2007-09-30, 19:02
Medlem
Profets avatar
Har 2 stycken smålowryderhonor som stått i ett fönster med 4 LE lampor hängande över sig... får väl förhoppningsvis ut säg 10 gram torrt på dom, inte mycket men det räcker för mig ett bra tag iaf

Till problemet. Toppbudsen (dom har bara en var ^^) är mogna för skörd, ~70-80% av pistillerna är bruna. Budsen längst ner däremot är inte alls lika mogna, kankse 10 max 20% är brunt

Dilemmat är att jag kan döda dom ikväll, men efter ikväll så kommer det dröja minst en vecka innan jag kan skörda. Hur ska jag göra? Skörda ikväll eller vänta i en vecka+ ?

Citera
2007-09-30, 19:12
Medlem
Klipp topp-budsen då, Å låt de andra stå tills nästa vecka..
Citera
2007-09-30, 19:18
Medlem
Profets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frazze77
Klipp topp-budsen då, Å låt de andra stå tills nästa vecka..

Inte ett alternativ, men jag kommer kunna göra det imorrn så imorrn blir det ^^
Citera
2007-09-30, 19:51
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Har 2 stycken smålowryderhonor som stått i ett fönster med 4 LE lampor hängande över sig... får väl förhoppningsvis ut säg 10 gram torrt på dom, inte mycket men det räcker för mig ett bra tag iaf

Till problemet. Toppbudsen (dom har bara en var ^^) är mogna för skörd, ~70-80% av pistillerna är bruna. Budsen längst ner däremot är inte alls lika mogna, kankse 10 max 20% är brunt

Dilemmat är att jag kan döda dom ikväll, men efter ikväll så kommer det dröja minst en vecka innan jag kan skörda. Hur ska jag göra? Skörda ikväll eller vänta i en vecka+ ?

Jag hamnade i exakt samma situation som dig när jag skulle skörda mina lowryderkorsningar. Jag väntade en vecka till då det var det enda tillfället jag hade
Citera
2007-09-30, 21:03
Medlem
Profets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Jag hamnade i exakt samma situation som dig när jag skulle skörda mina lowryderkorsningar. Jag väntade en vecka till då det var det enda tillfället jag hade

Okay, ja man blir ju lite osäker när man läser att det kan börja mögla om man väntar för länge
Citera
2007-09-30, 21:30
Medlem
professor_knass avatar
Hur länge har dom varit i blom då?
Citera
2007-09-30, 21:45
Medlem
gärningsmans avatar
Dom bildar hela tiden nya blommor så man kan aldrig få en planta med jämnt utvecklade buds. Det är lite svårt att säga såhär rakt av utan att ha sett bilder men skörda den ikväll för annars så finns risken att plantan börjar bryta ner THC om du blommar den för länge.
Citera
2007-09-30, 21:49
Medlem
Profets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Hur länge har dom varit i blom då?

Inte helt säker faktiskt men dom är strax över 2 månader gamla.

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Dom bildar hela tiden nya blommor så man kan aldrig få en planta med jämnt utvecklade buds. Det är lite svårt att säga såhär rakt av utan att ha sett bilder men skörda den ikväll för annars så finns risken att plantan börjar bryta ner THC om du blommar den för länge.

Tar dom imorrn som sagt
Citera
2007-09-30, 21:53
Bannlyst
Skörda dem och lägg de olika "nivåerna" i olika burkar under kureringen. På så sätt får du olika sorters röka. Om man t ex odlar en indica(som det är en hel del i lr) och skördar innan den blommat klart är det inte lika mycket nedåtrus som en utblommad..
Citera
2007-09-30, 21:53
Medlem
gärningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Inte helt säker faktiskt men dom är strax över 2 månader gamla.

Tar dom imorrn som sagt

Ikväll eller om en vecka skrev du väll ?
Citera
2007-10-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Skörda dem och lägg de olika "nivåerna" i olika burkar under kureringen. På så sätt får du olika sorters röka. Om man t ex odlar en indica(som det är en hel del i lr) och skördar innan den blommat klart är det inte lika mycket nedåtrus som en utblommad..
Ett bra förslag. Och även för LR gäller att tidigt skördade buds ger ett mer sativaaktigt rus. Så du kanske tom. gillar de "färskare" budsen bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in