Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-24, 22:47
  #13
Medlem
OnkelBrajjas avatar
Någon som vet vars man kan få tag i frön alt. småplantor?

Mvh Onkel
Citera
2010-04-24, 23:06
  #14
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelBrajja
Någon som vet vars man kan få tag i frön alt. småplantor?

Mvh Onkel

Ingen bra idé att plantera, visst är det möjligt men det tar väldigt lång tid tills löven blir potenta. Ju äldre desto mer potent blir den men det går inte att se när den är potent öht så jag skulle skippa det där.
Citera
2010-04-24, 23:19
  #15
Medlem
Glad packs avatar
Det bästa är att hitta någon som är villig att dela med sig och ge bort en stickling. För ett par år sedan snackade jag med en snubbe som odlade kratom och som jag fattade det så behövdes ingen extra belysning eller liknande. Har för mig att han bara hade plantan i fönstret.
Citera
2010-11-03, 16:30
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bgubbe
Såg att man kan köpa träden för ca 40 dollar.

Blir nog kanske ett inköp vid löning kommer bli grymt, inte för att jag tror att jag kan nytja kratom så det sprutar genom öronen på mig men altid kul att ha en egen brand av kratom

Vart hade du hittat träd? :O
Citera
2014-02-16, 15:06
  #17
Medlem
Jag bumpar denna.. Ska börja odla denna växt. Var får jag tag på den? Är den laglig i Sverige?
Citera
2022-08-14, 22:37
  #18
Medlem
Cykelstalls avatar
Någon som har erfarenhet av att odla i odlingatält?
Måste väl binda ner el klippa för kan ju bli 50m hög.
Citera
2023-03-15, 01:49
  #19
Medlem
TrongBalkongs avatar
https://www.gardenshaman.eu/en/
Har själv beställt frön därifrån, finns även frön till meskalinkaktusar och roligt.
Snabb leverans, bra kundservice och fick paketet utan några konstigheter.

Beställde tre olika mitragynastrains, och satte runt 8-10 frön av var strain i drivhus. Hög fukthalt, skuggigt och hög temperatur (slarvade på sista steget).

Tyvärr inget resultat av mitt experiment, med högsta sannolikhet p.g.a. för låg temperatur. Ska införskaffa en värmematta och försöka inom snar framtid igen.

Ju färskare frön ni får tag i, desto bättre. Lyckas ni väl driva upp en planta så har jag hört att man med fördel kan simulera vind med hjälp av en fläkt, det är tydligen under dessa förhållanden alkaloiderna produceras i bladen.

Lycka till!
Citera
2023-04-23, 11:53
  #20
Medlem
John-Roccas avatar
Tråden är 14 år och ingen har hittills bekräftat att de lyckats odla kratom i Sverige?

Odla inomhus låter för övrigt helt befängt. Vem bor så stort att de får plats med ett träd inomhus?
Citera
2023-04-23, 11:56
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Tråden är 14 år och ingen har hittills bekräftat att de lyckats odla kratom i Sverige?

Odla inomhus låter för övrigt helt befängt. Vem bor så stort att de får plats med ett träd inomhus?

Hur ska du annars lyckas driva upp plantan som kräver tropiskt klimat ?
Citera
2023-04-23, 12:24
  #22
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Hur ska du annars lyckas driva upp plantan som kräver tropiskt klimat ?

Exakt, vi menar samma sak.
Det är just därför ingen ännu under 14års tid har gjort det.
Citera
2023-04-23, 12:34
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Exakt, vi menar samma sak.
Det är just därför ingen ännu under 14års tid har gjort det.

Lite så jag resonerar ja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback