Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 14:12
  #1309
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Då var 2018 så gott som slut.
Med 2018 dör också Vita. I Europa och USA har den redan legat i kistan ett tag men i Japan har den levt vidare. Men nu ska respiratorn dras ut helt från Japan (mars.)

En god nyhet är att man kommer kunna installera Henkaku även på 3.69

Gott nytt år!

Sony kommer säkerligen släppa en uppföljare till Vita snart. Alla bitar finns redan på plats för en Switch-liknande bärbar konsol från Sony. De var ju tekniskt sett först, med PSP Go som gick att docka till en tv och använda Dualshock 3. Det finns även strategiska skäl för att göra så, då mobila processorer har mycket snabbare utveckling jämfört med desktop.
Citera
2018-12-31, 23:21
  #1310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Sony kommer säkerligen släppa en uppföljare till Vita snart. Alla bitar finns redan på plats för en Switch-liknande bärbar konsol från Sony. De var ju tekniskt sett först, med PSP Go som gick att docka till en tv och använda Dualshock 3. Det finns även strategiska skäl för att göra så, då mobila processorer har mycket snabbare utveckling jämfört med desktop.

Jag tycker det känns onödigt för sony att göra en sådan satsning. Vi vet att Nintendo dominerar bärbart och jag tror faktiskt inte Sony har någon chans att klå det även om de släpper ett starkare bärbart system. De är för duktiga på att överge den plattformen.
Citera
2018-12-31, 23:29
  #1311
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Sony kommer säkerligen släppa en uppföljare till Vita snart. Alla bitar finns redan på plats för en Switch-liknande bärbar konsol från Sony. De var ju tekniskt sett först, med PSP Go som gick att docka till en tv och använda Dualshock 3. Det finns även strategiska skäl för att göra så, då mobila processorer har mycket snabbare utveckling jämfört med desktop.

Säkert i framtiden. Men skulle tro att det dröjer. Nintendo Switch är relativt nytt och det ökande spelandet på Android. Skulle dock inte förvåna mig om dom snickrar på en prototyp.
Citera
2018-12-31, 23:38
  #1312
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag tycker det känns onödigt för sony att göra en sådan satsning. Vi vet att Nintendo dominerar bärbart och jag tror faktiskt inte Sony har någon chans att klå det även om de släpper ett starkare bärbart system. De är för duktiga på att överge den plattformen.

Svagare, de borde släppa en bärbar konsol som är något svagare än Switch så de slipper fläkt. 5" skärm, utbytbart micro-sd kort, tillgång till PSN-store, dockningsstation är ett separat köp. Sony har redan en stationär konsol så de behöver inte göra som Nintendo och ha en halvt bärbar konsol (hur stor som helst och med låg batteritid).

Dessutom är det en bättre framtidsstrategi då alla konsoler kommer behöva gå över till mobila processorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback