Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-15, 22:46
  #505
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Håller med dig du kommer inte att bli totalväck på en engångsdos Midazolam hos tandläkaren i Sverige däremot jävligt ångestdämpad då Midazolam har finfina ångestdämpande egenskaper och troligtvis lite trött också som jag skrev och det brukar rekommenderas att du inte kör bil hem själv efteråt heller just pga segheten som drabbar folk utan Bensotolerans.

Mm. Bra att ha i kris. . själv myser jag bara på ett par stessar om kvällarna.
Citera
2024-04-20, 14:50
  #506
Medlem
eunices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viviaen
Jag var hos tandläkaren igår och det visade sig att jag har ett litet hål, vilket nog är en av mina värsta rädslor som gått i uppfyllelse. Tandsköterskan sa att det går att få Midazolam innan lagningen, men hon sa även att det inte brukar ha särskilt lugnande effekter, utan snarare att det framkallar minnesförlust så att man i efterhand inte kommer ihåg det.

Nu har jag inget emot lite minnesförlust, men det jag primärt vill få det för är för den lugnande effekten. Jag satt och kallsvettades, skakade och var helt yr av nervositet i väntrummet igår inför bara en kontroll, så lagning av hål känns det inte som att jag kommer klara utan nåt lugnande.

Så ni som har erfarenhet av att få Midazolam i samband med lagning av hål i tänder, hur var effekten? Upplevde ni att det gjorde er lite lugnare? Hur grov var minnesförlusten? Några biverkningar? Någon som har lagat både med och utan kanske kan berätta om skillnaderna?

Låter som att du fått konstig information. Endera vet tandsköterskan inte bättre eller så ogillar hon användning av narkotika inom tandvården och försöker influera dig till att inte ta nåt.

Jag lagade ett litet hål i somras och tackade ja till midazolam, tyckte absolut det var lugnande. Nu var jag inte livrädd till att börja med, men upplevde att det hjälpte mig slappna av. Minnet blev väl lite luddigt. Jag minns allt som hände men minns inte så mycket detaljer, men absolut inget jag skulle kalla minnesförlust. Jag hade inga konstiga biverkningar men kände mig ganska seg resten av dagen, så om jag var du skulle jag inte boka in några andra grejer under dagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback