Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-13, 18:12
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neonode
Ja, ryska maffian är på väg hit för att bland annat börja suga ut det svenska välfärdsystemet på allvar, förutom all annan brottslighet de kommer att generera.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sv...la_6087503.svd

Låter som musik i mina öron
Citera
2011-04-13, 18:52
  #14
Avstängd
SchlomoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakrissonp
Låter som musik i mina öron

Fast i detta fallet är det inte ryska maffian utan georgiska och azeriska.
Citera
2011-04-13, 19:39
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SchlomoReinfeldt
Fast i detta fallet är det inte ryska maffian utan georgiska och azeriska.

Såg det i rapporten .Sen bor inte Dmitrii Galeev kvar i Sverige längre
Citera
2011-04-13, 19:57
  #16
Avstängd
SchlomoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakrissonp
Såg det i rapporten .Sen bor inte Dmitrii Galeev kvar i Sverige längre

Märklig rapport för oss lekmän med vissa kunskaper och intresse för OB, kring hur denna rapport författats. Man skulle kunna tro de plagierat googles sökmotor om fakta. I rapporten påstås t.ex. att "Tambovskaya" från S:t Petersburg finns starkt etablerat i Sverige sedan 90-talet. Har jag aldrig tidgare hört något om. Sen så blandar de ihop två gäng som ett och samma, trots att dessa två legat i krig med varandra i flera år om S:t Petersburg.

Jag skulle inte ta denna rapport på större allvar. Polisen verakr inte veta vad de pratar om i flea avseenden. Dock stämmer det med azerierna och georgierna i Stockholm.
__________________
Senast redigerad av SchlomoReinfeldt 2011-04-13 kl. 19:59.
Citera
2011-04-13, 20:09
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SchlomoReinfeldt
Märklig rapport för oss lekmän med vissa kunskaper och intresse för OB, kring hur denna rapport författats. Man skulle kunna tro de plagierat googles sökmotor om fakta. I rapporten påstås t.ex. att "Tambovskaya" från S:t Petersburg finns starkt etablerat i Sverige sedan 90-talet. Har jag aldrig tidgare hört något om. Sen så blandar de ihop två gäng som ett och samma, trots att dessa två legat i krig med varandra i flera år om S:t Petersburg.

Jag skulle inte ta denna rapport på större allvar. Polisen verakr inte veta vad de pratar om i flea avseenden. Dock stämmer det med azerierna och georgierna i Stockholm.

Rapporten är ett skämt av W.Kegö från Ebbe Affären . Bara att glömma Kemerovo killarna som finns i Stockholm är att visa sin dumhet
Citera
2011-04-13, 20:11
  #18
Avstängd
SchlomoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakrissonp
Rapporten är ett skämt av W.Kegö från Ebbe Affären . Bara att glömma Kemerovo killarna som finns i Stockholm är att visa sin dumhet

Nja, är dem det? För vad jag fått höra/läst, så är ju Kemerovo en undergrupp till den stora "Tambovskaya" som är rankat som tvåa i forna Sovjet. Så där kanske de har rätt trots allt. Men det är som du skriver, Kemerovo finns ju här nu när man tänker efter.
Citera
2011-04-13, 22:02
  #19
Medlem
Enligt expressen och tommy lindström har nyligen två stycken höga ledare inom ryska maffian bosatt sig i sverige och stockholm. Kanske möjligtvis är så att dom köpt eller hyr våning på karlavägen, har nämligen sedan årsskiftet sett en grön bentley continental gt och 2 nya cayenne med ryska plåtar som jämt står parkade mellan karlavägen 60-100.
Kan ju självklart vara en rysk hederlig affärsman men just att det är 3 bilar och att dom ofta står ganska offensivt dubbleparkade gör ju att tanken slår mig att det är kriminella ledare.
Citera
2011-04-13, 22:07
  #20
Avstängd
SchlomoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenporten
Enligt expressen och tommy lindström har nyligen två stycken höga ledare inom ryska maffian bosatt sig i sverige och stockholm. Kanske möjligtvis är så att dom köpt eller hyr våning på karlavägen, har nämligen sedan årsskiftet sett en grön bentley continental gt och 2 nya cayenne med ryska plåtar som jämt står parkade mellan karlavägen 60-100.
Kan ju självklart vara en rysk hederlig affärsman men just att det är 3 bilar och att dom ofta står ganska offensivt dubbleparkade gör ju att tanken slår mig att det är kriminella ledare.

Men läs rapporten istället ovan som vi länkat till!

Det står däri, att det är azerier och georgier, dvs inga ryssar. En man omnämns vid namn och är Tariel Onianis gubbe i Sverige. Tariel är en georgisk maffiaboss med hög status i Ryssland. Han sägs ligga bakom mordet på en legend inom ryska maffian vid namn Vjatjeslav Ivankov; aka "Yaponchik" förra året.

Det framgår inget nytt om "ryska" maffian i Sverige än det som fanns vid början av 90-talet. Det som framkommer i rapporten handlar om icke-ryska gangstrar från forna Sovjet som etablerat sig i Sverige.
__________________
Senast redigerad av SchlomoReinfeldt 2011-04-13 kl. 22:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback