Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-04, 17:05
  #2353
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebyb
Jag gillar att du börjat använda AI när du skriver här. Var försiktig när du använder det juridiskt bara. ChatGPT har hallucinerat fram ett antal intressanta mål i EU-domstolen när jag testat att researcha med det.
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Vad är det som är så speciellt med det jag skrev här? Det är mina ord haha du är ju Rolig . Jag använder olika verktyg för att förbättra texten, men det viktigaste är att mitt budskap kommuniceras tydligt.
Varför blev du så defensiv, GDPRWarrior? Han påpekade ju bara att du använde AI, och det är ganska uppenbart för alla.




Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det är inte så att AI har ett eget medvetande. Dessutom så är jag är en IT Tekniker,Jurist,politker,företagare och är även en filantropist Var försiktig när du använder det juridiskt bara? Jag har betydligt mer kunskap än dig på detta område, du är duktig på skriva på tangetbordet bakom en skärm, medan jag möter eliten och dem giriga företagarna face to face i rättssalen så låt mig sköta den biten. Har du varit bortkopplad från media senaste tiden? Jag lova dig att det inte finns något hallucination när det gäller mig, allt jag gör händer på riktigt och det går åt rätt riktning. AI är farlig för den som saknar hjärnceller eller inte har någon utbildning i något och tror på allt som den säger.
Men snälla, börja inte nu igen! Du är inte jurist eller politiker (IT-tekniker eller företagare vet jag inte, du kanske menar att du registrerat ett företag? och filantrop - du lade lite pengar i bössan på ICA? ).

Det är de saker du vill vara, men du kan inte bara hävda att du är dem bara för att du vill vara dem.

Får också påminna dig om att du inte har mött företagarna i rättssalen ännu...

PS. Att ha startat några tvistemål för egen räkning gör dig inte till jurist.
Citera
2024-05-04, 22:33
  #2354
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Gunnar Axén försöker stoppa förhandsavgörandet genom att be om intervention i EU-domstolen med ett hemställan till Gunnar Strömmer

https://gofile.io/d/opjwQt

Det är sällan man önskar livet av folk men Gunnar Axén gör sitt allra yttersta för att väcka dessa känslor hos en.

Citat:
"Sådana databaser vänder sig inte främst till allmänheten utan har sin primära målgrupp hos företag och offentlig sektor som behöver göra bakgrundskontroller av personer."

Det måste minst vara till 80 % allmänheten som använder sig av Lexbase med en majoritet kvinnor som söker upp dejter, samt HR som kollar upp kandidater till nya tjänster. Den här jävla horan Axén vet att han har med friande domar och ringa förseelser från årtionden tillbaks men gråter krokodiltårar över att hans Stasi-tjänst riskerar att försvinna för gott, enbart på grund av hans egna kommersiella intressen.

I någon form av psykotisk vanföreställning målar Axén upp sig som Tryckfrihetsförordningens beskyddare och försöker på allvar få det att framstå som att Sveriges 'konstitutionella principer' är hotade för att hans pissiga jävla hemsida inte längre får förstöra oskyldiga människors liv.

Ett typexempel på vanföreställningen:

Citat:
"Den svenska tryckfrihetsförordningen är ju ett världsminne hos UNESCO /.../ Det vore därför önskvärt att Sverige intervenerar i det pågående målet i EU-domstolen."

Sedan mycket märkligt att Hanif Bali också hakar på psykosen. Det ligger en död hund begraven vad gäller Gunnar Axéns tidigare historia i Moderaterna och flera moderata ledamöters närmast fanatiska Lexbase-avsugande. Axén måste ju ha århundradets jävla blackmail på M-toppskiktet, alternativt lyckas han lura dem att tro att Lexbase bara hänger ut kriminella (?)

Det verkar finnas ett MeToo-spöke över hela debatten också då hela grunden verkar utgå från att kvinnor ska kolla upp om deras dejter är våldtäktsmän. Man tar dock inte analysen vidare för att resonera kring friande domar, falska anklagelser eller liknande som i databasen skulle stämpla en man som något han inte är. Samt att inget annat land i världen har ett lika integritetskränkande system. Man blir bara förbannad över att det inte kan finnas en balans, en rimlighet i den här debatten. Det har polariserats så mycket inte minst tack vare Axéns och Funckes ständiga och ihärdiga ljugande.

Tacka fan för att EU-domstolen städar upp i denna jävla sandlåda en gång för alla.
__________________
Senast redigerad av fendaden 2024-05-04 kl. 22:38.
Citera
2024-05-04, 23:10
  #2355
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Det är sällan man önskar livet av folk men Gunnar Axén gör sitt allra yttersta för att väcka dessa känslor hos en.



Det måste minst vara till 80 % allmänheten som använder sig av Lexbase med en majoritet kvinnor som söker upp dejter, samt HR som kollar upp kandidater till nya tjänster. Den här jävla horan Axén vet att han har med friande domar och ringa förseelser från årtionden tillbaks men gråter krokodiltårar över att hans Stasi-tjänst riskerar att försvinna för gott, enbart på grund av hans egna kommersiella intressen.

I någon form av psykotisk vanföreställning målar Axén upp sig som Tryckfrihetsförordningens beskyddare och försöker på allvar få det att framstå som att Sveriges 'konstitutionella principer' är hotade för att hans pissiga jävla hemsida inte längre får förstöra oskyldiga människors liv.

Ett typexempel på vanföreställningen:



Sedan mycket märkligt att Hanif Bali också hakar på psykosen. Det ligger en död hund begraven vad gäller Gunnar Axéns tidigare historia i Moderaterna och flera moderata ledamöters närmast fanatiska Lexbase-avsugande. Axén måste ju ha århundradets jävla blackmail på M-toppskiktet, alternativt lyckas han lura dem att tro att Lexbase bara hänger ut kriminella (?)

Det verkar finnas ett MeToo-spöke över hela debatten också då hela grunden verkar utgå från att kvinnor ska kolla upp om deras dejter är våldtäktsmän. Man tar dock inte analysen vidare för att resonera kring friande domar, falska anklagelser eller liknande som i databasen skulle stämpla en man som något han inte är. Samt att inget annat land i världen har ett lika integritetskränkande system. Man blir bara förbannad över att det inte kan finnas en balans, en rimlighet i den här debatten. Det har polariserats så mycket inte minst tack vare Axéns och Funckes ständiga och ihärdiga ljugande.

Tacka fan för att EU-domstolen städar upp i denna jävla sandlåda en gång för alla.
Det är förvisso sant att TF utsågs till världsminne:
https://unesco.se/tryckfrihetsforord...nne-av-unesco/

Men det var ju för dess betydelse som världens första "lag som reglerade rätten till det fria ordet." Det handlade inte om att begära ut domar eller annan personlig information att göra.

Han använder ett sant faktum för att på ett bedrägligt sätt försöka stödja ett argument som faktumet inte faktiskt stödjer. Intellektuell oärlighet, med andra ord.
Citera
2024-05-04, 23:31
  #2356
Medlem
6AllanBallan9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det är förvisso sant att TF utsågs till världsminne:
https://unesco.se/tryckfrihetsforord...nne-av-unesco/

Men det var ju för dess betydelse som världens första "lag som reglerade rätten till det fria ordet." Det handlade inte om att begära ut domar eller annan personlig information att göra.

Han använder ett sant faktum för att på ett bedrägligt sätt försöka stödja ett argument som faktumet inte faktiskt stödjer. Intellektuell oärlighet, med andra ord.
Själv tycker jag, i linje med Axéns senaste utspel på twitter, att han nu borde gå i bräschen för yttrandefriheten och bjuda på varmkorv framför en brinnande koran nu inför melodifestivalen.

* Gillar i regel inte att rätta mig själv. Men eftersom detta är internet, och sarkasm och ironi inte alltid så lätt översätts (eller medvetet misstolkas), så vill jag poängtera att jag inte står bakom denna idén. Men kan tänka mig att den ligger nära till hjärtat för vår gode Gunnar
__________________
Senast redigerad av 6AllanBallan9 2024-05-05 kl. 00:07.
Citera
2024-05-05, 01:43
  #2357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Varför blev du så defensiv, GDPRWarrior? Han påpekade ju bara att du använde AI, och det är ganska uppenbart för alla.





Men snälla, börja inte nu igen! Du är inte jurist eller politiker (IT-tekniker eller företagare vet jag inte, du kanske menar att du registrerat ett företag? och filantrop - du lade lite pengar i bössan på ICA? ).

Det är de saker du vill vara, men du kan inte bara hävda att du är dem bara för att du vill vara dem.

Får också påminna dig om att du inte har mött företagarna i rättssalen ännu...

PS. Att ha startat några tvistemål för egen räkning gör dig inte till jurist.
Haha, Kalle, låt mig klargöra några saker för dig

1. Det är faktiskt sant att det inte finns några krav på utbildning eller erfarenhet för att kalla sig jurist och erbjuda juridisk rådgivning i Sverige. Det är öppet för alla att starta en juridisk byrå och ge råd. Just nu driver jag till och med två rättsfall, och det kan mycket väl bli fem snart.

2. Personligen driver jag två företag och är inte anställd någonstans. Det gör mig till en företagare, inte en anställd. Det är bara logiskt tänkande, inget komplicerat. Det är bara att googla och ta reda på fakta innan man sprider nonsens.

3. Dessutom är jag faktiskt utbildad IT-tekniker. Om du vill ha bevis kan jag skicka över min examen till dig.

4. Filantropi, som faktiskt betyder kärlek till människan, handlar om välgörenhet och andra former av allmännyttig verksamhet utan krav på motprestation.

5.Förutom det har jag också varit engagerad som fritidspolitiker.
Det är faktiskt rätt att kalla det fritidspolitiker, bara att googla för att bekräfta.
Citera
2024-05-05, 01:49
  #2358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Gunnar Axén försöker stoppa förhandsavgörandet genom att be om intervention i EU-domstolen med ett hemställan till Gunnar Strömmer

https://gofile.io/d/opjwQt
Intressant. Tack för denna information. Skurken Gunnar Axen kontaktar sin gamla polare, som just råkar vara justitieminister, för att försöka stoppa mitt tvistemål. Vad Gunnar Axen inte vet är att justitieministern kommer vara upptagen med mitt andra tvistemål mot staten. Det blir intressant att se hur det här utvecklar sig.
Citera
2024-05-05, 08:37
  #2359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Intressant. Tack för denna information. Skurken Gunnar Axen kontaktar sin gamla polare, som just råkar vara justitieminister, för att försöka stoppa mitt tvistemål. Vad Gunnar Axen inte vet är att justitieministern kommer vara upptagen med mitt andra tvistemål mot staten. Det blir intressant att se hur det här utvecklar sig.

Tror du att justitieministern kan ingripa på något sätt för att stoppa detta?

Allmänt ser man hur desperat parasiten Axén är. När ett förhandsavgörande begärs, görs det med väldigt goda skäl, och justitieministern har inget med det att göra.
Citera
2024-05-05, 09:12
  #2360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Tror du att justitieministern kan ingripa på något sätt för att stoppa detta?

Allmänt ser man hur desperat parasiten Axén är. När ett förhandsavgörande begärs, görs det med väldigt goda skäl, och justitieministern har inget med det att göra.

Regeringen kan inte direkt påverka förhandsavgöranden från EU-domstolen, eftersom de är bindande för alla medlemsstater. Däremot kan regeringen delta i rättsliga processer och lägga fram argument för att påverka utgången av ett mål innan EU-domstolen.

Regeringen kan inte heller avbryta ett förhandsavgörande från EU-domstolen som en domstol begärt. När en domstol ber om ett förhandsavgörande från EU-domstolen, är det vanligtvis för att få klarhet i tolkningen eller tillämpningen av EU-lagstiftningen. Det är EU-domstolen som fattar beslut om huruvida ett förhandsavgörande behövs och hur frågan ska besvaras.

Däremot kan domstolen dra tillbaka begäran om förhandsavgörandet och regeringen skulle kunna påverka dessa domstolar som bett om det.


Axén är väldigt orolig över utfallet, som att han är säker på att hans verksamhet kommer förbjudas av EU-domstolen.
__________________
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-05-05 kl. 09:41.
Citera
2024-05-05, 09:30
  #2361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Tror du att justitieministern kan ingripa på något sätt för att stoppa detta?

Allmänt ser man hur desperat parasiten Axén är. När ett förhandsavgörande begärs, görs det med väldigt goda skäl, och justitieministern har inget med det att göra.
Inom EU har justitieministern ingen makt alls. Eftersom Sverige är ett av 27 länder i EU, är det EU-domstolen som bestämmer i frågor som rör EU domstolen.

Sverige är inget undantag och får ingen speciell behandling. EU-domstolen ser till att alla länder följer samma regler.

Om man inte respekterar lagarna och folkets privatliv kan Sverige behöva överväga att lämna EU och andra avtal. EU-medlemskapet skyddar det svenska folket mot korrupta politiker och giriga företagare.
__________________
Senast redigerad av GDPRWarrior 2024-05-05 kl. 09:33.
Citera
2024-05-05, 10:21
  #2362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Regeringen kan inte direkt påverka förhandsavgöranden från EU-domstolen, eftersom de är bindande för alla medlemsstater. Däremot kan regeringen delta i rättsliga processer och lägga fram argument för att påverka utgången av ett mål innan EU-domstolen.

Regeringen kan inte heller avbryta ett förhandsavgörande från EU-domstolen som en domstol begärt. När en domstol ber om ett förhandsavgörande från EU-domstolen, är det vanligtvis för att få klarhet i tolkningen eller tillämpningen av EU-lagstiftningen. Det är EU-domstolen som fattar beslut om huruvida ett förhandsavgörande behövs och hur frågan ska besvaras.

Däremot kan domstolen dra tillbaka begäran om förhandsavgörandet och regeringen skulle kunna påverka dessa domstolar som bett om det.


Axén är väldigt orolig över utfallet, som att han är säker på att hans verksamhet kommer förbjudas av EU-domstolen.

Regeringen kommer naturligtvis inte påverka domstolen, det skulle bli ett jävla liv då. En domstol i Sverige är oberoende från den politiska makten, det är hela idén.
Citera
2024-05-05, 11:33
  #2363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Regeringen kommer naturligtvis inte påverka domstolen, det skulle bli ett jävla liv då. En domstol i Sverige är oberoende från den politiska makten, det är hela idén.

Därav jag skrev skulle kunna. Rent hypotetiskt skulle de kunna. Men rimligtvis bör de ta avstånd från detta.
Citera
2024-05-05, 11:34
  #2364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Därav jag skrev skulle kunna. Rent hypotetiskt skulle de kunna. Men rimligtvis bör de ta avstånd från detta.

Jag råkar dessutom känna till ordföranden, han skulle högaktningsfullt skita i vad någon från regeringen skulle säga åt honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback