Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-16, 13:52
  #1
Medlem
Efjants avatar
Om man har massa råopium, hur tillverkar man morfin då?
Citera
2009-12-16, 15:04
  #2
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efjant
Om man har massa råopium, hur tillverkar man morfin då?
Om varken google, eller de tidigare trådarna här på FB som har behandlat ämnet hjälpte dig tror jag inte att du förstår ändå. Har du inte sökt på Google eller på FB är du också för korkad
Citera
2009-12-16, 19:22
  #3
Medlem
PainKilles avatar
Till att börja med behöver du väl labb utrustning... eller en opiumodling kanske är bättre att börja med. Undra om man kan smyga in en sån odling på en kolonilott någonstans...
Citera
2009-12-16, 19:54
  #4
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efjant
Om man har massa råopium, hur tillverkar man morfin då?

Hur då "tillverka"? Har du en massa råopium så har du automatiskt en massa morfin eftersom just morfin är den störst förekommande alkaloiden i just opium
Citera
2009-12-16, 20:01
  #5
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainKille
Till att börja med behöver du väl labb utrustning... eller en opiumodling kanske är bättre att börja med. Undra om man kan smyga in en sån odling på en kolonilott någonstans...
Nja?
Några stora kärl (oljefat?) som man kan koka i och lite kemikalier räcker...

Närmare bestämt: kalciumhydroxid, ammoniumklorid, alkohol, eter, svavelsyra och träkol...
-Då får man fram morfinbas som man sedan kristalliserar för att få fram rent morfin.

Tillverka heroin är knepigare för det är i princip omöjligt att skaffa ättiksyraanhydrid utan att polisen kommer och hälsar på.
Citera
2023-02-25, 17:36
  #6
Medlem
Stark-Senaps avatar
FN tillhandahåller en hyfsad kokbok för från vallmo till heroin. Gör ditt eget smack
Någon nämnde att du behöver labbutrustning. Nej! Plastbaljor är det som gäller. 70 kg råopium ger dig 3,9 kg vitt heroin. Och bara vanliga kemikalier som vem som helst kan köpa. Ja inte i Sverige säkert, men vem fan vill bo där?

Är det någon som provat?

Själv har jag gett upp att någonsin få en positiv upplevelse av heroin och då skall ni veta jag fan gett det många chanser. Kanske 100. Tänkte däremot göra opium i sommar. Bara provat en gång för ca 30 år sedan och som vanligt när man får chansen att prova något nytt eller alternativt så var man redan väck på alkohol och andra godsaker. Nu skall jag göra eget och röka det nykter. Alternativt göra laudanum.

För de som vill fördjupa sig i ämnet rekommenderar jag standardverket Opium for the masses
Mycket matnyttig skrift!
Citera
2023-02-25, 19:00
  #7
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback