Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-10, 21:01
  #1
Medlem
sfrges avatar
Någon som kom ihåg denna tidning. Vad jag vet så släpptes inte så många ex av serien innan den las ner. Den blev väll kanske inte populär men jag tyckte den var kul....
Citera
2009-09-10, 23:35
  #2
Medlem
Bultmans avatar
En eminent serie vill jag minnas. Jag kommer speciellt ihåg ett nummer där han hade till jobb att dela ut ballonger på ett tivoli och råkade fastna med en så den blev så stor så han flög iväg. Han råkade visst få med sig några ungar dessutom. Sedan skulle han få tyst på en störande granne. Det fanns visst en serie om någon som hetta Farzan som bodde i djungeln i tidningen också.
Citera
2009-09-14, 20:49
  #3
Medlem
Jodå, jag gillade vilde ville.
Citera
2015-07-16, 11:14
  #4
Medlem
Vilde Ville var en Svensk serietidning som trycktes 1980-1882. Ville var väl huvudpersonen och hade troligtvis fått diagnosen svår ADHD om han varit verklig. Tidningen innehöll även figurer som Superspöket Ping Pong, Humpe och Dumpe och som skribenten ovan säger Farzan.

Jag fullkomligt älskade tidningen och är än i dag stolt innehavare av en nästan komplett samling. Den blir jag aldrig för gammal för. Jäklar va synd att den lades ned.
Mitt favoritavsnitt är nog när han snor en asfaltsläggare och den skenar över grannens tomt.
Och så hans klassiska flin när han gör bort sej!
Citera
2015-08-11, 21:47
  #5
Medlem
Tydligen är tecknarna "okända". Synd,hade varit kul att veta vilka som jobbade med serien.
Citera
2015-08-12, 07:58
  #6
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Tydligen är tecknarna "okända". Synd,hade varit kul att veta vilka som jobbade med serien.

Lägg upp några bilder ur serien så kan vi tillsammans spekulera i vilka tecknarna kan tänkas vara.
Citera
2015-08-12, 12:45
  #7
Medlem
Kul Idé. Någon som har tidningar av Vilde Ville som kan ordna det?
Citera
2024-01-09, 18:38
  #8
Medlem
någon som läste vilde ville

som rubriken lyder, tror det gavs ut två säsonger eller vad man kallar det, minns jag tyckte den var så jäkla kul med papegojorna och spökena, plus att det var ritat ljudeffekter på typ allt dom gjorde
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback