Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-14, 03:21
  #1
Medlem
DangerDooms avatar
Läste lite om Black Dragon Society, Green & Red society.

Är det någon som kan berätta lite samband och andra relaterade saker mellan de två och Illuminati?

Vad de gör osv, har lite ont om fakta men lär väl komma in så fort jag har fått lite
Citera
2024-04-05, 13:50
  #2
Avstängd
Ytterligare en (ur)gammal tråd(start) jag ger mig i slag med.
Kokuryūkai(Black dragon society) var en Japansk nationalistisk organisation som grundades i nordöstra Kina(Manchuriet) under Japans ockupation av regionen.
Namnet togs efter floden som går igenom regionen som på Kinesiska kallas Heilongjiang - ’black dragon river’.
Kokuryūkai hade tentakler runtom i världen, Europa, USA, och agenter lång in i Kinas inland. Intressant ur svensk synvinkel så hade organisationen också en agent verkandes utifrån Stockholm.
I USA allierade man sig med afroamerikaner.
Att de skulle ha något med nån västerländskt Illuminati organisation låter något långsökt.

The Green gang- var en Kinesisk gangster organisation som främst verkade utifrån Shanghai under de spännande 1930-40-talen de var allierade med Chiang Kaishek och därmed i opposition till kommunist partiet, de sysslade med drog/opium handel/smuggling och prostitutions verksamheter. Ur dessa synvinklar kanske man kan göra någorlunda spekulativa kopplingar till ljusskygga ”illuminati” organisationer med säten i väst.

The Red gang - hade jag sparad info om men det har gått förlorat av någon anledning, och en snabb sökning på nätet verkar inte längre ge nån information överhuvudtaget. Dock så vad jag minner mig om från informationen jag hade så var de också verksamma utifrån Shanghai med viss rivalitet med det Göna- gänget.

Sådär, det var lite om detta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback