Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-05-05, 22:14
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Söker man så hittar man, det säger egentligen allt.
Blir man spådd och man tror på det kommer man också att söka den händelse som bäst stämmer in och då blir spådomen sann.

Främlingen på bussen sa säkert ganska mycket som inte blev sant men det filtrerar du bort och fokuserar endast på det som blev sant.
Ju mer mundiarré den som spår har ju större chans är det att h*n får rätt.
Men det var mycket konkreta saker han sa och allt stämde. saker jag inte trodde kunde hända mig. Jag skrev ner allt han sa. Och kunde pricka av eftersom de mest konstiga saker hände och allt hände. Tex att jag skulle bli bjuden på ett arabisk bröllop, kände ingen arab. Men sedan blev jag bekant med en tjej och långt efter träffade hon en arab och de gifte sig. Resor jag inte planerat med blev av på grund att jag blev bjuden på en resa och mycket annat.
Citera
2010-05-06, 00:45
  #26
Medlem
amilofss avatar
Ja jag tror att man kan se in i framtiden.


Denna tråd handlar om ett besök jag gjorde hos en spåkvinna.

https://www.flashback.org/t1134902


Öppet sinne.
Citera
2010-05-06, 20:22
  #27
Avstängd
toxicstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kondensator
Man kanske kan se in i framtiden men vår tid är inte förutbestämd så vi kan ändra historians gång när vi vill. Så varför spåkärringar ofta har fel eller bara delvis rätt är för:

1. Vår världsuppfattning gör att vårt regelverk inte tillåter några bevis på att spådom fungerar.
2. Dem ljuger, såklart.
3. Vår tid är inte förutbestämd vilket gör att en spådom blir till en möjlig utgång.

Spådomar kommer såklart inte inträffa om man säger det i t.ex. TV pga nr.1. Om man däremot säger en spådom till en privatperson så kan DET mycket väl bli verklighet p.g.a att nr.1, det spelar någon roll för världsuppfattningen (bryter inte mot någon regel) i och med att personen inte kan bevisa ett skit.

Det hela blir alltså som allt annat paranormalt. Du får söka efter dina egna bevis till du själv är nöjd.
Själv tror jag att man kan se in i framtiden men att det som sagt inte är förutbestämt och man bör alltså ta alla spådomar med en rejäl nypa salt och istället se det som en slags vägledning. Sen finns det såklart en jävla massa falska spåkärringar och skit men det är bara att ignorera.
Betala för en spådom kommer jag aldrig att göra, den saken är säker.

Detta är bara mina tankar och jag har inga som helst bevis för något jag skriver.
Hoppas inte det blev FÖR rörigt, jag skrev som hastigast.

Fel, då du inte vet hur framtiden ser ut så kan du inte veta om den nu är "förutbestämd" skulle den vara det och du får veta något så kommer du förändra framtiden inte bara för dig själv utan för exakt allt annat.
Citera
2011-05-31, 23:46
  #28
Medlem
Jag är nyfiken på sådant här, och har velat spå mig många gånger. Finns här någon som skulle kunna hjälpa mig med det?
Citera
2019-01-29, 13:27
  #29
Medlem
speedygonsalezs avatar
Det är för stort för att hållas kvar längre tid i minnet i både bild/ljud/etc .. Därför har de som utövar dessa häxkonster metoder för att glömma och lätt minnas igen om det skulle behövas.

Börja med att tänk matematiskt utan att räkna.
Citera
2023-12-30, 17:57
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Varför är ni så otrevliga med tjejen, det var hennes första inlägg.
Ni borde önskat henne välkommen in i stället. Jag skäms å era vägnar. Det var likadant när jag var ny här, men då fick jag en del snälla PM i stället, annars hade jag gått ur direkt.



Hej!

Jag önskar så himla gärna komma i kontakt med dig.

Befinner mig i en smärtsam situation. Jag behöver verkligen lite svar om framtiden……

Har läst vad du skrivit och skulle vara så tacksam över din hjälp…. Försökte hitta Hareths nummer men lyckades inte.

Tusen tack på förhand 🙏/Sassa
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback