Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Flashback-katten Axl Jansson ska
Bort!
15,81%
360 röster
Stanna!
84,19%
1917 röster
2009-11-01, 13:16
  #541
Medlem
Farbror Fazers avatar
[quote=Huvudmannen]Jag förslår en karikatyr av en neger:

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ellingThat.jpg

JAG VILL HA HAN VID LOGGAN, NU!
2009-11-01, 13:25
  #542
Medlem
Millencolins avatar
Klart som fan han ska stanna, trodde aldrig den frågan skulle komma upp.
2009-11-01, 13:32
  #543
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Klart som fan han ska stanna, trodde aldrig den frågan skulle komma upp.


Citat:
Bunnet
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 77

Det förklarar allt
2009-11-01, 13:33
  #544
Medlem
Demitris avatar
Katthelvetet ÄR Flashback.
Ge fan i honom, han sitter bra där han är.
2009-11-01, 13:34
  #545
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockSuckingMachine
Katten är en del av flashbacks-kulturen, att ta bort den innebär att flashback inte längre är flashback.

Säger en kille som joinade denna månaden.

Alla och allt måste vara beredda att uppdatera och förnya sig om så krävs. Att ha kvar saker av rent sentimentala skäl är sällan bra.

Fbs design skulle kunna vara så mkt mer än den är idag. Katten är rätt trist IMO. Hela loggan är ju från en tid då sånt typsnitt och en sån figur räknades som snyggt. Idag kan vilken fjortis som helst göra något bättre. FB är ett bra och unikt forum, och borde ha en betydligt coolare logga med mer impact, humor, och som bättre sammanfattar foirumets bredd.

Varför inte ett gäng coola individer till vänster som puffar, judekonspirerar och smider knivar, sedan en ny fräsch lång FB-logga i mitten, och en batikhäxa i slutändan som hytter med näven åt gänget? Bara ett förslag som jag kom på för 30 sekunder sen. Finns ju oändligt mkt mer passande loggor än nuvarande.
2009-11-01, 13:37
  #546
Medlem
raggarsvins avatar
FB-katten är som sagt en symbol för Flashback, den stannar!
2009-11-01, 14:06
  #547
Medlem
Om jag inte missminner mig så har katten varit med ett bra jävla tag, långt före internet (?). Hur som helst påminner den mig om hur flashback var när jag hoppade på tåget, en extremt limiterad dåligt tryckt tidning som var proppad med Diverse sjuka grejer. Innan internet var det sjukt svårt att få tag på denna information och speciellt inte i denna samlade form. Jag minns maillistan m.m. (finns den kvar?)

Katten representerar mycket mer än vad en färsking till TS ens anar. Att komma hit och börja dela ut tips till höger o vänster i den positionen är att ta sig vatten över huvudet.

Katten stannar. Loggan stannar. Ta era photoshop skills och grafisk design ego till nån annan del av internet och starta er familjevänliga version av flashback där. Ni har ju snart 400 ja sägare så kör bara... intressanta mellanmjölks disskussioner ni kommer ha.

Nä nu ska jag gå o damma av mina ex av papperstidningen...
2009-11-01, 14:07
  #548
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag tackar alla deltagare för de mängder av intressanta vinklingar som kommit in i frågan. Pollen har nu 2277 röster och det har konstant varit kring 5/6 som vill behålla katten. Det ser alltså ut som om en kvalificerad majoritet håller med om Admins beslut.

Tråd låst

// Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback