Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-12-04, 01:45
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
men varför har man med dom mindre omtyckta smakerna,
varför inte bara ha dom mest omtyckta?


säg det... Marabou har själva hånat KiL som "den som alla hatar" i många år... ändå lyckas den hålla sig kvar. den är kvar bara för att det är en profil
Citera
2023-12-09, 08:33
  #26
Medlem
""Jennys nya kille förstod nog alla som såg Aladdin år 2020 skulle vara svensk.
Men om Jenny kommer byta kille till nästa jul eller törs Marabou byta ut killen till en tjej
Aladdin: https://www.youtube.com/watch?v=F1V72yjMvFY
Citera
2023-12-25, 21:19
  #27
Medlem
brianmolkos avatar
Man kunde väl köpa sina favoriter i Alladin ett tag i småförpackningar?
__________________
Senast redigerad av brianmolko 2023-12-25 kl. 21:29.
Citera
2024-01-02, 17:19
  #28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Man kunde väl köpa sina favoriter i Alladin ett tag i småförpackningar?

I början fanns det tre olika storlekar: 150 g, 250 g och 500 g. I slutet på 60-talet minskades den minsta ytterligare och var på 125 g. Tror att 500 g varit enda alternativet sedan mitten på 70-talet.
Citera
2024-01-02, 21:11
  #29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I början fanns det tre olika storlekar: 150 g, 250 g och 500 g. I slutet på 60-talet minskades den minsta ytterligare och var på 125 g. Tror att 500 g varit enda alternativet sedan mitten på 70-talet.

nu menar jag som små chokladbitkakor typ 00-10 tal, de dar ovala med räfflad sida och något tryckt på en bild, samt de där eh hur ska man beskriva räfflade, lite som en bulle, fanns har jag för mig...
De var synd de försvann +
Man kan ju inte trycka i sig en ask + då en massa man inte gillar...
Ja möjligen kan man sätta i sig de om man ar mål att se ut som Blom...

60-talet minns jag inte, inte heller 70-talet, så gammal choklad har jag inte ätit
Citera
2024-01-02, 22:02
  #30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
nu menar jag som små chokladbitkakor typ 00-10 tal, de dar ovala med räfflad sida och något tryckt på en bild, samt de där eh hur ska man beskriva räfflade, lite som en bulle, fanns har jag för mig...
De var synd de försvann +
Man kan ju inte trycka i sig en ask + då en massa man inte gillar...
Ja möjligen kan man sätta i sig de om man ar mål att se ut som Blom...

60-talet minns jag inte, inte heller 70-talet, så gammal choklad har jag inte ätit

Du menar som stycksak alltså? Ballerina vet jag har funnits, men Aladdin vet jag inte.
Citera
2024-01-02, 22:28
  #31
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar som stycksak alltså? Ballerina vet jag har funnits, men Aladdin vet jag inte.

Typ tre i varje, just ja Noisette hette ena men den är inte kvar i asken ? jag är nästan säker på min sak ... Kanske bara fanns ett kort tag, då är de lättare man glömmer de funnits

Jo man köper ju inte asken för är en del kan får typ kas... ge bort ? för man inte tycker om dem...
Sen om någon bjuder och de som är kvar ogillar man då tackar man ju hellre nej
Citera
2024-01-02, 22:42
  #32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Typ tre i varje, just ja Noisette hette ena men den är inte kvar i asken ? jag är nästan säker på min sak ... Kanske bara fanns ett kort tag, då är de lättare man glömmer de funnits

Jo man köper ju inte asken för är en del kan får typ kas... ge bort ? för man inte tycker om dem...
Sen om någon bjuder och de som är kvar ogillar man då tackar man ju hellre nej

Jag kan varken säga bu eller bä angående det. Försökte söka på nätet, men hittade inget. Däremot fann jag Ballerina i stycksak.
Citera
2024-01-03, 17:21
  #33
Medlem
Chronicals avatar
Jodå, Alladin favoriter fanns i 3-pack i slutet på åttiotalet.
Citera
2024-01-06, 13:11
  #34
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag kan varken säga bu eller bä angående det. Försökte söka på nätet, men hittade inget. Däremot fann jag Ballerina i stycksak.


Jo som sagt... lägger inte till mig...
Ballerina vet jag... de andra kan jag inte säga mer än vad jag sagt
Hittar inte heller något
Citera
2024-03-03, 22:40
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Man kunde väl köpa sina favoriter i Alladin ett tag i småförpackningar?

Ja, men bara några. Gräddnougat och trillingnöt tror jag det var. Bör ha varit på mitten av 90-talet. En förpackning med 3-4 stycken. Har ingen bättre källa än ett vagt minne
Citera
2024-03-04, 16:36
  #36
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, men bara några. Gräddnougat och trillingnöt tror jag det var. Bör ha varit på mitten av 90-talet. En förpackning med 3-4 stycken. Har ingen bättre källa än ett vagt minne

Samma här gräddnougat den är ju god
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback