Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-02, 15:36
Medlem
vad kan detta vara vi skulle framställa ATCP idag och jag skulle rör om så jag tog en gammal ICA kasse och rörde om med då den röda färgen lossnade och hamnade i ATCP:n så det blev 2 skickt tog och doppade en bit papper i det översta lagret och tände på POFF sa det så nu undrar jag vad kan detta va?????
Citera
2006-07-02, 15:38
Bannlyst
TNT släng in det i micron för att utöka sprängeffekten, självklart bara någon minut eller så annars försvinner pastan
Citera
2006-07-02, 15:39
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeduck
TNT släng in det i micron för att utöka sprängeffekten, självklart bara någon minut eller så annars försvinner pastan

Gör det bara om du inte vill ha någon micro kvar.
Citera
2006-07-02, 22:50
Medlem
Naturvetarens avatar
Det var väll tyngre kolföreningar från påsen som löste sig i acetonet som skiktade sig med vattnet och H2O2. Det som sa poff var aceton med kanske lite kristaller av ATCP i.

Edit: vid närmare eftertanke blir jag förbannad nu, vem är så dum att den kontaminerar ett så känsligt ämne som ATCP med kolkedjor från en påse? Vad är det för fel på en glasstav istället att röra om med? Säg inte att du inte hade någon bara, det är knappast ingen ursäkt Tillverka något sådant utan passande utrsutning ens. Och hur svårt är det att skaffa den utsrustningen? TOM en rostfri sked hade ju varit bättre. Varför inte bara gå och hämta en? Nä, vi tar ICA-kassen som vi var och köpte grejjerna i när vi skulle göra cool ATCP! KLANT!!!
Citera
2006-07-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Det var väll tyngre kolföreningar från påsen som löste sig i acetonet som skiktade sig med vattnet och H2O2. Det som sa poff var aceton med kanske lite kristaller av ATCP i.

Edit: vid närmare eftertanke blir jag förbannad nu, vem är så dum att den kontaminerar ett så känsligt ämne som ATCP med kolkedjor från en påse? Vad är det för fel på en glasstav istället att röra om med? Säg inte att du inte hade någon bara, det är knappast ingen ursäkt Tillverka något sådant utan passande utrsutning ens. Och hur svårt är det att skaffa den utsrustningen? TOM en rostfri sked hade ju varit bättre. Varför inte bara gå och hämta en? Nä, vi tar ICA-kassen som vi var och köpte grejjerna i när vi skulle göra cool ATCP! KLANT!!!

jamen va fan jag orkade inte och dessutom har jag gjort det många gånger innan men jag erkänner att det är dumt
Citera
2006-07-05, 19:38
Medlem
U r a toal keewl boomber!

*suck*
Citera
2006-07-05, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av Fox 2
Gör det bara om du inte vill ha någon micro kvar.
Jag skulle kasta min gamla micro, men inte utan att utnyttja den i vetenskapliga syften först naturligtvis! Jag ställde in ett provrör nitroglycerin i den, o drog på full effekt, efter ett tag började allting koka o tråkiga salpetersyra-ångor trängde ut o gjorde mig sur... Jag som hade förväntat mig en festlig knall av det hela!

Men allting blev bara en svart klet (plus ångorna då)... Då är det är roligare att stoppa in ett lysrör eller ett ägg i micron!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in