Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-30, 19:21
  #3385
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macallan40
Är det någon som har någon bra input om Tudor-klockor?
Har gått upp en del i pris de senaste åren, många av klockorna liknar rolex populära modeller. Märket startades av rolex grundare för att erbjuda billigare klockor med liknande kvalitet. Det är helt enkelt en rolex för den som inte har råd med rolex, har aldrig träffat en person med tudor som inte sagt: ”visste du att tudor är ett systerföretag till rolex?”.
Citera
2022-07-30, 19:57
  #3386
Medlem
Hahaha jaa det var väl det jag också hade tänkt säga om nån frågade om märket😃
Citera
2022-07-30, 20:01
  #3387
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har gått upp en del i pris de senaste åren, många av klockorna liknar rolex populära modeller. Märket startades av rolex grundare för att erbjuda billigare klockor med liknande kvalitet. Det är helt enkelt en rolex för den som inte har råd med rolex, har aldrig träffat en person med tudor som inte sagt: ”visste du att tudor är ett systerföretag till rolex?”.


Efter vad jag lärt mig sista tiden via videos från ett flertal youtubevideor från klock-entusiaster så börjar jag faktiskt föredra tudor. Kvalité och företagspolicys tilltalar mig mer än rolex dito.

och jag köper klocka efter eget sinne och skiter högaktningsfullt om vad andra klocknördar ev skulle tycka.

En black bay tudor utan datum på natyoband hade minsann fått mig att känna mig som james bond i goldfinger för en stund LOL
Citera
2022-07-30, 21:06
  #3388
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Efter vad jag lärt mig sista tiden via videos från ett flertal youtubevideor från klock-entusiaster så börjar jag faktiskt föredra tudor. Kvalité och företagspolicys tilltalar mig mer än rolex dito.

och jag köper klocka efter eget sinne och skiter högaktningsfullt om vad andra klocknördar ev skulle tycka.

En black bay tudor utan datum på natyoband hade minsann fått mig att känna mig som james bond i goldfinger för en stund LOL
Förutom att en black bay tudor är budgetvarianten och får dig därför mer att känna dig som James Bonde.

Mitt problem med tudor är att de modellerna som folk köper mest är rolexkopior under ett annat namn. Då köper jag hellre en omega eller något liknande märke som har lite egna designidéer.
Citera
2022-07-31, 16:32
  #3389
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är helt enkelt en rolex för den som inte har råd med rolex, har aldrig träffat en person med tudor som inte sagt: ”visste du att tudor är ett systerföretag till rolex?”.

Trams, Tudor Black Bay Bronze är t ex för den som vill ha en klocka i brons, men inte kan få en Rolex i det materialet. Det gjordes 7 st Rolex i mässing 1973 för off shore, men sedan var det stopp.
Citera
2022-07-31, 18:08
  #3390
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
Trams, Tudor Black Bay Bronze är t ex för den som vill ha en klocka i brons, men inte kan få en Rolex i det materialet. Det gjordes 7 st Rolex i mässing 1973 för off shore, men sedan var det stopp.
Visst, det finns vissa riktigt klockintresserade personer som köper en tudor efter att de har köpt ett par rolex, har en polare som gjort det, men de är undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2022-08-01, 14:20
  #3391
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Visst, det finns vissa riktigt klockintresserade personer som köper en tudor efter att de har köpt ett par rolex, har en polare som gjort det, men de är undantaget som bekräftar regeln.

Precis så, klockintresse kan skapa diverse beteenden som andra än de drabbade har svårt att förstå.
Citera
2022-08-23, 01:33
  #3392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vixx

Jahapp, var lite snabb då, my bad. Jag har en Sjöö & Sandström Chronolink men drar mig för att ha den på vardagar som en vanlig klocka. Har sökt en del efter någon liknande modell, men i en lägre prisklass för mer vardagliga bestyr.


Ha din sjöö& sandström på vardagar, bara att njuta. Det är ju en vanlig klocka. Igår körde jag lite motorsåg och hade då på mig en Day-Date. Går utmärkt. Klockor ska användas.
Citera
2022-09-07, 14:41
  #3393
Medlem
Jag kör billiga klockor, som dessutom är i det närmsta odödliga: Gshock DW5600, Gshock GA100... och även en "designerklocka" av märket "Empori Armani" som jag köpte på tradera för en femhundring. Den är faktiskt ganska snygg!
Citera
2022-09-14, 04:06
  #3394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Förutom att en black bay tudor är budgetvarianten och får dig därför mer att känna dig som James Bonde.

Mitt problem med tudor är att de modellerna som folk köper mest är rolexkopior under ett annat namn. Då köper jag hellre en omega eller något liknande märke som har lite egna designidéer.


Ha ha Omega har egna designideer! 😀😂
Dom kopierar Rolex mer än Tudor.
Citera
2022-09-14, 08:19
  #3395
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ha ha Omega har egna designideer! 😀😂
Dom kopierar Rolex mer än Tudor.
Speedmaster och seamaster får väl ändå anses som ikoniska klockor med egen design. Vilka har Tudor?
Citera
2022-09-15, 17:48
  #3396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Speedmaster och seamaster får väl ändå anses som ikoniska klockor med egen design. Vilka har Tudor?


Inte en aning! Skulle aldrig köpa en tudor. Säkert en bra klocka men inget för mig.

Jag har en seamaster från 2005. Snygg, bra klocka men skulle inte kalka den ikonisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback