Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-03, 10:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad är det för slaggprodukter du talar om?

Ja det kan vara mjölksyra och andra trötthetsgifter. Skall försöka ge dig ett bättre svar i morgon...
Citera
2024-05-03, 10:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det kan vara mjölksyra och andra trötthetsgifter. Skall försöka ge dig ett bättre svar i morgon...
Vadå mjölksyra? Tror man går runt med massor av lagrad mjölksyra? Trötthetsgifter?
Citera
2024-05-03, 10:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vadå mjölksyra? Tror man går runt med massor av lagrad mjölksyra? Trötthetsgifter?

Levern förbränner trötthetsgifterna men det tar sin tid.

Svettning är bra för produkter lämnar systemet och man tvingas inta vätska vilket är positivt för njurarna. Skall försöka ge dig ett bättre svar i morgon.
Citera
2024-05-03, 10:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Levern förbränner trötthetsgifterna men det tar sin tid.

Svettning är bra för produkter lämnar systemet och man tvingas inta vätska vilket är positivt för njurarna. Skall försöka ge dig ett bättre svar i morgon.
Jag frågar igen, vilka gifter?
Citera
2024-05-03, 12:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jag frågar igen, vilka gifter?

Avfallsprodukter som kroppen gör sig av med är en utrensning av gifter. Återkommer i morgon.
Citera
2024-05-03, 12:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Avfallsprodukter som kroppen gör sig av med är en utrensning av gifter. Återkommer i morgon.
Kroppen rensar ut avfallsprodukter mm löpande via levern och det kommer ut med urinen.

Varför man skulle bajsa mera när man börjat träna för att produkter då skulle komma ut är helt enkelt inte sant
Citera
2024-05-03, 12:30
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kroppen rensar ut avfallsprodukter mm löpande via levern och det kommer ut med urinen.

Varför man skulle bajsa mera när man börjat träna för att produkter då skulle komma ut är helt enkelt inte sant

På mig fungerar träningen också på det sättet att jag blir nervös. Min träning är prestationsinriktad och jag mår dåligt när jag misslyckas.

Denna nervositet gör att jag också uppsöker toaletten oftare, även efter uppjogging i naturen. Men jag skall studera detta ämne mer och återkommer säkert.

Träningen ger tarmrörelser.
Citera
2024-05-03, 12:41
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
På mig fungerar träningen också på det sättet att jag blir nervös. Min träning är prestationsinriktad och jag mår dåligt när jag misslyckas.

Denna nervositet gör att jag också uppsöker toaletten oftare, även efter uppjogging i naturen. Men jag skall studera detta ämne mer och återkommer säkert.

Träningen ger tarmrörelser.
Du snackar alltså bara skit som du inte har koll på, då vet vi tack.
Citera
2024-05-03, 16:41
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du snackar alltså bara skit som du inte har koll på, då vet vi tack.

Nej!! Du kan söka på "ökad ämnesomsättning vid träning", det innebär inte bara att fler kalorier förbrukas utan det innebär också att kroppen signalerar för snabbare utrensning av det som inte behövs.
Citera
2024-05-03, 18:56
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej!! Du kan söka på "ökad ämnesomsättning vid träning", det innebär inte bara att fler kalorier förbrukas utan det innebär också att kroppen signalerar för snabbare utrensning av det som inte behövs.
Utrensning av vad?
Citera
2024-05-03, 20:37
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det kan vara mjölksyra och andra trötthetsgifter. Skall försöka ge dig ett bättre svar i morgon...
Vad yrar du om egentligen?
Citera
2024-05-03, 20:42
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskonJaskon
Vad yrar du om egentligen?

Jag identifierar mycket mig själv, dom problem som jag har i min träning och glömmer trådstartarens frågor. Men jag återkommer.

Jag är långdistanslöpare så jag har en annan infallsvinkel, därför talar jag om trötthetsgifter såsom mjölksyra. Trötthetsgifter i musklerna alltså.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback