Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-27, 01:16
  #1
Medlem
Jag är väldigt intresserad av stadsdelen Östermalm i Stockholm, av flera anledningar. Arkitekturen, historian och invånarna m.m.

Vilken del av Östermalm är mest konservativ? Var bor flest direktörer (strandvägen?) och var bor flest friherrar? Vilka kaféer signalerar vad? Finns det kända östermalmsfamiljer, ett efternamn som alltid bott i stadsdelen och som man som stockholmare/östermalmare känner till? Skolor och annat? Vad anses bäst, Lärkstaden eller Eriksberg?

Intresserad av det mesta som berör ämnet! Tack på förhand för trevliga inlägg (Vet ej om tråden passar bäst här eller i Livsstils-forumet)



/W.S.
__________________
Senast redigerad av Stiff-Upper-Lip 2010-12-27 kl. 01:32.
Citera
2011-01-06, 22:59
  #2
Medlem
Eriksberg används mycket sällan, jag har aldrig hört någon säga att denna bor i Eriksberg.
Citera
2011-01-07, 00:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Eriksberg används mycket sällan, jag har aldrig hört någon säga att denna bor i Eriksberg.
Tänkte detsamma, Lärkstan är att föredra.Spännande arkitektur.Träffade en person för några år sedan som berättade b.la att när området byggdes ingick skattelättnader på grund av utflyttning till Lidingö.Hur som helst märkligt område.Hej.
__________________
Senast redigerad av SLAJA 2011-01-07 kl. 00:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback