Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-03, 21:07
  #1
Medlem
DaveMustaines avatar
Jag har sett gravar med sataniststjärna på och sedan korset. Ibland ser man rosor med 6 blad som är kopplat till numret 666. Helt sjukt tycker jag ändå. Sett sådana stjärnor som har en stark koppling till Illuminati. Det största problemet är med det är man får inte fotografera gravarna vilket undanhåller info om detta. Kanske är t.o.m "kristna" medlemmar i Illuminati (vilket jag har svårt att tro på.)

Det är dock väldigt enkelt att se kyrkan som Illuminati, Gå till vilken kyrkogård som helst och jag kan låva er att ni minst hittar 10 gravar med illuminatitecken som ögon, åttauddiga stjärnor, Femstjärniga, Blommor med 6 blad och Sex.

Något som förbryllar mig mest är att vissa stenar helt sknar stjärna vid årtalet dom är födda.

Har ni överhuvudtaget tänkt på detta?

Man får inte fotografera gravar utan tillstånd tror jag så det undanhåller mycket info kring ämnet. Kyrkor ser jag också ibland symboler som inte hör hemma där... märkligt.
Citera
2011-02-03, 21:12
  #2
Medlem
Flytichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
Jag har sett gravar med sataniststjärna på och sedan korset. Ibland ser man rosor med 6 blad som är kopplat till numret 666. Helt sjukt tycker jag ändå. Sett sådana stjärnor som har en stark koppling till Illuminati. Det största problemet är med det är man får inte fotografera gravarna vilket undanhåller info om detta. Kanske är t.o.m "kristna" medlemmar i Illuminati (vilket jag har svårt att tro på.)

Det är dock väldigt enkelt att se kyrkan som Illuminati, Gå till vilken kyrkogård som helst och jag kan låva er att ni minst hittar 10 gravar med illuminatitecken som ögon, åttauddiga stjärnor, Femstjärniga, Blommor med 6 blad och Sex.

Något som förbryllar mig mest är att vissa stenar helt sknar stjärna vid årtalet dom är födda.

Har ni överhuvudtaget tänkt på detta?

Man får inte fotografera gravar utan tillstånd tror jag så det undanhåller mycket info kring ämnet. Kyrkor ser jag också ibland symboler som inte hör hemma där... märkligt.
Illuminati är mot kyrkan eftersom att deras brödrarskap blev förföljda av den katolska kyrkan när de inte ville tro på deras vetenskap och forskning...
Citera
2011-02-03, 21:19
  #3
Medlem
DaveMustaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytich
Illuminati är mot kyrkan eftersom att deras brödrarskap blev förföljda av den katolska kyrkan när de inte ville tro på deras vetenskap och forskning...
Det är så det ligger till. Tror jag kanske får prata med en präst om detta kanske? Han kanske dock har tystnadsplikt och får inte berätta.
Satan finns la lika mycket som gud, man får helt enkelt välja, bara man inte trotsar eller går ur Illuminati live eller pratar om det högt. Folk tar ofta illa vid sig.

http://www.google.com/imgres?imgurl=...1t:429,r:2,s:0

Det här är ju genomskådande om nåt.
__________________
Senast redigerad av DaveMustaine 2011-02-03 kl. 21:24.
Citera
2011-02-03, 21:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytich
Illuminati är mot kyrkan eftersom att deras brödrarskap blev förföljda av den katolska kyrkan när de inte ville tro på deras vetenskap och forskning...


Enligt sagoberättaren Dan Brown ja...

Bättre att använda 'TPTB' istället för Illuminati. Just som Phariséerna ('brood of vipers') var en arm ur Mysterireligionen lär den katolska kyrkan utan tvekan vara det också. Ett vanligt yrke för högre de i frimureri t.ex. är just pastor. Jesus varnade för falska profeter...

http://www.youtube.com/watch?v=_7Y7RKbOw9Y
__________________
Senast redigerad av bluescreen 2011-02-03 kl. 22:09.
Citera
2011-02-07, 09:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
Man får inte fotografera gravar utan tillstånd tror jag så det undanhåller mycket info kring ämnet. Kyrkor ser jag också ibland symboler som inte hör hemma där... märkligt.

Pfft. Klart man får fotografera gravar. Varför skulle man inte det?

Och symboler i kyrkor du inte tycker hör hemma. Snarare är det så att du inte förstår dem på samma sätt som de som satte dit dem. Människor under tidigare århundranden var ofta mycket bättre på att förstå symboler och vad de stod för.
Citera
2011-02-08, 09:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
Det är dock väldigt enkelt att se kyrkan som Illuminati, Gå till vilken kyrkogård som helst och jag kan låva er att ni minst hittar 10 gravar med illuminatitecken som ögon, åttauddiga stjärnor, Femstjärniga, Blommor med 6 blad och Sex.

Liknar en del av de symboler du tänker på dessa?

Jag har i alla fall själv sett sådana Baha'i symboler på gravstenar. Den enkla förklaringen är väl att även icke-kristna ibland begravs på kristna kyrkogårdar.
Citera
2011-02-08, 12:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
...

http://www.google.com/imgres?imgurl=...1t:429,r:2,s:0

Det här är ju genomskådande om nåt.

Inte så värst genomskådande? Det är en film bilden är ifrån? Passion of the Christ, och såvitt ja fattat la dom till dom med flit.

DOCK! Om du stänger ner bilden, och fortsätter ner i tråden hittar du äkta bilder såvitt jag har förstått.

Det här tyckte jag var intressant:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Fileollarnote_siegel_hq.jpg?uselang=sv

Detalj från en amerikansk sedel. De romerska siffrorna längst ner på pyramiden, MDCCLXXVI, bildar talet 1776, samma år som Illuminati grundades (och årtalet för USA:s självständighetsförklaring).
__________________
Senast redigerad av Idontfeelsogood 2011-02-08 kl. 12:43.
Citera
2011-02-08, 13:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idontfeelsogood
Det här tyckte jag var intressant:
[...]
Detalj från en amerikansk sedel. De romerska siffrorna längst ner på pyramiden, MDCCLXXVI, bildar talet 1776, samma år som Illuminati grundades (och årtalet för USA:s självständighetsförklaring).

Tja, du svarar ju själv på eventuella frågor... Om man ska designa ett vapen för en stat så är det väl tämligen naturligt att inkludera datum eller årtal för statens grundande i vapnet?

Eller vad var det som var intressant?
Citera
2011-02-13, 21:32
  #9
Medlem
"Illuminati" är emot kyrkan, för de är satanister. Men har flera gånger infiltrerat kyrkan, man kan se flera olika ärkebiskopar göra speciella "handsymboler".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback