Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-08, 15:07
  #5065
Medlem
kummelis avatar
Jaha ...känningar igen . Öm punkt vid anus av baklårmuskel som ger känning ut på toppen av penis. Även mer kissnödighet . Varit 80% bra men något gjorde att man halkade dit igen. Har någon bra knep för att mjuka upp och stretcha muskler . Är även spä nd på rumpan samt låren
Citera
2023-07-12, 15:33
  #5066
Medlem
Jag läste den här tråden en hel del när jag hade det som värst för ett par år sedan. Har alltid varit en orolig själ och för mig handlade det nog om stress, ångest och något snitt under gammal orelaterad operation som eventuellt triggat något.

Jag hade iallafall alla symptom som beskrivs här fast i perioder. Ont i ena testikeln, ont i röven, ilningar i benen och massa obegripliga grejer. Jag körde på som vanligt men var egentligen rejält nedslagen över smärtan. Efter cirka 3 år var jag så van vid smärtan att jag helt slutade försöka bli av med den. Jag slutade stretcha, slutade äta anti-inflammatoriskt, slutade käka kosttillskott... jag slutade med allt jag tidigare trott skulle hjälpa. Det gick kanske sex månader och sen försvann plötsligt symptomen. I samma veva blev jag obotligt kär i en tjej som idag är min flickvän vilket jag också tror lugnade mitt nervsystem rätt rejält.

Jag var på jakt efter solskenshistorier under de tre åren jag hade det som värst, men jag tror att folk som blivit av med skiten gör allt de kan för att inte se tillbaks på smärtepisoderna. Hittade nästan inga. Jag vet ej säkert hur jag fick prostatit, och jag vet ej säkert hur jag blev av med det, men det försvann först när jag mådde riktigt bra och inte brydde mig om den.
Citera
2023-07-13, 07:56
  #5067
Medlem
kummelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukensfarfar
Jag läste den här tråden en hel del när jag hade det som värst för ett par år sedan. Har alltid varit en orolig själ och för mig handlade det nog om stress, ångest och något snitt under gammal orelaterad operation som eventuellt triggat något.

Jag hade iallafall alla symptom som beskrivs här fast i perioder. Ont i ena testikeln, ont i röven, ilningar i benen och massa obegripliga grejer. Jag körde på som vanligt men var egentligen rejält nedslagen över smärtan. Efter cirka 3 år var jag så van vid smärtan att jag helt slutade försöka bli av med den. Jag slutade stretcha, slutade äta anti-inflammatoriskt, slutade käka kosttillskott... jag slutade med allt jag tidigare trott skulle hjälpa. Det gick kanske sex månader och sen försvann plötsligt symptomen. I samma veva blev jag obotligt kär i en tjej som idag är min flickvän vilket jag också tror lugnade mitt nervsystem rätt rejält.

Jag var på jakt efter solskenshistorier under de tre åren jag hade det som värst, men jag tror att folk som blivit av med skiten gör allt de kan för att inte se tillbaks på smärtepisoderna. Hittade nästan inga. Jag vet ej säkert hur jag fick prostatit, och jag vet ej säkert hur jag blev av med det, men det försvann först när jag mådde riktigt bra och inte brydde mig om den.
Kanske detta är det bästa sättet att kanske slippa detta . Vi som inte har bakteriell inflammation och som inte får muskel relaterat att släppa?
Citera
2023-07-29, 08:28
  #5068
Medlem
Hagis124s avatar
Problemet ligger ju inte psykiskt.. Tyvärr
Citera
2023-09-24, 18:33
  #5069
Medlem
kummelis avatar
Hjälp
Hur ska man göra för att slappna av i bäckenbotten??
Citera
2023-09-26, 22:10
  #5070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kummeli
Hjälp
Hur ska man göra för att slappna av i bäckenbotten??

Kika in transform men,s Pelvic health på tuben.
Citera
2023-12-01, 21:47
  #5071
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Har till och från en skum känsla mellan röv o pung. Det kan hålla på en vecka eller två sedan vara bra flera månader för att sedan återkomma.
Det gör inte ont utan känns som ett "tryck". Imellanåt känns det som jag sitter på en golfboll. Ofta känns det lite extra efter utlösning.
Blir pissnödig så fort jag druckit något. Inga problem att kissa, bra tryck och det känns som jag får ut allt.

Google säger prostatit. Vad tror ni som blivit diagnostiserade ned det?

Läge att ta PSA?
Hur gick det för dig?
Citera
2023-12-30, 21:52
  #5072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hur gick det för dig?
Tog PSA som var väldigt lågt. Efter det har jag "slutat tänka på det". Nu har också de flesta symtom lagt sig. Säkert mycket psykiskt och framförallt "känna efter".
Citera
2024-01-01, 22:22
  #5073
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukensfarfar
Jag läste den här tråden en hel del när jag hade det som värst för ett par år sedan. Har alltid varit en orolig själ och för mig handlade det nog om stress, ångest och något snitt under gammal orelaterad operation som eventuellt triggat något.

Jag hade iallafall alla symptom som beskrivs här fast i perioder. Ont i ena testikeln, ont i röven, ilningar i benen och massa obegripliga grejer. Jag körde på som vanligt men var egentligen rejält nedslagen över smärtan. Efter cirka 3 år var jag så van vid smärtan att jag helt slutade försöka bli av med den. Jag slutade stretcha, slutade äta anti-inflammatoriskt, slutade käka kosttillskott... jag slutade med allt jag tidigare trott skulle hjälpa. Det gick kanske sex månader och sen försvann plötsligt symptomen. I samma veva blev jag obotligt kär i en tjej som idag är min flickvän vilket jag också tror lugnade mitt nervsystem rätt rejält.

Jag var på jakt efter solskenshistorier under de tre åren jag hade det som värst, men jag tror att folk som blivit av med skiten gör allt de kan för att inte se tillbaks på smärtepisoderna. Hittade nästan inga. Jag vet ej säkert hur jag fick prostatit, och jag vet ej säkert hur jag blev av med det, men det försvann först när jag mådde riktigt bra och inte brydde mig om den.


Herregud, Du beskriver verkligen min historia också.
Citera
2024-04-14, 08:46
  #5074
Medlem
kummelis avatar
Alla är botade ....tydligen . Eller har folk gett opp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback