Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-13, 19:17
Medlem
SinCitys avatar
Tjena!

Tänkte vi kunde utbyta lite erfarenheter av olika sorters kratom, detta lagliga och, använt respektfullt, säkra alternativ till välbefinnande. Kratom är väl kratom säger ni kanske, men det är inte min erfarenhet. Listar några små recensioner av olika former jag testat nedan.

ND:s Super Enhanced Leaf:

Prisvärt är det vid köp av minst 100g. Är lagomt uppiggande vid mindre doser, bra välbefinnande och eventuell trötthet sker ganska många timmar efter intagande. Dess lugnande och ångestdämpande effekt är helt okej.

ND:s Premium Resin

Kåda från trädet som jag har förstått det hela. Enligt mitt tycke är det mindre potent än ovanstående, mildare och mer soft än uppiggande.

15x Extract (Made in china?)

Oerhört bra service från företaget jag beställde ifrån (inga PM tack, googla!). Fick det redan efter fyra dagar och frakten var gratis vid beställning över $10. Kraftfullt kratom som ger energi och ett väldigt bra välbefinnande. Dock är det svårdoserat ifall man inte äger en våg, och för stora doser kan ge lite hjärtklappning och klåda. Används nog helst med måtta, vilket man i och för sig skall göra med allt. Troligen min favorit hittills.

Kratom extrakt från AZ

Mer lugnande än uppiggande. Film och soffläge rekommenderas. Påminner om Resinet från ND (kanske är samma saker?) Svårdoserat på grund av sin form, men ett helt ok kratom.

Moraltanten i mig talar:
Som en passus måste jag väl inflika att enligt de rekommendationer som finns skall man inte använda kratom mer än en gång i veckan då det som allt annat kan vara beroende framkallande, dock milt och mest psykist. Det finns inte så mycket forskning gjort om ämnet än, men enligt egna erfarenheter måste det vara bra mycket ofarligare än alkohol eller benzo. Jag ser kratom mer som ett välgörande te och troligen ett mindre skadligt alternativ till fredagens öl. Det är inte bra att dricka öl varje dag, således bör det inte heller vara bra att dricka kratom varje dag.
Citera
2006-01-20, 19:44
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity

15x Extract (Made in china?)

Oerhört bra service från företaget jag beställde ifrån (inga PM tack, googla!). Fick det redan efter fyra dagar och frakten var gratis vid beställning över $10. Kraftfullt kratom som ger energi och ett väldigt bra välbefinnande. Dock är det svårdoserat ifall man inte äger en våg, och för stora doser kan ge lite hjärtklappning och klåda. Används nog helst med måtta, vilket man i och för sig skall göra med allt. Troligen min favorit hittills.

Recenserar denna variant lite till efter vidare utvärdering. Har kommit fram till att detta extakt är det mest potenta hittills. Tråkiga arbetsuppgifter såsom att städa utföres utan vidare ångest eller uttråkning. Välbefinnandet kommer snabbare samt att tröttheten kommer senare.

Skulle nog inte kalla Kratom direkt för en stark drog, men väl ett substitut för ångestdämpande preparat. Vissa talar om eufori, detta kan jag inte hålla med om, jag skulle mer beskriva teét som välbefinnade än euforiskt. Toleranshöjningen är dock skrämmande och kostnaderna blir därefter, men vid rekomenderad användning dvs. en gång i veckan max så är det inte dyrare än en kvarting sprit, och troligen mycket bättre för kroppen.
Citera
2006-01-20, 20:07
Medlem
klumzees avatar
Spontant känns det ju som att detta skulle trivas bra tillsammans med lite hasch. Är det något du har erfarenhet av?
Citera
2006-01-20, 20:54
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klumzee
Spontant känns det ju som att detta skulle trivas bra tillsammans med lite hasch. Är det något du har erfarenhet av?

Skulle troligen säkert funka mycket avslappnande. Jag har lagt pipan på hyllan sen ett bra tag tillbaks och har inga planer på att lyfta den till munnen på bra länge igen.

Men, antagligen skulle det vara som att ta en mild opiat samt blästra en hoogan. Möjligen lite mer "speed" ,om man nu kan kalla det det, i början. Senare slocknar du nog troligen. Tramadol sägs vara en lätt opiod, enligt beskrivningar bör det vara en sådan känsla fast bra mkt lightare. Tramadol fanns inte när jag var mer aktiv, men kommer ihåg att snortad Dolcontin och CB var en höjdare. Då flöt man omkring i soffan, typ lättade in i dimmornas värld.

Ser dock Kratom mer som en rogivande medicin än en drog, dock skall man inte använda det varje dag som med allt annat.
Citera
2006-01-24, 22:44
Medlem
Beställde från nån brittisk butik några kapslar som heter Kratom Speedballs.
Tänkte att det är säkert extremt utblandat och lär väl inte ge nån vidare effekt, men tji fick jag. Slängde i mig två och effekten var riktigt bra, om än mest bedövande. Tog dock nästan 90 min innan det kom igång, iofs så käkade jag två timmar innan så det sekar ju effekten en aning. kan va najs om man är less på att göra te och sånt.
Citera
2006-02-03, 16:42
Bannlyst
kratom 15x

Jaha ja...som förmodligen den första på denna site som provade detta nya extrakt ska jag väl också dela med mig lite.
Är inne på min tredje påse (50g) beställt nu...Fick faktsikt en bonus på denna så den väger 100g )
Totalt har jag altså förbrukat 100g + ca 15g från den nya påsen.
Jag kan berätta att de 1:a två 50g var från den 1:a batchen som ngnsin gjordes och den var inte helt super...men nya batchen är riktigt bra...
Jag gillar ganska starka doser på upp til 10-12g....
Men nu den senaste batchen så var det faktiskt en lite överdosering på gång när jag kom upp i 10g...(riktigt illamående = spya)
En skumm grej som jag har som ingen annan skrivit om är att jag sover inte speciellt bra på natten när jag tagit dessa doser....ligger mest och dagdrömmer vilket denna "drog" är kännd för att framkalla vid höga doser.
En anna sak är att jag har grymmt svårt för att kissa när ruset är på topp...
det liksom kommer inte ut....ganska flummigt faktiskt....kan liksom inte slappna av även fast jag är nödig /
Ngn mer som upplevt detta?
Hur som helst...jag kör kratom 2 ggr i veckan och funkar bra för mig...Har hänt att det blivit 3 ggr ngn gång...menakta er för dagligt bruk....även varannan dag är inte bra!!
Använd kratom med respekt...enligt mig är 15x det starkaste du kan hitta!!

B

+ inga frågor om var jag köper mitt.... sök på google....lätt att hitta!
Citera
2006-02-03, 18:13
Medlem
SinCitys avatar
Kan relatera till urineringsproblemen ifall dosen blivit lite för stor, är ibland svettframkallande. Man, skall hålla bruket till max 3 dagar i veckan, problemet för mig är att jag sover så mycket bättre efter ett måttligt intag så det kan bli flera ggr. Någon abstinens kan jag inte säga att jag fått, mer än att man kan vara lite mer benägen att kila på muggen ett par hundra ggr per dag efter lite mer frekvent bruk.

Kratom är ju ganska nära besläktat med opium, dock mycket, mycket mildare, men skall ändå användas med respekt trots att överdoser resulterar i vomering som värst. En relativt säker, som jag ser det, rogivande receptfri medicin som funkar. Valeriana och Kammomillté i all ära, men det biter inte så bra på svår ångest. Kratom fungerar för mig som ett alternativ till benzo, som jag aktar mig väldigt noga med att bli beroende av. Jag har genom att använda Kratom vissa dagar i veckan istället kunnat sänka min dosering av Stesolid, jag tror en avtändning från benzo är bra mycket mer helvetisk än en avtändning från Kratom. Detta baserar jag på vad jag läst, försökspersonerna, hade då använt Kratom dagligen i flera år och at:n verkade vara bra mycket mildare är t ex en opiat, alkohol eller benzo-avtändning.

Jag änvänder Kratom som medicin, även rekreationellt vissa gånger.

Slutord! Man skall alltid ha respekt för vare sig det är naturliga ämnen som syntetiska man tillför till kroppen.

On Topic
ND:s senaste Super enhanced leaf, var en besvikelse dock, höll kanske halva styrkan, och med dom priserna borde de kvalitetskontrollera sina varor bättre. Bemötandet från ND är inte det bästa alla gånger heller, det verkar som om de inte vill ha nöjda kunder.
Citera
2006-02-03, 19:19
Medlem
Citat:

Gräs + Kratom är en kombination jag kan rekommendera. Har kombinerat några gånger och effekten har (som väntat kanske?) blivt än mer opiatliknande. Perfekt för en kväll med soffan, som trådstartaren skrev

I övrigt tycker jag inte Kratom ger någon dundereffekt direkt, fast å andra sidan har jag inte provat extrakten som det rimligtvis borde vara mer schvung i.
Citera
2006-02-04, 01:19
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Tjena!

Tänkte vi kunde utbyta lite erfarenheter av olika sorters kratom, detta lagliga och, använt respektfullt, säkra alternativ till välbefinnande.

ND:s Super Enhanced Leaf:

Prisvärt är det vid köp av minst 100g. Är lagomt uppiggande vid mindre doser, bra välbefinnande och eventuell trötthet sker ganska många timmar efter intagande. Dess lugnande och ångestdämpande effekt är helt okej.

ND:s Premium Resin

Kåda från trädet som jag har förstått det hela. Enligt mitt tycke är det mindre potent än ovanstående, mildare och mer soft än uppiggande.

Lägger några ord... opiater är min grej o kratom av god kvalité är i klass med de mildaste varianterna av opiater som kodein och bra vid AT

Har testat det mesta och erfarenheten är tydlig - kratom finns i 100 olika potenser beroede på skördetid, hantering etc etc....

ND:s Super Enhanced Leaf - var länge ett säkert kort som tappat staken helt idetta år, där är vi flera som loosat stålar.

ND:s Premium Resign - är inte kåda utan det "resign" som kvarstår efter ett tålmodigt kokande av kratombladen.

Ett par gånger i livet har jag fått erfara vad kratom verkligen kan få fram vid sin absolut mest potenta peak - Det har varit som en "spedball" i mindre format!

Slutsats Relaterar man priset till effeken är det en en enormt dyr drog, dessutom är det extremt svårt att finna guldkornen, vore det enklare o billigar skulle det förekomma i en helt annan skala och finnas i samma klassning straffmässigt som CB.
Citera
2006-02-04, 09:32
Medlem
socs avatar
Citat:
Ja, som sagts redan: bra gräs+bra kratom är "som en egen drog", slår skitbra ihop helt enkelt. Har man flyt så blir det långa vakendrömmar och CEV:s, "fantastiska" tankar och såna bra grejer. Rejäla noddar, så jag brukar sitta ner för mig själv, inte så socialt kanske, men jag har inte provat kombon på party så vem vet.
Citera
2006-02-04, 09:41
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zox
Lägger några ord...

ND:s Premium Resign - är inte kåda utan det "resign" som kvarstår efter ett tålmodigt kokande av kratombladen.

.

I stand corrected!
Citera
2006-02-06, 10:55
Medlem
socs avatar
Testat ovan omnämnda x15extrakt och rankar det högre än nd:s nya batch super enhanced kratom leaf. 5g ger en hyfsad resa. Motsvarar kanske 8g av nd:s nya batch pulver.

Men längtar till en riktigt stark produkt finns att tillgå, som nd:s ursprungliga super enhanced kratom leaf - den var dunder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in