Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-14, 16:14
Medlem
sonlard80s avatar
Leta lite lätt men hitta ingen tråd om MMA och diskutioner om galor som varit och kommer så det är dags att det finns en sån. Vilken gala är den bästa? Själv gillar jag UFC mer än Pride pga av att jag tycker dom ligger för mycke och kramas i dom Pride galor jag sett hittils fast det finns säkert bra galor där det är mycke stående fights med. Tips på sån?

Vad tror ni om UFC - Ultimate Fight Night?

Ivan Salaverry vs Nathan Marquardt
Stephan Bonnar vs Sam Hoger
Kenny Florian vs Alex Karalexis
Mike Swick vs Keith Rockel
Josh Koscheck vs Pete Spratt
Nate Quarry vs Pete Sell
Chris Leben vs Patrick Cote
Drew Fickett vs Josh Neer

TUF folket ska fightas så det kan bli roligt. Men dom borde ju fixa nån stor fight med som höjdpunkt för kvällen. Quarry kan nog få det jobbigt mot Sell som har en vinst över Baroni på meritlistan.

PRIDE - Bushido 8

Takanori Gomi (Japan) vs. Jean Silva (Brazil)
Ryo Chonan (Japan) vs. Phil Baroni (USA)
Masakazu Imanari (Japan) vs. Joachim Hansen (Norway)
Kazuo Misaki (Japan) vs. Daniel Acacio (Brazil)
Jyutaro Nakao (Japan) vs. Marcus Aurelio (USA)
Tatsuya Kawajiri (Japan) vs. Luis “Buscape” Firmino (Brazil)
Yosuke Nishijima (Japan) vs. TBA

Blir intressant att se Joachim Hansen fightas. Sen börjar man ju fan undra vars Emelianenko börderna tagit vägen....var det inte tal om att storebror eller lillebror skulle mötta Cro-Cop

Lite länkar:

Info om MMA
www.sherdog.com
www.subfighter.com
mma-fighter.com

MMA-galor och annat roligt
www.theultimatefighter.tv
www.ufc.tv
www.pridefc.com
www.cagerage.tv
www.kingofthecage.com
www.rumbleontherock.com
www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp
www.k-1.se
www.superbrawl.tv

Här är min lista över galor som enligt mig varit bäst hittils i mina ögon:

1. UFC 1 - The Beginning
2. Pride FC Bushido 6
3. UFC 43 - Meltdown
4. Pride FC Critical Countdown 2005
5. K-1 Scandinavia 2005-Rumble of the Kings (gillar den bara för att jag såg den live)
6. UFC 53 - Heavy Hitters
Citera
2005-07-14, 16:21
Bannlyst
Jag gillar Pride mer, känns som om de killarna är mer skillade. Men jag har egentligen sett för lite UFC för att uttala mig.

Var tankar man ner galor bra? Har inte sett något på länge, och mma tracker har väl gått i graven?
Citera
2005-07-14, 16:30
Medlem
sonlard80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Jag gillar Pride mer, känns som om de killarna är mer skillade. Men jag har egentligen sett för lite UFC för att uttala mig.

Var tankar man ner galor bra? Har inte sett något på länge, och mma tracker har väl gått i graven?

tycker dom ligger och kramas så mycke och inget händer.....UFC 53 heavy hitters tycker jag var en riktigt bra gala med mycke stående fighting.....matchen mellan David Loiseau-Charles McCarthy var en riktig höjdare
Citera
2005-07-14, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonlard80
tycker dom ligger och kramas så mycke och inget händer.....UFC 53 heavy hitters tycker jag var en riktigt bra gala med mycke stående fighting.....matchen mellan David Loiseau-Charles McCarthy var en riktig höjdare

Fast jag tycker den liggande delen är en tjusning också. Få saker är så snygga som en riktigt snygg Submission. (Tänk Sakurabas flying Kimura på Gracie).
Citera
2005-07-14, 16:47
Medlem
sonlard80s avatar
Citat:
Fast jag tycker den liggande delen är en tjusning också. Få saker är så snygga som en riktigt snygg Submission. (Tänk Sakurabas flying Kimura på Gracie).

jo ibland kan det vara riktigt kul att se men tycker det är ofta som dom bara ligger och inte gör något alls. Där tycker jag dom bryter fortare i UFC än i Pride och tar dom till stående när det bara kramas och inget händer....men jag har bara sett 3-4 galor med Pride och då har jag fått det intrycket
Citera
2005-07-14, 23:47
Medlem
ricksons avatar
Pride har bäst fighters, den bästa och kunnigaste publiken, bästa kommentatorerna [lyssnar hellre på japanska än de inkompetenta pellejönsarna i UFC]. För mig personligen har alltid UFC fått vara "uppvärmning" inför de riktiga Pride/Bushidogalorna. UFC har några bra namn, men bleknar i jämförelse med Pride.

Fedor ska möta Cro Cop på Final Conflict nu i augusti. Tycker också det ska bli intressant att få se Joachim Hansen visa upp sig på den lite större mma scenen nu på Bushido 8. Av det lilla jag sett verkar han ruggig, har ju t.ex slagit Caol Uno och Takanori Gomi!!!
Citera
2005-07-14, 23:50
Medlem
sonlard80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickson
Pride har bäst fighters, den bästa och kunnigaste publiken, bästa kommentatorerna [lyssnar hellre på japanska än de inkompetenta pellejönsarna i UFC]. För mig personligen har alltid UFC fått vara "uppvärmning" inför de riktiga Pride/Bushidogalorna. UFC har några bra namn, men bleknar i jämförelse med Pride.

Fedor ska möta Cro Cop på Final Conflict nu i augusti. Tycker också det ska bli intressant att få se Joachim Hansen visa upp sig på den lite större mma scenen nu på Bushido 8. Av det lilla jag sett verkar han ruggig, har ju t.ex slagit Caol Uno och Takanori Gomi!!!

om man kan japanska så är det säkert intressant att lyssna på dom kommentatorerna

kan du rekommendera lite bra pridegalor? har bara sett dom senaste
Citera
2005-07-14, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rickson

Fedor vs. CroCop kommer ju bli århundradets fight. Hoppas på att CroCop nockar honom med den vanliga vänsterkicken, men vettefan, Fedor är sjukt skillad.

Vem tror ni tar hem Middleweight-klassen då? Vore kul om inte Wanderlei vann, utan typ holländaren med klubban (har tappat namnet i en temporär släng av alzeimers) tog hem det istället.
Citera
2005-07-15, 00:03
Medlem
sonlard80s avatar
Citat:
Fedor vs. CroCop kommer ju bli århundradets fight. Hoppas på att CroCop nockar honom med den vanliga vänsterkicken, men vettefan, Fedor är sjukt skillad.

Vem tror ni tar hem Middleweight-klassen då? Vore kul om inte Wanderlei vann, utan typ holländaren med klubban (har tappat namnet i en temporär släng av alzeimers) tog hem det istället.

menar du Alistair Overeem ?

jag hoppas på Igor Vovchanchyn.....
Citera
2005-07-15, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonlard80
menar du Alistair Overeem ?

jag hoppas på Igor Vovchanchyn.....

Där satt den... Tack.

Angående Igor:

Citera
2005-07-15, 00:11
Medlem
sonlard80s avatar
Citat:
Där satt den... Tack.

Angående Igor:

aaa det stämmer bra det fan jag som satt och såg den galan igår,,,men då hoppas jag Alistair tar hem det...skulle vara trist om Silva vann det hela...gillar inte han.....

nån som har nån aning om vad dom bästa får i pengar per match i UFC och Pride?
Citera
2005-07-15, 01:12
Medlem
shanghais avatar
De får mest pengar i Pride eftersom det finns en större fanbase där och sporten är mer accepterad. Därför finns även de största stjärnorna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in