2007-09-26, 12:02
Bannlyst
Hej,
Sista gngen jag testade att starta min egen cannabisodling var jag tvungen att avbryta det hela. Men nu r allt stabilt s det knns som att det r dags att starta upp igen. Hade tnkt att bestlla frn frn Elephantos, men eftersom jag inte har ngon erfarenhet kring det hela s r jag osker p vilken sorts frn som producerar bra plantor. Det finns ju en hel del att vlja p. Jag har funderat p "Purple Power" pgrund av att de r mycket billiga, men undrar om det ger en srskilt potent planta? Vill ju helst f ngonting ut av min odling.

Vilken av sorterna r mest lttsktt fr en nybrjare? Vilken ger den mest potenta plantan?

/DA
Citera
2007-09-26, 12:20
Medlem
rubbuts avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=534365
Citera
2007-09-26, 18:17
Medlem
grningsmans avatar
r du ute efter att bli liggandes i soffan eller ha en mer uppt och trippig rus ?
Citera
2007-09-26, 18:24
Bannlyst
En uppt-tripp, men det beror p. Vill ha en lttsktt planta (kommer att brja med en fr experimenterandes skull och lrande) och en som ger ett bra rus. Kommer att bestlla frn Elephantos p fredag, hittils lutar det t White Widow d det r den ende jag hrt talats om vara bra, utanfr internet allts.
Citera
2007-09-26, 21:22
Medlem
grningsmans avatar
White Widow familjen r alla lite krngligare att odla. Dom krver en mer erfaren odlare som har rtt utrustning s satsa p ngot mer lttodlat som Skunk frsta gngen. Riktigt potent vid rtt frutsttningar fast o andra sidan krvs det du har en kanalflkt+kolfilter fr att dlja lukten nr dom r i blom.

Edit: du ville ha en uppt trip s satsa p Jock Horror eller Durban Poison. Relativt ltta att odla och riktigt potenta ven dom.
Citera
2007-09-26, 21:47
Bannlyst
White Widow r inte krnglig att odla. Det r en gammal stabil strain, nackdelar r att den r en jtte fr att vara indica.. allts inget uppt, tvrtom.. det var det sist jag odlade ww iaf..

Min rst gr till C99 om du hittar eller Grapefruit.. Haze brukar krva att man odlat ngon gng, lng blomtid ocks.. C99 & Grapefruit har en blomtid p 6-7 veckor i jord, uppemot en vecka kortare i hydro..
Citera
2007-09-27, 01:22
Bannlyst
Jag har surfat runt p olika seedshops, men den enda sidan som ger ett serist intryck r Elephantos. Har lst bra saker om den ocks. Vill allra helst bestlla drifrn, och de har ett ganska begrnsat utbud. Jag kommer troligtvis att frvara plantan i badrummet, s lukt r inget direkt problem, bara jag som anvnder det badrummet.

Just nu lutar det starkt t Purple Power - mycket billiga, s det r ingen strre frlust om det gr t helvete.

/DA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in