2004-11-25, 11:36
Bannlyst
Inspirerad av "Sveriges godaste hamburgare"-tråden (http://forum.flashback.info/scandina...ad.php?t=99512) där jag blev sjukt sugen på att testa alla läckerheter som räknades upp, vill jag nu veta vilken pizzeria/restaurang som serverar den godaste pizzan i Stockholm innanför tullarna (Ali's förortspizzeria göra sig icke besvär).

Detta för att jag ska ha tid och pengar att testa det mesta som föreslås.

Själv vill jag nominera Birkastans Pizzeria, stora och ypperligt välsmakande pizzor. Dessutom är bearnaise- och vitlökssåsen av högsta klass.
Citera
2004-11-25, 11:39
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Gå till Ciao Ciao på Storgatan och ät stenugnsbakade italienska pizzor. Delikata, tunna, krispiga och med endast de bästa råvarorna som fyllning; parmaskinka, ruccolasallad, mozzarella, parmesan ... Gudomliga och helt annorlunda än de degiga försvenskade pizzorna.
Citera
2004-11-25, 12:04
Medlem
Håller med om de förslag som redan kommit upp.
Vill även slå ett slag för Vasastans pizzeria på Dalagatan, deras pizzor är en blandning av juggepizza och finpizza och minst lika stora som hos Birkastans

Il Forno i Atlasområdet och Ciao-Ciao Karlavägen eller Vanadisplan håller god klass när det gäller finpizza.
Citera
2004-11-25, 12:06
Bannlyst
Leonardos på Sveavägen. Egentligen inget superspeciellt men ändå den som ligger högst på pizzalistan.
Citera
2004-11-25, 17:13
Medlem
prettygirls avatar
Haga Deli på Hagagatan 18 i Vasastan, Stockholm.
Absolut bästa pizzan jag någonsin ätit, och jag är ingen pizzafantast.
Citera
2004-11-25, 21:50
Bannlyst
dell' atore på skeppargatan 60.. Vaelrio som har stället är världens grymmast pizzabakare..
Citera
2004-11-26, 10:30
Medlem
Finns det någon bra pizza på kungsholmen ,trakterna kring marieberg/fredhäll?
Citera
2004-11-26, 10:33
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Kungsholmen, Birkastan ... tar det en minut att gå över bron?
Citera
2004-12-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Kungsholmen, Birkastan ... tar det en minut att gå över bron?

Va fan... Det orkar jag inte.

Tar nog 5minuter
Citera
2004-12-10, 09:18
Medlem
Megadeths avatar
du tror inte att den är en "ali" som bakar pizzan innanför tullarna? igentligen är det bara det att ni bor i mer avgaser/stress/betalar mera hyra/handlar dyrare osv. innanför tullarna
Citera
2004-12-12, 23:43
Medlem
Luffarns avatar
Förrutom dell´ attore som redan nämnts så är Ciao Ciao i SoFo en fantastisk pizzeria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in