Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 06:58
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Sammanfattning är att skeptiker ska hålla tyst när medium/synsk/spådamer gör inlägg istället för att sabotera med blotta närvaron av tanke.

Ingen bryr sig vart du har gjort tester/sökt tester eller sett för tester vetenskapligt.

Sidan är för paranormal aktivitet och ingen skeptiker rörelse som gör hela forums delen rullstollsbunden på grund av att får nya medlemmar att inte skriva någonting för allt motstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Återigen, fördömda skeptikers ska inte sitta på denna forums del där vi diskuterar paranormalt och allt kring det ämnet

Du brukar ju slå dig väldeliga på bröstet för dina påstådda fantastiska paranormala förmågor, men nu ska vi syna dig hur smart/duktig du är, eller om du bara sitter där med bjällermössa och pajaskostym….

Uppenbarligen har dina påstådda fantastiska förmågor inte lyckats fånga upp var detta underforum ”Paranormala fenomen, okultism och ufologi” ligger…… Men lyckas du för en gång skull (tveksamt…) få dina sannolikt få grå att jobba unisont och inte solitärt virra hejdlöst, så bör även du ditt jubelnöt se att det ligger som underforum i ”Vetenskap & Humanoria”.

Detta har du och dina egna påstådda ooooerhört fantastiska paranormala förmågor alltså inte klarat att fånga upp eller förstå, där har vi beviset på dina förmågors briljans…..
Inget du bör skryta om alltså…

Förövrigt har jag rensat bort en hel del närmast hot och ovidkommande trams i dina inlägg när jag citerade, och rapporterat till moderator, skyll dig själv…
Citera
2024-02-23, 12:46
  #122
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det har gjorts massor av gånger och ”normalt” folk upplever inte ett skit i princip.

Dessutom kanske du skulle fundera på varför i hela friden det aldrig aldrig aldrig dyker upp ett enda seriöst bevis på alla dessa upplevelser som de troende i fantasifulla anekdoter återger från sådana besök. Inget annat än anekdoter och ser vi på alla de förbannat tramsiga spökjägarprogram som finns så är det oerhört tramsigt där de vanligen filmar med mörkerkamera för det ska se såååå spännande ut, lägger på spökiga ljud, och med jämna mellanrum utbrister ”VA VA DÄ….” och fladdrar med kameran, för minsta ljud eller fast inget alls hörs, allt för att skapa stämningen av att det ääär nåt…. Men inte fan får vi någonsin se ett enda seriöst bevis…

Fan, Bolibompa är mer seriöst…

Som sagt, helt meningslöst att beskriva sina upplevelser här. Det kommer blir så att vad jag än säger kommer att avfärdas. I rest my case.
Citera
2024-02-23, 12:48
  #123
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så det är fel att hålla sig till vad vi via seriös forskning och vetenskap har mer kunskaper om, och istället bara tro på en massa gallimatias utan minsta vetenskapliga stöd…?



Du har alltså inte ens kollat upp i vilket forum detta underforum ”Paranormala fenomen, okultism och ufologi” ligger……? Gör det och du kommer att upptäcka att det ligger som underforum i ”Vetenskap & Humanoria” så vi skeptiker har all rätt att vara här vi med.

Vem upplever du har hindrat er från att vara här? Du verkar väldigt aggressiv så jag vill inte diskutera med dig i vilket fall.
Citera
2024-02-23, 13:11
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vem upplever du har hindrat er från att vara här? Du verkar väldigt aggressiv så jag vill inte diskutera med dig i vilket fall.

Tja, har du helt missat hur TwoThousand formulerar sig….?

Det är dessutom generellt sett de paranormalt troende som inte tål att man ifrågasätter deras fantasifulla anekdoter och påståenden, och visar att det finns extremt mycket mer sannolika logiska förklaringar, väl underbyggda av vetenskapen. Då blir de ofta sura och aggressiva på olika sätt
Citera
2024-02-23, 13:16
  #125
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tja, har du helt missat hur TwoThousand formulerar sig….?

Det är dessutom generellt sett de paranormalt troende som inte tål att man ifrågasätter deras fantasifulla anekdoter och påståenden, och visar att det finns extremt mycket mer sannolika logiska förklaringar, väl underbyggda av vetenskapen. Då blir de ofta sura och aggressiva på olika sätt

Jag och Twothousand är inte samma person. Bara för att du tycker att en person som tror på något du inte tror på är otrevlig, betyder det inte att alla som varit med om paranormala upplevelser eller har en tro på något utomvärldsligt är likadana. I det logiska tänkande, som ni skeptiker säger er förespråka, bör ni också kunna vara logiska nog att skilja den ene personen från den andre.
Citera
2024-02-23, 15:30
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag och Twothousand är inte samma person. Bara för att du tycker att en person som tror på något du inte tror på är otrevlig, betyder det inte att alla som varit med om paranormala upplevelser eller har en tro på något utomvärldsligt är likadana. I det logiska tänkande, som ni skeptiker säger er förespråka, bör ni också kunna vara logiska nog att skilja den ene personen från den andre.

Öh… Ställde du inte denna fråga till mig nyss…?

Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vem upplever du har hindrat er från att vara här? Du verkar väldigt aggressiv så jag vill inte diskutera med dig i vilket fall.

Det var den jag svarade på, och inte med ett enda ord insinuerade att det skulle vara du, eller att du skulle uppföra dig samma sätt. Så varför du sen svarar mig som du gjorde ovan är synnerligen märkligt… Minns du inte ens vad du själv skriver och frågar…?
Citera
2024-02-23, 16:48
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Tänker jag inte berätta i den här tråden, då jag inte är särskilt pigg på att diskutera i trådar där en övervägande majoritet är skeptiker. Sorry.

Då konstaterar jag att du bara är oseriös och inte är beredd att kritiskt granska dina upplevelser, om du nu ens har några. Utan snarare vill lägga energi på att käbbla.
Citera
2024-02-23, 17:09
  #128
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det har gjorts massor av gånger och ”normalt” folk upplever inte ett skit i princip.

Dessutom kanske du skulle fundera på varför i hela friden det aldrig aldrig aldrig dyker upp ett enda seriöst bevis på alla dessa upplevelser som de troende i fantasifulla anekdoter återger från sådana besök. Inget annat än anekdoter och ser vi på alla de förbannat tramsiga spökjägarprogram som finns så är det oerhört tramsigt där de vanligen filmar med mörkerkamera för det ska se såååå spännande ut, lägger på spökiga ljud, och med jämna mellanrum utbrister ”VA VA DÄ….” och fladdrar med kameran, för minsta ljud eller fast inget alls hörs, allt för att skapa stämningen av att det ääär nåt…. Men inte fan får vi någonsin se ett enda seriöst bevis…

Fan, Bolibompa är mer seriöst…

Jag håller med om att just spökjägar-program är oseriösa och mest till för att locka tittare. Det finns grupper på Facebook ex. vis där folk postar bilder på oförklarliga gestalter som de tagit, men skeptiker dömer kategoriskt ut dessa bilder som bluff och fejk, varför de här grupperna har valt att sålla ut vissa skeptiker, som hånar och förringar både personers berättelser om vad de upplevt och bilder som läggs ut.

Du kan vara hur mycket skeptiker du vill, det är ditt val. Men utgå inte från att "ingen" människa kan uppleva paranormala fenomen genom att avfärda dem som hallucinationer eller bluff.

Att det finns så gott om människor som har upplevt sådant visar tydligt att vissa kan se och uppleva saker som inte andra kan, sedan kan du som skeptiker ifrågasätta deras upplevelser och avfärda dem som bluff eller hallucinationer.

Men min personliga syn på saken är att skeptiker, genom att avfärda allt som är utomvärldsligt och övernaturligt, stänger av sina sinnen för att själva kunna uppleva sådant. Tror du inte på något annat än att den rent fysiska världen är det enda som existerar, så är det också vad du ser och upplever.
Citera
2024-02-23, 17:38
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag håller med om att just spökjägar-program är oseriösa och mest till för att locka tittare. Det finns grupper på Facebook ex. vis där folk postar bilder på oförklarliga gestalter som de tagit, men skeptiker dömer kategoriskt ut dessa bilder som bluff och fejk, varför de här grupperna har valt att sålla ut vissa skeptiker, som hånar och förringar både personers berättelser om vad de upplevt och bilder som läggs ut.

Du kan vara hur mycket skeptiker du vill, det är ditt val. Men utgå inte från att "ingen" människa kan uppleva paranormala fenomen genom att avfärda dem som hallucinationer eller bluff.

Att det finns så gott om människor som har upplevt sådant visar tydligt att vissa kan se och uppleva saker som inte andra kan, sedan kan du som skeptiker ifrågasätta deras upplevelser och avfärda dem som bluff eller hallucinationer.

Men min personliga syn på saken är att skeptiker, genom att avfärda allt som är utomvärldsligt och övernaturligt, stänger av sina sinnen för att själva kunna uppleva sådant. Tror du inte på något annat än att den rent fysiska världen är det enda som existerar, så är det också vad du ser och upplever.

Men min fråga var ju hur du kan veta att det INTE rör sig om hallucinationer eller bluff? Du måste ju ha något sätt att skilja dessa åt i sådana fall.
Citera
2024-02-23, 18:37
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag håller med om att just spökjägar-program är oseriösa och mest till för att locka tittare. Det finns grupper på Facebook ex. vis där folk postar bilder på oförklarliga gestalter som de tagit, men skeptiker dömer kategoriskt ut dessa bilder som bluff och fejk, varför de här grupperna har valt att sålla ut vissa skeptiker, som hånar och förringar både personers berättelser om vad de upplevt och bilder som läggs ut.

Du kan vara hur mycket skeptiker du vill, det är ditt val. Men utgå inte från att "ingen" människa kan uppleva paranormala fenomen genom att avfärda dem som hallucinationer eller bluff.

Att det finns så gott om människor som har upplevt sådant visar tydligt att vissa kan se och uppleva saker som inte andra kan, sedan kan du som skeptiker ifrågasätta deras upplevelser och avfärda dem som bluff eller hallucinationer.

Men min personliga syn på saken är att skeptiker, genom att avfärda allt som är utomvärldsligt och övernaturligt, stänger av sina sinnen för att själva kunna uppleva sådant. Tror du inte på något annat än att den rent fysiska världen är det enda som existerar, så är det också vad du ser och upplever.

Jag tror du gör den eviga missen som nästan alla som är paranormalt troende gör, för du är väl det va…? Paranormalt troende…?

Tabben är att du inte verkar kunna hålla isär upplevelser och vad som verkligen sker.
I princip alla kan ha upplevelser som kan tyckas vara så fantastiks att man kan tro att det är nåt paranormalt. Men en upplevelser behöver inte ens verkligen ske i den fysiska världen. Tänk drömmar, i vilka vi kan ha hur knasiga upplevelser som helst, men som givetvis inte sker i den vakna verkligheten.

Sen har vi det där med att duktiga illusionister helt kan förvrida skallen på oss, lura våra sinnen så vi kan tro de trollar bort saker på riktigt, typ, men det är fejk och smart rekvisita som lurar oss.
På liknande sätt lurar t ex medium oss, och får oss att tro att de kan prata med döda, se in i framtiden och fan vet allt. Tyvärr är det mest sannolika att det aldrig någonsin funnits ett enda äkta medium med de förmågor de påstår sig ha. Därför att inget medium har någonsin klarat att bevisa sina påstådda förmågor, ja faktiskt inget paranormalt över huvud taget har någon sin kunnat bevisas. Det är därför extremt mycket sannolikare att de alla kör med de bluffar och tekniker som vetenskapen har bra koll på, för att lura folks sinnen så de tror de har dessa förmågor.
Citera
2024-02-23, 19:45
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...the_paranormal

Case closed?

Begrunda den här omfattande listan av all priser och stora summor som finns att vinna. Begrunda sedan de nästintill om inte helt obefintliga effekterna i vetenskapliga experiment. Och jo jag vill att det skall finnas övernaturliga fenomen och jo jag har själv upplevt oförklarliga händelser. Men hur gärna jag än vill tro så måste jag greppa mitt sunda förnuft. Hur rimligt är det att tro att det jag upplevde var övernaturligt när det ständigt misslyckas bevisas i kontrollerade studier? Mot allt vad jag önskar så är det tyvärr mer sannolikt att det är jag som feltolkat mina upplevelser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback