått honom att tro att det hans bror och vänner gjorde för honom under häktningstiden är totala motsatsen till hjälp. Alltså förstå hur jävla borta i skallen man måste vara för att ens komma fram till en sådan slutsats och därtill uttala detta totalt verklighetsfrånvända högt!

LL är i sitt habitualtillstånd eftersom hon inte påverkas av sin avsaknad av empati utan det är endast omgivningen som lider av hennes psykopatiska handlingar.

JP är ett offer, hennes ena förövare har blivit dömd i två instanser och sitter i finkan. Hon har garanterat PTSD och är uppenbarligen otroligt jagsvag om man utgår från hennes tidigare uttalanden om "spel" och "vinnande vs förlorande sida". Även hon är ett offer för LL.

Tycker dock inte synd om varken Chrippa eller JP eftersom båda fullständigt skiter i sin dotter och försummar/vanvårdar henne grovt genom att låta henne vara nära förövaren LL. De är medskyldiga till allt LL gör därmed.

Jag hoppas LL kommer ställas till svars för sina vidriga brott och att Chrippa och JP får stödinsatser i form av familjehem där de kan bo och bygga upp spillrorna av sina liv. Just nu lever de i en misär.

Bra skrivet! Linnea är en parasit som fått precis det hon eftersträvat från start när C faktiskt ville lämna henne på riktigt.

Träffat på ett antal av tjejer i hennes kaliber och trots sin dumma uppsyn så är de totalt genomruttna både i kropp och själ.
Citera
2024-05-02, 23:06
  #37159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Det spelar ingen roll vad Jocke gör och säger, Chrippa har alltid rätt, Jocke har alltid fel.

Chrippa är något helgon för 3-4 använder här inne, ungefär som att han och Linnea är de bästa människorna som exisiterar och allt Jocke säger och gör är fel. Skulle han säga att han tycker alla ska kämpa för Chloe och inget annat, då är det fel också.

Vid det här laget borde väl folk kunna se igenom Chrippa hur falsk han är och hur han funkar som människa..?
Jocke är inte felfri heller, men herregud allt han säger och gör är inte fel.
Lägg inte ord i min mun eller förklara över mitt huvud hur jag är eller vad jag tycker och jobba för guds skull inte med människor dör du har alltid noll rätt när du försöker läsa mig. Så OTROLIGT dålig på att läsa människor eller så är det ett patetiskt försök att manipulera omgivningen. Även det är du dålig på.

Jag kritiserar drevet mot Linnea och Chrippa. Det borde vara dunderlätt att förstå att det finns människor som kan skilja på person och sak.

Har jag hyllat att han trycker testo framför sin dotter? Har jag hyllat att han var korkad men snäll nog att ta på sig ett narkotikabrott som han själv var oskyldig till för att mörka en närståendes narkotikaproblematik? Har jag hyllat Chrippa för att han har agerat flygande apa åt Jocke?

Jocke har rätt när han har rätt, vilket dock är så pass sällan att jag inte minns när det senast var, han har ju mer eller mindre BARA ljugit, undet fyra månaders tid.

Förhudsundersökningarna och annat gött som kommer lär visa oss vem som är den största skurken i familjen och det är inte Chrippa. Folk kommer att häpna.
Citera
2024-05-02, 23:25
  #37160
Medlem
geek12s avatar
Så Julia sover hos C o L? haha herregud
Citera
2024-05-02, 23:43
  #37161
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Du har redan visat att du är ett dreglande kolli som tycker Rask gör jättebra analyser. Hur känns det att vara en underlägsen och hjärndöd fitta?
Du som är så trevlig och smart, kan du förklara dessa videos? Återkom sen.
https://www.youtube.com/watch?v=x7GGUsoAyQA
https://www.youtube.com/watch?v=OKZwgFqwIyE

Jag har försökt få ett av dom andra oraklen här att förklara men det verkar inte ske något, bara mer galla som spys.
__________________
Senast redigerad av frason 2024-05-02 kl. 23:46.
Citera
2024-05-02, 23:47
  #37162
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Så Julia sover hos C o L? haha herregud
Det var ju planen enligt vad vi såg i Liam Ms senaste video (tror jag det var), så ingen överraskning. Kräftan skulle ju lösa så dom tre och Chloe kunde vara tillsammans i Spanien.
Citera
2024-05-03, 00:05
  #37163
Medlem
Hur mycket pengar har kräftan egentligen? Ens sekunden säger att Jocke och dem gör narr och fattiga sen kallar han alla som inte håller med honom för fattiga och alla comebacks han har är om pengar och inget annat. Jag förstår att han och alla hans följare inte utvecklas mental som normala människor gör. Men vad exakt är det han tjänar så jävla mycket pengar på som han snackar om?
Citera
2024-05-03, 00:06
  #37164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ser att normaliseringsprocessen framskrider finfint härinne, vilket är både fascinerande och skrämmande att bevittna.

Jag _vet_ att ni är dum-boomers (gen x och äldre), att de yngsta av er precis nått medelåldern och att ni därmed inte haft nätet under den kritiska tonårsperioden och vidare är totalt lost när det kommer till den biten. YT-Sverige består främst av content av och för millennials av en anledning.
Men kom igen, var fan är er värdighet?! Låt inte Chrippa och LL knulla sönder era hjärnor för fan!

Gaslightingen de utsätter er för fungerar tyvärr klockrent. De mindfuckar er till månen i skrivande stund.

I sin senaste Q&A ställer sig LL helt frågande till hur någon ens kan påverkas negativt av att hon och Chrippa inte berättar sanningen. Med ett hånskratt konstaterar hon att det är "helt sjukt" hur något har svårt att sova på natten över något som inte har någon praktisk betydelse i deras liv (som tex "betalar hyran").
Hon saknar helt enkelt förmågan att förstå känslomässig påverkan eftersom hon saknar den typen av känslor själv (på samma sätt som en döv person saknar förmågan att förstå ljud eftersom denne inte hör).
Hon _gaslightar_ alltså genom att förminska och göra narr av följarnas känslor.
Chrippa beter sig exakt likadant i både vloggar och kommentarsfält, vilket han inte gjorde innan LL började hjärntvätta honom.

Vi som följt Chrippa har av naturliga orsaker fäst oss vid honom och hans dotter eftersom vi lärt "känna" dem genom vloggarna. Vi har tittat, kommenterat och därmed interagerat med Chrippa.
Går man tillbaka till början av januari i tråden kan man se att flera är chockade och helt oförstående till häktningen pga den misstänkta misshandeln av LL. Det är liksom inget "out of the blue" att flera drog Amber Heard-paralleller.

Naturligtvis blev jag (och de flesta andra) engagerad över den orättvisa Chrippa och i förlängningen dottern utsattes för och de som hade egen YT-plattform gick ut med content i syfte att hjälpa till att få ut sanningen. Pusselbitar föll på plats och även om inte bilden var komplett var den tillräckligt klar för att bilda sig en rimlig uppfattning om situationen.

IMO har LL fått Chrippa häktad på falska grunder, hon har inte blivit misshandlad av honom och hon har aldrig ens varit rädd för att det ska hända.
Det är tvärtom LL som har misshandlat Chrippa och projicerat sina dåd genom att byta plats på sin förövarroll och hans offerroll. Hon har vidare begått barnfridsbrott de gånger dottern bevittnat misshandeln samt barnmisshandel när dottern kommit emellan och fått sig en vinge av misstag när Chrippa duckat undan.

Chrippa är förändrad och sliten, isolerad från både familj och vänner. Han hjärntvättas så flitigt av förövaren LL att han tappat verklighetsuppfattningen totalt och är helt skev i sina resonemang. Det mest absurda är såklart att hon fått honom att tro att det hans bror och vänner gjorde för honom under häktningstiden är totala motsatsen till hjälp. Alltså förstå hur jävla borta i skallen man måste vara för att ens komma fram till en sådan slutsats och därtill uttala detta totalt verklighetsfrånvända högt!

LL är i sitt habitualtillstånd eftersom hon inte påverkas av sin avsaknad av empati utan det är endast omgivningen som lider av hennes psykopatiska handlingar.

JP är ett offer, hennes ena förövare har blivit dömd i två instanser och sitter i finkan. Hon har garanterat PTSD och är uppenbarligen otroligt jagsvag om man utgår från hennes tidigare uttalanden om "spel" och "vinnande vs förlorande sida". Även hon är ett offer för LL.

Tycker dock inte synd om varken Chrippa eller JP eftersom båda fullständigt skiter i sin dotter och försummar/vanvårdar henne grovt genom att låta henne vara nära förövaren LL. De är medskyldiga till allt LL gör därmed.

Jag hoppas LL kommer ställas till svars för sina vidriga brott och att Chrippa och JP får stödinsatser i form av familjehem där de kan bo och bygga upp spillrorna av sina liv. Just nu lever de i en misär.

Hur gammal är du själv? Du låter helt hjärntvättad din stackare.
Linnea har ju rätt, varför ligger ni jocke-fanboys sömnlösa över att Christofer och Linnea inte ”berättar sanningen”? Dom är inte skyldiga er ett skit. Jocke och Anjo drog igång denna shitshow medan Christofer satt häktad och när han kom ut var det så sanslöst jävla uppblåst att han bara kunde haka på. Be dina stora idoler Jockiboi och Anjo om sanningen istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback