Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-28, 09:56
  #4537
Medlem
Fanns några chips på tidigt 00-tal som var Estrellas "Spring-Onion and Cheese", en orange påse, den finns inte kvar längre men var dom bästa chipsen jag ätit iallafall.
Citera
2023-02-28, 11:14
  #4538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Parmesan och havssalt förvånade mig. Mycket god. Framträdande smak. Rekommenderas.
Det var det äckligaste chips jag smakat.
__________________
Senast redigerad av joppes 2023-02-28 kl. 11:36.
Citera
2023-02-28, 16:13
  #4539
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Fanns några chips på tidigt 00-tal som var Estrellas "Spring-Onion and Cheese", en orange påse, den finns inte kvar längre men var dom bästa chipsen jag ätit iallafall.

Fanns även en sort (Estrella) som hette "Sourcream & Cheese" som plötsligt försvann av någon anledning. Tyckte de var bland de godaste de gjort. Idag finns "Cheddar & sourcream" men inte alls lika goda.
Citera
2023-02-28, 16:17
  #4540
Medlem
Vad som helst utan socker. Kan inte med när det är socker i kryddblandningen. Sourcream smakar ju skitäckligt.
Citera
2023-02-28, 16:19
  #4541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Fanns även en sort (Estrella) som hette "Sourcream & Cheese" som plötsligt försvann av någon anledning. Tyckte de var bland de godaste de gjort. Idag finns "Cheddar & sourcream" men inte alls lika goda.
Ja den var väldigt god
Citera
2023-02-28, 16:21
  #4542
Medlem
Carl Serungs avatar
Köp inte gårdschips!
https://gardschips.se/produkter/potatischips/

Finns massa spännande smaker som parmesan, piri-piri och annat.
Samtliga jag har provat smakar likadant och har en märklig söt smak, som om dom vore sockrade...

Citera
2023-02-28, 16:25
  #4543
Medlem
Princen567s avatar
Varför krångla till det.

Estrella grill (HållIdig dipp)
OLW dill (Dill dipp, såklart)

Nä Inte tvärt om. Prova först och döm sen.

Edit:
Gröna Pringles är i en dimension för sig.
Citera
2023-02-28, 17:33
  #4544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Fanns några chips på tidigt 00-tal som var Estrellas "Spring-Onion and Cheese", en orange påse, den finns inte kvar längre men var dom bästa chipsen jag ätit iallafall.

Håller med supergoda! Varför inte lansera dem igen, istället för alla chilismaker?
Citera
2023-02-28, 17:40
  #4545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har ni någon favvo. smak på chipsen??
Tyvärr har dom slutat tillverka min favorit, "Lövtunna pepparchips från OLW"
Finns bara "räfflade från Estrella" :mad:
Så man får väl nöja sig med "Creamy pepper"

Västkustchips gräddfil & lök
Citera
2023-03-01, 02:28
  #4546
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Fanns några chips på tidigt 00-tal som var Estrellas "Spring-Onion and Cheese", en orange påse, den finns inte kvar längre men var dom bästa chipsen jag ätit iallafall.


Minns dessa också. Ultimata chipse
Citera
2023-03-03, 11:31
  #4547
Avstängd
Varför är det så fruktansvärt ojämn kvalité på chipsen. Köpte nyss en påse Ranch som lika gärna hade kunnat vara en påse saltade chips. Chipsen blir bara sämre och sämre i detta avlånga land som så mycket annat. Otroligt frustrerande och jag ger mig fan på att det är nåt jävla ingrediensbyte.

Sedan vill jag tipsa om en grej. Ta en chips och lägg mellan läpparna och smacka över hela chipset tills allt pulver hamnat på läpparna. Slicka i dig det och ät sen chipset, man kan behöva smacka ganska hårt ibland, sjukt gott.
__________________
Senast redigerad av WeedGrower 2023-03-03 kl. 11:38.
Citera
2023-03-03, 14:01
  #4548
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Varför är det så fruktansvärt ojämn kvalité på chipsen. Köpte nyss en påse Ranch som lika gärna hade kunnat vara en påse saltade chips. Chipsen blir bara sämre och sämre i detta avlånga land som så mycket annat. Otroligt frustrerande och jag ger mig fan på att det är nåt jävla ingrediensbyte.

Sedan vill jag tipsa om en grej. Ta en chips och lägg mellan läpparna och smacka över hela chipset tills allt pulver hamnat på läpparna. Slicka i dig det och ät sen chipset, man kan behöva smacka ganska hårt ibland, sjukt gott.

Chipsen har helt klart blivit sämre sen 80- och 90-talet. T.ex. lättsaltade chips (både OLW och Estrella men även andra märken) smakar numer mera socker än salt. Man lanserar meningslösa nyheter som försvinner efter bara ett litet tag, som knappt smakar något, samtidigt som man försöker sig på olika varianter med chili och sourcream, det finns ingen fantasi när det gäller att komma på nya smaker, man testar bara olika smakkombinationer för att se om de är gångbara. Jag gillade Estrellas dillchips för, men nu är t.o.m. OLW:s dillchips godare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback