Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-01-09, 23:04
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
Hans nya arbetsplats: https://davex.se/

Tack för informationen :-)
Jag ska nog köpa min nästa bil någon annan stans...

Jag tänkte ta mig för att göra en uppdatering av alla inblandande GM. Får se när jag får tid till det.

Angående P*rvar S*fari (*=a) så har hans presentation på Atrium Ljungberg nu tagits ned. Så jag gissar att det var våldtäktsmannen som jobbade där.

Edit: han finns däremot kvar på följande länk: https://www.al.se/kontakt/fastighets...parvar-safari/
__________________
Senast redigerad av SonaMahlin 2023-01-09 kl. 23:07.
Citera
2023-07-03, 17:39
  #110
Medlem
Sajedifard har tydligen bytt både för och efternamn.
Heter Cesar tydligen.
Dock bor han kvar i Tensta enligt Ratsit.
Citera
2023-07-14, 15:57
  #111
Medlem
Jag minns detta så väl så här kommer lite info om följande våldtäktsmän:
Mostafa Mashhadi Ghasem
19840416-0734
Erik Tegels väg 49 lgh 1202
163 40 Spånga

Bytte namn från Mostafa till Enzo Frodell

Han har sedan dess åter igen bytt namn från Enzo Frodell till

Mousa Emamjomeh https://www.ratsit.se/19840416-Mousa...oCjaVKPOQLdHpI

Kärt barn har många namn. Han är förekommande på Lexbase vilket betyder att han dömts för fler brott sedan denna händelse.

Hans bror som finns på videon från rättegången i nyhetsreportaget (den större killen som försöker knuffa iväg media och beter sig väldigt osvenskt) heter
M*rteza V*nberg och verkar driva ett bolag som heter Svensk AkustikPartner
*= o, *= i
Även brodern är förekommande på Lexbase.

Våldtäktsman nr2 som heter Parvar Safari har vi fotografi här: https://i.imgur.com/Yxzf1Gi.png
Han jobbar som drifttekniker på Atrium Ljungberg.
Mailaddress: parvar.safari@al.se
Profil: https://www.al.se/kontakt/fastighets...parvar-safari/
Denna våldtäktsman bör man tipsa AL om. Vem vill ha en våldtäktsman springades runt i bostäder med oskyldiga döttrar i. Han bör befinna sig på ordentligt avstånd.

Fler personer bör kontakta hans chef angående vad denna person har gjort för vidrigheter:
Max Lantz
Fastighetsområde Övriga Stockholm / Fastighetschef
070-927 60 16
max.lantz@al.se
Citera
2023-11-23, 08:24
  #112
Medlem
Jag har info om Enzo Frodnell, Mostafa Mashhadi Ghasem, Mousa Emamjomeh eller vad han idag kallar sig som bor hos sin mamma Mitra Emamjomeh i Spånga...
Han hängde där vi bodde i Tensta när vi var yngre. När vi fick reda på att han är dömd för våldtäkt så sa han "jag våldtog inte, jag höll bara vakt så ingen skulle komma och snodde hennes skor" , för att rättfärdiga sitt vidriga brott.
Han var en springpojke som svansade efter de kriminella men folk skrattade åt han.
På senare år har jag fått höra att han slagit flera av sina flickvänner sönder och samman och är en pundare som är kraftigt beroende av opiater samt tabletter som han försöker krita till sig då han inte har råd.
Han har dessutom suttit av flera straff på anstalt för flertalet skitbrott som han begått.
Man trodde att han skulle lära sig en läxa efter den vidriga våldtäkten men som man brukar säga, man kan inte lära en gammal hund att sitta.
Alla namnbyten han gör är pga folk får reda på våldtäkten och det visar att han är inne i denna tråd och snokar.
Har ni mer info om förövarna så får ni gärna bidra i tråden
__________________
Senast redigerad av perstockholmacab 2023-11-23 kl. 08:49.
Citera
2024-04-12, 02:41
  #113
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickyTicker
Finns det någon fungerande länk med denna dom?

TINGS- & HOVRÄTTSDOMEN (Svea hovrätt B 3935-00 Dom 2000-07-13 / Solna tingsrätt B 285-00 Dom 2000-05-05)

Arkiv:

https://web.archive.org/web/20240411...2000-07-13.pdf

Original länk:

https://sveabunkern.files.wordpress....2000-07-13.pdf

Från hovrättsdomen:

Citat:
Sezar Sajedifard

Hovrätten fastställer tingsrättens dom.

Mostafa Mashhadi Ghasem

Hovrätten fastställer tingsrättens dom.

Deler Sadighi

Hovrätten fastställer tingsrättens dom.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Från tingsrättsdomen:

Citat:
Sezar Sajedifard, 841113-****
Medborgare i Iran

BEGÅNGNA BROTT

Grovt sexuellt utnyttjande

PÅFÖLJD M M

Rätten överlämnar åt socialnämnden i Stockholm (Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning) att föranstalta om nödvändig vård inom socialtjänsten

BESLUT I ÖVRIGA FRÅGOR, SKADESTÅND M M

Sezar skall utge skadestånd till målsäganden med sextiotretusenfyrtiosju (63 047) kr och femtio (50) öre

Citat:
Mostafa Mashhadi Ghasem, 840416-****

BEGÅNGNA BROTT

Grovt sexuellt utnyttjande

PÅFÖLJD M M

Rätten överlämnar åt socialnämnden i Stockholm (Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning) att föranstalta om nödvändig vård inom socialtjänsten förenad med ungdomstjänst åttio (80) timmar

BESLUT I ÖVRIGA FRÅGOR, SKADESTÅND M M

Mostafa skall utge skadestånd till målsäganden med åttioåttatusenfyrtiosju (88 047) kr och femtio (50) öre

Citat:
Amir Hashemi, 830819-****

BEGÅNGNA BROTT

Medhjälp till grovt sexuellt utnyttjande

PÅFÖLJD M M

Rätten överlämnar åt socialnämnden i Stockholm (Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning) att föranstalta om nödvändig vård inom socialtjänsten förenad med ungdomstjänst fyrtio (40) timmar

BESLUT I ÖVRIGA FRÅGOR, SKADESTÅND M M

Amir skall utge skadestånd till målsäganden med trettiotretusenfyrtiosju (33 047) kr och femtio (50) öre

Citat:
Deler Sadighi, 840126-****

BEGÅNGNA BROTT

1. Misshandel
2. Olaga hot
3. Grov stöld

PÅFÖLJD M M

Rätten överlämnar åt socialnämnden i Stockholm (Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning) att föranstalta om nödvändig vård inom socialtjänsten

FÖLJANDE ÅTAL OGILLAS

Grovt sexuellt utnyttjande och medhjälp därtill (åtalspunkt 1)


Sida 16:

Deler har vid ovannämnda tillfälle olovligen tagit målsägandens skor, s k buffalo-kängor som hon hade på sig, med uppsåt att tillägna sig eller annan dessa. Brottet är grovt dels med hänsyn till omständigheterna dels ock då det avsett sak som målsäganden bar på sig.

Sida 35:

Deler har erkänt att han tagit målsägandens kängor, men har gjort gällande att han inte haft tillägnelseuppsåt. Han har förklarat tilltaget än med att han ville utplåna eventuella fingeravtryck. Tingsrätten finner inte någon av förklaringarna förtjäna avseende, inte minst för att han ostridigt skänkt bort kängorna till en jämnårig släkting.

BESLUT I ÖVRIGA FRÅGOR, SKADESTÅND M M

Deler skall utge skadestånd till målsäganden med tiotusentvåhundranittiosju (10 297) kr och femtio (50) öre jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 28 januari 2000 och till Afr@m med åttatusenfemhundra (8 500) kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 17 april 2000 till dess betalning sker

Citat:
H@ss@n S@leh, 850102-****
Medborgare i Irak

DOMSLUT

Åklagarens och målsägandens talan lämnas utan bifall


Sida 31:

Pr€initz har upplyst att H@ss@n någon vecka innan händelsen i Rissne vid en skollektion omtalat att hans kompisar skulle våldta en svensk tjej och sagt sig tro att svenska flickor ville bli våldtagna. Pr€initz har tillagt att hon blev bestört och genast satte i gång en längre diskussion för att tillrättavisa H@ss@ns missuppfattning och att hon vidare redogjorde för de rättsvårdande myndigheternas syn på våldtäkt och för straffet för sådant brott. Enligt Pr€initz tog H@ss@n till sig informationen.

Citat:
Ch@fik Hich@m Bouk@, 830928-****

DOMSLUT

Åklagarens och målsägandens talan lämnas utan bifall

Citat:
P@rw@r S@f@ri, 84-09-26

DOMSLUT

Åklagarens och målsägandens talan lämnas utan bifall
__________________
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-04-12 kl. 03:41.
Citera
2024-04-12, 13:15
  #114
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
TINGS- & HOVRÄTTSDOMEN (Svea hovrätt B 3935-00 Dom 2000-07-13 / Solna tingsrätt B 285-00 Dom 2000-05-05)

Till startinlägget.

Tillägg i rubriken att det rörde sig om en gruppvåldtäkt.

/Mod
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback