Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-05, 18:01
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Cejudo verkar helt säker på Sterling inte fixar vikten,
Va helt ok presskonferens,belal och burns fick nån fråga,sen va allt på Cejudo/sterling.

Hoppas verkligen Cejudo tar sterling,sen Omalley.
För fighten mot Volk hade jag verkligen velat se.
Fixar han inte vikten så blir han ju strippad på bältet automatiskt som Oliveira och den enda som kan bli ny mästare vid vinst rent tekniskt är Cejudo.

Matchen kan rent tekniskt ställas in också om Sterling väger in för tungt och Cejudo inte vill köra men även då så tror jag att Sterling rent regeltekniskt blir strippad på bältet också men är inte helt säker.

Hoppas de har en backupfighter om något skiter sig 🤔

Edit: Såg precis att båda har fixat vikten 🙂
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-05-05 kl. 18:09.
Citera
2023-05-05, 23:13
  #6002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jo Burns brottning har blivit bättre men på den fronten så tror jag ändå att Belal är den bättre av de två.

Såg Mitchell vs Topuria och tyckte fan synd om Mitchell och han gick väl ut med att han skulle pensionera sig efter den matchen med tanke på hur mycket stryk han fick men han verkar ju ha tänkt om på den fronten.

Förövrigt så är jag svag för amerikanska rednecks så jag vill mer än gärna se Mitchell kvar i UFC. "Dana give me my camoshorts" 🤣
Mitchell - Topuria var en riktigt bra match och man ser på Mitchell trots att han torskar varför han har 10-0 med samtliga avslut innan. men att Mitchell skulle pensionera sig bedömer jag som högst osannolikt med tanke på att han typ är den näst yngsta i UFC, det är han och Chase Hooper
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Längtar till PK:n om matchen mellan Costa och Khamzat blir av den borde bli jävligt sevärd och underhållande 🙂

Den roligaste jag någon sett var PK:n efter Londongalan då både Paddy och Molly hade gått match.

Molly började kröka Whiskey redan på väg ut ur Octagonen så hon sitter där lagom tankad och håller låda med en Whiskeyflaska på bordet istället för Monster burken och Paddy sitter bredvid och vräker i sig snabbmat som om han inte hade käkat på en månad 🤣
khamzat mot Costa kommer va som att ta godis från en bebis, är dessutom osäker på om de lyckas sälja in matchen bra (bygga upp trash talk alltså). om vi tittar på UFC:s största galor så är McGregor huvudannonser i nästan varenda, och med det sagt så tror jag Colby hade varit bättre motstånd för khamzat, trash talk-mässigt snackar vi fortfarande.

fan vill se khamzat tävla om ett bälte så snart som möjligt men problemet är ju vikten, han är inte direkt liten...
Citera
2023-05-07, 03:32
  #6003
Medlem
Dana om Khamzat.
Han har blivit erbjuden fighter mot toppmotsånd men ej tagit nån fight,han har några problem i privata livet och hoppas han kan va tbx i October.
Citera
2023-05-07, 15:40
  #6004
Medlem
Fin TKO debutvinst för Aliskerov på prelimsen och det var ganska väntat med tanke på hans record, Sambo bakgrund och prestation i DWCS. Enda förlusten på CV:t kom mot Khamzat pre UFC och Khamzat själv säger idag att Aliskerov är den svåraste motståndaren han har mött hittils.

Aliskerov utmanar Bo Nickal direkt men den matchen lär Dana skjuta ner snabbt.

Kinesiskan vars namn jag inte kan stava till knockar Andrade medvetslös och lär gå titelmatch härnäst mot Weili så Kina vs Kina för damernas SW bälte.

Belal vinner inte helt otippat över Burns (även om jag själv alltid hejar på Burns så det var lite synd) och lär få gå om titeln emot Edwards i WW.

Sterling plockar hem en domslutseger på split över Cejudo och blir totalt utbuad av publiken men får försvara titeln emot Sugar Sean härnäst som han lär krossa ganska enkelt, tyvärr.

Fin vinst av Evloev och ännu bättre prestation av motståndaren som gjorde UFC debut och hoppade in på kort varsel men honom lär vi få se mer av i UFC.

Vad fan Kron Gracie gör på ett huvudort i UFC kan man dock undra.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-05-07 kl. 15:45.
Citera
2023-05-07, 17:41
  #6005
Medlem
Sagodjurs avatar
Burns skadade sig tydligen i första ronden.
Undrar om Sterling kan ta o'malley och cejudo kan ta en annan fight och dom sen efter det kan mötas i en re-match.
split decision e ju trots allt split decision.
Citera
2023-05-07, 18:48
  #6006
Medlem
Tony Ferguson har åkt dit efter fylkekört och kraschar i några bilar med nån truck...
Citera
2023-05-07, 19:37
  #6007
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tony Ferguson har åkt dit efter fylkekört och kraschar i några bilar med nån truck...
Känns inte som det var sista gången heller. Känns som Ferguson kommer vara av de fighters som dyker upp i liknande nyheter men jämna mellanrum.

Angående galan. Sterling vann 48-47 åtminstone, han har 2 riktigt klara ronder vilket betyder att Cejudo måste få resterande 3 vilket är lite galet för att vinna. Skönt att slippa att Cejudo vann för att sedan gå i pension igen(?) Blir så jävligt jobbig titelbild när sånt händer. Precis som Volkanovski är bättre p4p än Makhachev skulle jag påstå att Cejudo är bättre än Sterling p4p dock.

Belal mot Edwards nu? Ganska meh titelmatch. Men aja. Han har onekligen förtjänat det iaf.

Orkar inte kommentera resten
Citera
2023-05-07, 19:58
  #6008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.

Belal mot Edwards nu? Ganska meh titelmatch. Men aja. Han har onekligen förtjänat det iaf.

Orkar inte kommentera resten

Nej Colby är före vad man än tycker tänker,det e Dana klar med
Citera
2023-05-08, 02:36
  #6009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Känns inte som det var sista gången heller. Känns som Ferguson kommer vara av de fighters som dyker upp i liknande nyheter men jämna mellanrum.

Angående galan. Sterling vann 48-47 åtminstone, han har 2 riktigt klara ronder vilket betyder att Cejudo måste få resterande 3 vilket är lite galet för att vinna. Skönt att slippa att Cejudo vann för att sedan gå i pension igen(?) Blir så jävligt jobbig titelbild när sånt händer. Precis som Volkanovski är bättre p4p än Makhachev skulle jag påstå att Cejudo är bättre än Sterling p4p dock.

Belal mot Edwards nu? Ganska meh titelmatch. Men aja. Han har onekligen förtjänat det iaf.

Orkar inte kommentera resten
Hade Cejudo vunnit hade han inte gått i pension. Han snackade ju om att först möta Sean och sen gå upp en viktklass och utmana Volk. Kändes på allt snack innan som han la lite för mycket fokus på det istället för att ta en motståndare i taget och kanske underskattade Sterling lite. Nu vet vi ju inte om Cejudo har gått i pension men han kan nog glömma en match mot Volk. Håller med dig ang. P4P.

Har dock inte kunnat se matchen för mitt bredband och TV legat nere hela helgen men som jag förstod det var det absolut inget rån? Utan en jämn match där vissa hade Cejudo och andra Sterling? Ska se fighten när jag kan sen, försökte undvika spoilers men är ju typ omöjligt numera.

Colby kommer som sagt få titelmatchen men kan bli stökigt för Edwards har ju sagt nej till det medan Dana säger att det absolut kommer bli Colby. Får se hur det löser sig. Jag gillar Colby och vill gärna se den ganska snart om den blir av. Ingen bjuder på lika mycket humor som Colby i UFC. Hans snack om att John Morgan måste göra 10 armhävningar innan han får ställa en fråga till honom och sen höll det är nog det roligaste jag hört från en fighter.
__________________
Senast redigerad av Dju 2023-05-08 kl. 02:40.
Citera
2023-05-08, 06:35
  #6010
Medlem
Evolev fighten mot nån debutant,vilken fight de va.

Dana har guld i sin hand när Yan vann mot Andrade.
Kina galan kommer toppas med titelfight mellan weili vs yan.
Ppv rekord kan rycka med rekord
Citera
2023-05-08, 19:36
  #6011
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dju
Hade Cejudo vunnit hade han inte gått i pension. Han snackade ju om att först möta Sean och sen gå upp en viktklass och utmana Volk. Kändes på allt snack innan som han la lite för mycket fokus på det istället för att ta en motståndare i taget och kanske underskattade Sterling lite. Nu vet vi ju inte om Cejudo har gått i pension men han kan nog glömma en match mot Volk. Håller med dig ang. P4P.
Ah, men allt det där är ju skrattretande i efterhand. Cejudo må vara en jävligt bra 125:a men hade uppenbarligen problem med Sterlings storlek på 135. Vad fan ska han göra mot Volk på 145 som enligt mig är en betydligt bättre fighter än Sterling? Cejudo ger upp 17cm(!!) reach mot Volk och en jäävla massa muskler som rentav kommer göra Volkanovski till den bättre brottaren t.om. Volk är snuskigt snabb också. Bara nej. Ser i princip lika dumt ut som Izzy vs Jones snacket nu i efterhand.

Kort sagt är det skönt att vi slipper sådana som Cejudo, och istället har en champ som Sterling som i första hand kommer försvara sitt egna bälte och inte leka allan-ballan i andra viktklasser.

Citat:
Ursprungligen postat av Dju
Har dock inte kunnat se matchen för mitt bredband och TV legat nere hela helgen men som jag förstod det var det absolut inget rån? Utan en jämn match där vissa hade Cejudo och andra Sterling? Ska se fighten när jag kan sen, försökte undvika spoilers men är ju typ omöjligt numera.
Skulle påstå att Sterling har 2 klara ronder (1 och 4) och Cejudo har en klar rond (5). 2 och 3 är riktigt jämna. Så att Sterling vinner är definitivt rättvist om du frågar mig. http://mmadecisions.com/decision/139...s-Henry-Cejudo

Citat:
Ursprungligen postat av Dju
Colby kommer som sagt få titelmatchen men kan bli stökigt för Edwards har ju sagt nej till det medan Dana säger att det absolut kommer bli Colby. Får se hur det löser sig. Jag gillar Colby och vill gärna se den ganska snart om den blir av. Ingen bjuder på lika mycket humor som Colby i UFC. Hans snack om att John Morgan måste göra 10 armhävningar innan han får ställa en fråga till honom och sen höll det är nog det roligaste jag hört från en fighter.
Edwards vs Colby borde gå att boka snart dock, medans Belal kommer nog få vänta ett tag på ny match vilket som. Tidslinjemässigt borde vinnaren av Edwards vs Colby kunna möta Belal inom ett år åtminstone, ingen idé att ta någon ny match för Belal mellan det. Om inte Khamzat dyker upp och börjar röra om i grytan.
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ppv rekord kan rycka med rekord
Tvivlar på det. Hur många kineser tror du tänkt hosta upp $90 eller vad fan en PPV kostar nuförtiden.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2023-05-08 kl. 20:10.
Citera
2023-05-08, 21:59
  #6012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Fin TKO debutvinst för Aliskerov på prelimsen och det var ganska väntat med tanke på hans record, Sambo bakgrund och prestation i DWCS. Enda förlusten på CV:t kom mot Khamzat pre UFC och Khamzat själv säger idag att Aliskerov är den svåraste motståndaren han har mött hittils.

Aliskerov utmanar Bo Nickal direkt men den matchen lär Dana skjuta ner snabbt.

Kinesiskan vars namn jag inte kan stava till knockar Andrade medvetslös och lär gå titelmatch härnäst mot Weili så Kina vs Kina för damernas SW bälte.

Belal vinner inte helt otippat över Burns (även om jag själv alltid hejar på Burns så det var lite synd) och lär få gå om titeln emot Edwards i WW.

Sterling plockar hem en domslutseger på split över Cejudo och blir totalt utbuad av publiken men får försvara titeln emot Sugar Sean härnäst som han lär krossa ganska enkelt, tyvärr.

Fin vinst av Evloev och ännu bättre prestation av motståndaren som gjorde UFC debut och hoppade in på kort varsel men honom lär vi få se mer av i UFC.

Vad fan Kron Gracie gör på ett huvudort i UFC kan man dock undra.
ja, riktigt pinsamt faktiskt när Sugar Sean kommer in och försöker sälja biljetter till deras titelmatch... finns ingen bättre trash talker än Connor McGregor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback