Jag har för ungefär tio år sedan odlat en hel del med bra resultat då framför allt utomhus och med Northern lights som frön. Den första odlingen jag gjorde så var jag inte riktigt haj på det där med honor och hanar så det blev en massa frön som jag sparade. Detta var mitt första försök för nästan tio år sedan.
I augusti så hittade jag en liten burk med frön ifrån ovannämnda odling och fick för mig för att kolla om de funkade ännu. Sagt och gjort så lade jag tio stycken frön i blött papper och det visade sig att fyra stycken började gro.
Den tredje augusti så satte jag ner dessa i jord i mitt pyttelilla balkong växthus som jag införskaffat på Jula, väl medveten om att det var väldigt sent på året men jag ville ändå prova att odla lite på balkongen. Solen ligger på från morgon till ungefär klockan 1500 så det var inte de bästa förutsättningarna . Jag hade tre krukor på vardera fyra liter så jag planterade två frön i en kruka.
Idag så växer de och frodas. Inga buds ännu och det kommer troligen inte bli några men jag ser det hela som ett experiment, Det jag är orolig för nu är frost. Det har blivit väldigt kallt här i Skaraborg på nätterna.
Här är en bild
http://www.ladda-upp.com/bilder/389/balkongv-C3-A4xt
Mvh