Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-08-28, 20:39
  #25
Medlem
Föräldrar till fullt friska överviktiga barn med normal ämnesomsättning borde få sin lämplighet som förälder utredd precis som föräldrar till barn som är undernärda kan råka ut för.

Att lägga grunden till diabetes och hjärt/kärlsjukdomar som förkortar livet på sitt barn borde vara straffbart på något sätt, ja. Så länge man som förälder väljer hur mycket och vad som ligger på sitt barns tallrik har man ett jävligt stort ansvar.

Jag talar om osund övervikt för övrigt.
Citera
2010-08-28, 20:54
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Den brittiske bantningens fader dog i en hjärtattack under ett joggingpass. Churchill blev 90 år. Han rökte, drack och var en kramgod herre.

Finns alltid undantag som bekräftar regeln. Kan du förklara för mig hur det kommer sig att underklassen i Sverige och andra länder för den delen, är den grupp som i Sverige lever kortast - de röker mest, dricker mest och är kramgoast.

Syftar du på William Banting så kämpade han mot en rejäl övervikt största delen av sitt liv så jag förstår inte riktigt hur du tänker. Menar du att man kan misshandla sin kropp i 40 år för att sedan leva sunt och sen konstatera att det var de sista åren av sundhet som till slut gjorde att man miste livet?
Citera
2018-10-29, 12:23
  #27
Avstängd
Helt klart är det föräldrarnas fel här. Jag har lärt känna en kvinna sedan en längre tid i vår umgängeskrets, som har en 10-årig son, som är överfet. Familjen är typisk arbetar-medelklass och bor bra, på bra ort, i villa osv.

Vad jag har märkt av, är att feta ungar även är korkade, curlade, fula, helt efterblivna och kan absolut ingenting mer än att hänga vid datorn, surfplattan och telefonen och glo på Youtube dygnet runt. Här tycks finnas en stark korrelation mellan fetma och ren idioti bland dessa ungar.

Ungjäveln kan inte ens läsa, knyta skorna. När fettot inte får som han vill, gnäller han som en liten flicka med flickröst, kastar sig på golvet, är taskig mot husdjuret (djurplågare), har usel hygien med fettigt hår och smutsiga naglar som syns klart och tydligt för gäster som oss. Ungen är helt socialt inkompetent tillsammans med andra normala ungar och bortskämd idiot som lever på sötsaker och vägrar äta nyttig.

Så varför har det blivit så här? Jo, hans mamma ger honom allt vad gäller prylar som fettot pekar på. Hon varken uppfotrar eller disciplinerar skitungen. Han kan göra vad han vill typ och ungen är verkligen efterbliven på grund av denna usla "uppfostran". Mamman är helt enkelt för snäll och för slapp och fattar inte tydligen konsekvenserna av denna curlinguppfostran. Hon går med skitungen till läkaren för att kontrollera varför ungen är fet och hon fattar inte ändå varför han blivit fet och korkad från allra början. Hon säger att de kämpar mot fetman, ändå ser jag vid besök sopm en av gästerna, hur fettot gnäller till sig både läsk, glass, kakor och godis och vägrar äta nyttiga middagar som vi resten äter.

Unge vägrar gå ut och leka eller gå på någon sport. Mamman tycker inte man skall tvinga ungen.

Så här ser ut i Sverige idag. Fula feta och korkade ungar som är helt efterblivna djurplågare. Att de sen mobbas i skolor är inte alls konstigt.

Ett ingripande från sociala myndigheter hade inte varit fel i viss mån, eftersom sådana här idiotföräldrar vägrar att lyssna på andra eller inse sina fullständiga inkompetens på området som barnuppfostrare.
__________________
Senast redigerad av goyimcuck 2018-10-29 kl. 12:27.
Citera
2018-10-30, 20:21
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Jag har noll respekt för överviktiga, men jag tycker ändå att allt detta förbudsivrande är helt fel väg att gå. Samhället är redan nu allt för totalitärt.

Tror själv att mobbing är det bästa botemedlet mot feta barn. Hjälpte ganska bra för dom som då var feta i min skola iaf De flesta jag sett på senare dar är ganska normalbyggda.

Oj. Vad tuff du måste vara.
Citera
2018-10-31, 12:27
  #29
Medlem
En hyfsad lösning på problemet kan väl vara att sådan typ av mat inte får lanseras som en ”snabbmats”-lösning när tiden eller intresset för bättre alternativ saknas. Det är skräpmat och ska så marknadsföras.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback