Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-17, 02:36
  #13
Medlem
midgetbois avatar
Min dröm är att bo i vildmarken i USA. När jag blir äldre, kanske 50 år. Jag har alltid gillat att vara själv och är en väldigt nostalgisk person. Jag vill bo som gubben som hittar katten i "Den otroliga vandringen"

Tycker det ser så jävla vackert ut och bara skita i alla problem, leva efter naturen.
Men det förblir väl en dröm..
Citera
2011-10-02, 21:37
  #14
Medlem
Zanizailas avatar
Gammal tråd, men men.
Det finns gott om folk världen över som gör det här eller tänker göra det (som jag).
Jag visar inte länken till stället jag är med på här på forumet, men jag kan alltid visa er det här så länge: http://gen.ecovillage.org/
http://directory.ic.org/
Citera
2011-10-04, 18:21
  #15
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andre93
Eh ja, till en början kan du ju kolla igenom alla avsnitt med Bear Grylls (staving) och se vad som kan hända i värsta fall. Arméns Handbok om Överlevnad är ju också bra att läsa igenom http://www.bushcraftuk.com/downloads...overlevnad.pdf ..

Bear Grylls är helt klart bra underhållning, men undrar vad man har för nytta av att se honom käka rutten bäveranal.
Rekommenderar hellre denna serie för en bättre inblick i hur det kan vara, Ed Wardle ska försöka överleva tre månader i Alaskas vildmark med förhållandevis ganska lite utrustning. Skräcken för björn och ständig hunger är jobbigt för honom, men det som slutligen knäcker honom är ensamheten. Kolla alla avsnitt, ganska intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=xugVC41uHbs
Citera
2011-10-24, 13:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi89
Jo visst utbildning men ja är pank ska lifta till spanien om några månader så tänkte prova lite smått att känna på det där, har för övrigt ingen aning om vad utbildning kostar men vill ändå inte bo själv.
Tack jungfruns, ska kolla upp det
Får ja fråga vad din utbildning kostar, hur lång den är, vad syftet är då man går den, bla bla bla
vegetarian sedan 10 år så har aldrig ens fiskat, har skjutit båge lite smått men behöver helt klart mer träning! XD
eeehhh... ja kan nog göra ett mysigt hem med lite fantasi men vet inget om mediciner, mat (annat än lingon o blåbär) o vet absolut inte hur man tar tillvara på kött! torka? hur? Men vill kunna ta hand om allt på ett dött djur!


hej vi är två killar från bohuslän som tränar på överlevnad o som ska vandra till spanien till våren , vi vistas i skogen en vecka i taget i sverige för o klara oss helt vid nödfall när vi reser o det funkar jätte bra än så länge ," vi har ju viss erfarenhet sedan tidigare " men det är att rekomendera o träna lite först o se hur det är innan verkliga knipan dyker upp
Citera
2011-10-24, 13:19
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifix1
hej vi är två killar från bohuslän som tränar på överlevnad o som ska vandra till spanien till våren , vi vistas i skogen en vecka i taget i sverige för o klara oss helt vid nödfall när vi reser o det funkar jätte bra än så länge ," vi har ju viss erfarenhet sedan tidigare " men det är att rekomendera o träna lite först o se hur det är innan verkliga knipan dyker upp


angående utbildning så skulle du ju kunna följa med oss ut ett par dagar o testa , kostnad ? naturen kostar inget om du inte vill ha med färdig mat , sedan är det bara o se o lära av oss ,, lycka till
Citera
2011-10-24, 14:42
  #18
Avstängd
Finns en liten hake.
Etersom vi i det här landet är så fruktansvärt rädda för skogsbrand (av någon anledning) finns områden som är överfulla av fästingar.
Om du känner till dessa områden som kan vara rätt stora, är det bara att undvika dom.
Annars kan det bli jobbigt.
Man skulle väll kunna säga att Sveriges natur tack vare detta är mer eller mindre fucked upp.
Läste någonstans att medellivslängden på älg är 10 år här, och det tror jag.
Varför inte Ryssland?
Där bränner folk gräs, och ibland brinner hela landet.
__________________
Senast redigerad av Gamlerunke 2011-10-24 kl. 14:51.
Citera
2011-10-24, 21:12
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Bear Grylls är helt klart bra underhållning, men undrar vad man har för nytta av att se honom käka rutten bäveranal.
Rekommenderar hellre denna serie för en bättre inblick i hur det kan vara, Ed Wardle ska försöka överleva tre månader i Alaskas vildmark med förhållandevis ganska lite utrustning. Skräcken för björn och ständig hunger är jobbigt för honom, men det som slutligen knäcker honom är ensamheten. Kolla alla avsnitt, ganska intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=xugVC41uHbs
Ed Wardle, vilken jävla kärring! Han skämmer ut sig helt och hållet. Där sitter han i skogen och lipar trots att han har massor av mat och utrustning. Hur kan man sitta och klaga när man befinner sig i en paradisvärld?
Citera
2011-10-30, 12:39
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Bear Grylls är helt klart bra underhållning, men undrar vad man har för nytta av att se honom käka rutten bäveranal.
Rekommenderar hellre denna serie för en bättre inblick i hur det kan vara, Ed Wardle ska försöka överleva tre månader i Alaskas vildmark med förhållandevis ganska lite utrustning. Skräcken för björn och ständig hunger är jobbigt för honom, men det som slutligen knäcker honom är ensamheten. Kolla alla avsnitt, ganska intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=xugVC41uHbs


Kollade nyligen på första avsnittet av hans serie och det verkar som det är första gången han är ut i skogen.. Varför dra ut tre månader som de första man gör, och något som han inte ens verkar tycka om. I själva verket är han livrädd mest hela tiden.
Dessutom verkar han ha en total avsaknad av humor, en viktig del i överlevnad och för att handskas med ensamheten.
Citera
2012-01-22, 19:00
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi89
Skulle vilja prova på att leva i naturen, helt av naturen för en tid och senare kanske även permanent.
Har haft denna drömmen länge men i dagsläget skulle jag inte klara mig själv.
Så vad jag vill är att hitta andra som brukar vara ute i skogen och leva på den till 100% periodvis eller permanent. Måste ju finnas folk som lever så nu i sverige men antar att dom håller sig gömda pga flera anledningar? Och dom sitter väl heller inte med datorn framför sig och läser detta XD

Om du inte lever i skogen nu, har du kanske gjort det?
Min största rädsla är kylan, ja hatar at frysa och gör det väldigt lätt, men med rätt kläder så går det väl antar ja...
Och det är väl ändå sverige det skulle bli i...

hej , jag är ute ca tre dagar åt gången o campar i naturen varje månad , var ute senast inatt o sov i en jungel hammock , -1 grad men har en kraftig sov säck så det är inga problem , el gör jag med tändstål osv fast har med mat : till ex kött , nudlar , konserver . men tanken är att fixa mat i naturen framöver o jaga själv . har tidigare bott i naturen i månader i sträck så jag är van vid det mesta mvh Magnus Larsson ,,, fins på facebook
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback