Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-02, 19:47
  #1
Avstängd
Fedzens avatar
Jag bor i HBG (Helsingborg) och mitt paket kommer att droppa i Höganäs? varför blir det så? det står att den går efter var jag är inskriven och jag kan LOVA att jag inte är inskriven där i alla fall, vill ha paketet droppandes här nere på ICA MAXI
2009-11-02, 19:51
  #2
Avstängd
Ballistis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fedzen
Jag bor i HBG (Helsingborg) och mitt paket kommer att droppa i Höganäs? varför blir det så? det står att den går efter var jag är inskriven och jag kan LOVA att jag inte är inskriven där i alla fall, vill ha paketet droppandes här nere på ICA MAXI
Scehnker är ju inge bra, det vet ju alla. Testa med DHL.
2009-11-02, 19:54
  #3
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Varför inte ringa och prata med dom?

Har folk blivit rädda för telefonen numera...
2009-11-02, 20:37
  #4
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Varför inte ringa och prata med dom?

Har folk blivit rädda för telefonen numera...

Han ville väl fråga här ifall någon visste vad som kunde vara fel?
2009-11-02, 22:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fedzen
Jag bor i HBG (Helsingborg) och mitt paket kommer att droppa i Höganäs? varför blir det så? det står att den går efter var jag är inskriven och jag kan LOVA att jag inte är inskriven där i alla fall, vill ha paketet droppandes här nere på ICA MAXI

Pratar vi Schenker privatpaket så beror det på att avsändaren valt fel mottagningsställe. När man ska skicka ett paket så fyller man i adressen till mottagaren sen får man en lista på tiotaalet närmaste serviceställena. Jag brukar fråga den jag ska skicka till vilket han vill ha paketet. Antagligen har avsändaren klickat fel och råkat välja något i Höganäs.
Paketet blir adresserat till det servicestället så det är nog inte helt lätt att ändra så risken är att du antingen får åka till Höganäs (är ju trots allt inte så långt) eller så får paketet gå i retur och avsändaren får skicka det igen till rätt serviceställe.

Ett Clas Ohlson-paket jag skulle få hamnade 15 mil bort i en tad jag bott i tidigare, då fick de skicka en ny beställning till mig och låta den gamla gå i retur. Fast detta var på den tiden det hette Bilspedition så det är ju ett tag sedan...
2009-11-05, 22:12
  #6
Medlem
csts avatar
håll dig i den klistrade samlingstråden för postfrågor.

Tråd låst!

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback