• 1
  • 2
2007-09-10, 06:47
Medlem
Aqualexs avatar
Har kört ett par större odlingar för några år sedan... Med stora lampor fläktar och riktigt seriöst med 100talet plantor.. Men det där åkte man på

Nu när jag städade hittade jag 2st Powerplant frön Tänkte då plantera den ena och se vad som hände men jag vill inte ha nån odling... Man vet aldrig vad de har för koll utan tänkte mer på att ha den på fönsterbrädan.. har noll insyn i ett fönster men frågan är om solens strålar räcker till så den inte sträcker sig som nått jävla rangel
Citera
2007-09-10, 10:21
Bannlyst
man kan ju få fängelse
Citera
2007-09-10, 10:49
Medlem
CpRekas avatar
Varför känns det som det där plantaget med "100tals" plantor alldrig existerat?

Hur som hälst, du måste ha en lampa för att kunna odla cannabis, dvs, du kan inte bara ställa plantan i fönstret och tro att du kommer få potent röka på någon vecka.

Så din ide med att ha Cannabis som fönsterväxt är bara onödig då polisen skiter i hur seriös din odling är. Du kommer med andra ord bara att få en olaglig prydnad.
Citera
2007-09-10, 10:54
Medlem
CpRekas avatar
Föresten, kom på ett citat till dig.

"Att odla cannabis innomhus utan lampor är som att torka sig i röven utan skithuspapper. Det går, men det är varken roligt eller effektivt."
Citera
2007-09-10, 11:52
Medlem
cannabis_corpses avatar
Tja, mina gick att ha i fönstret tills dom blev för stora så jag var tvungen att gå över till lampa(kan ju vara bra för blommningen ändå). Detta var dock tidigare i år så om solen räcker till nu har jag ingen aning om. Du borde nog inte ha några stora förväntningar.
Citera
2007-09-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Varför känns det som det där plantaget med "100tals" plantor alldrig existerat?

Hur som hälst, du måste ha en lampa för att kunna odla cannabis, dvs, du kan inte bara ställa plantan i fönstret och tro att du kommer få potent röka på någon vecka.

Så din ide med att ha Cannabis som fönsterväxt är bara onödig då polisen skiter i hur seriös din odling är. Du kommer med andra ord bara att få en olaglig prydnad.

Klart man kan odla i fönstret, jag har gjort det själv. Kommer dock inte att funka nu, för få soltimmar.
Citera
2007-09-10, 20:49
Medlem
Aqualexs avatar
Tar nog och väntar till i vår och sätter en då med lampa i garderoben som en liten hobby..

Står under övervakning så det kanske inte är så lämpligt... Hade en lya med utrullad markplast varpå vi hade krukorna direkt på golvet.. En bekant el kille som drog al el åt oss vi fixade även med gardiner o allt så det såg bebott ut. Gick bra tills hyresvärden skulle kolla elementen i fastigheten och hade då bara klampat in i våran odling..

Och japp man får sitta för det ganska länge med..
Citera
2007-09-12, 15:10
Medlem
Svartbåts avatar
bäst att odla i källarn...
Citera
2007-09-12, 15:15
Medlem
DrGreenthumbs avatar
håller man käften utan att skryta till kompisar att man har en cool marijuana odling hemma så ska allt gå bra.
Citera
2007-09-12, 15:29
Medlem
Ophidians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualex
Har kört ett par större odlingar för några år sedan... Med stora lampor fläktar och riktigt seriöst med 100talet plantor.. Men det där åkte man på

Åkte du på din "100-tals plantors odling" är det ju såklart grovt narkotikabrott?
Och vad jag vet så är min. straffet 2 år?
Du måste vara bra dum om du börjar tänka i dom banorna igen isf.
Citera
2007-09-12, 15:29
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
håller man käften utan att skryta till kompisar att man har en cool marijuana odling hemma så ska allt gå bra.

Word
Citera
2007-10-01, 23:05
Bannlyst
Hur länge fick du sitta???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto