Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 20:10
  #9109
Medlem
Gnomegirls avatar
Ändrad 1:01 regel?

Jag har på senare tid sett en kraftig ökning av bann för 1:01. Inte avstängning, utan ren bann.
Nu undrar jag om det varit någon regeländring jag missat.



MVH/Gnomegirl
Citera
2024-04-21, 17:44
  #9110
Medlem
bajsfittahoras avatar
Varför är oneliners som bara består av en smiley ok i Laidback? Sånna inlägg tillför ingenting.

(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
Citera
2024-04-21, 17:57
  #9111
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittahora
Varför är oneliners som bara består av en smiley ok i Laidback? Sånna inlägg tillför ingenting.

(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden

Inget av inläggen är ju ens RP:ade. Börja där.
Citera
2024-04-21, 18:27
  #9112
Medlem
bajsfittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inget av inläggen är ju ens RP:ade. Börja där.

Jag vill ha svar från en moderator. Du är inte moderator.
Citera
2024-04-21, 18:35
  #9113
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittahora
Jag vill ha svar från en moderator. Du är inte moderator.

Ja, det är möjligt att du vill ha svar på din fråga från en moderator också, men du kan inte hindra andra från att svara. Det bestämmer du inte ett smack över.

Har du rapporterat inläggen du länkade till än? Då tittar en moderator på dem och avgör om de är OK eller inte.
Citera
2024-04-22, 13:24
  #9114
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittahora
Varför är oneliners som bara består av en smiley ok i Laidback? Sånna inlägg tillför ingenting.

(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden
(FB) Den stora chattråden

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inget av inläggen är ju ens RP:ade. Börja där.

Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittahora
Jag vill ha svar från en moderator. Du är inte moderator.
Börja med att skicka en RP på inläggen så tittar en moderator på dem.

// FD Moderator
Citera
2024-04-22, 14:44
  #9115
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ändrad 1:01 regel?

Jag har på senare tid sett en kraftig ökning av bann för 1:01. Inte avstängning, utan ren bann.
Nu undrar jag om det varit någon regeländring jag missat.



MVH/Gnomegirl

Det har inte kommunicerats ut någon regeländring vad jag kan se när jag tittar här: (FB) Viktiga meddelanden men det är väl inte så förvånande om någon eller några börjat sprida egen reklam på fb att man väljer att då ta i med hårdhandskarna. Forumet lever väl på sin egen reklam så det är ju inte konstigt om man beivrar olovlig konkurrerande reklam.
Citera
2024-04-22, 15:05
  #9116
Medlem
Jag har på senare tid varit med om att minst 5-10 svar/inlägg i olika trådar bara försvunnit? har inte fått några varningar eller så för det utan rent av bara puts väck? kan man ta bort sina egna inlägg på nått sätt så det är därför dom försvunnit eller har Moderatorn tagit bort svaret utan att man får reda på varför? Nån som vet, har kollat o inte sett nånstans man kan ta bort sina egna svar utan bara redigera svaret en kort tid efter man postat den så?
Citera
2024-04-22, 15:34
  #9117
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majan00
Jag har på senare tid varit med om att minst 5-10 svar/inlägg i olika trådar bara försvunnit? har inte fått några varningar eller så för det utan rent av bara puts väck? kan man ta bort sina egna inlägg på nått sätt så det är därför dom försvunnit eller har Moderatorn tagit bort svaret utan att man får reda på varför? Nån som vet, har kollat o inte sett nånstans man kan ta bort sina egna svar utan bara redigera svaret en kort tid efter man postat den så?

Ja, inlägg "försvinner" ofta "puts väck" och förklaringen till det går att läsa i FAQ. Har du inte läst där?

Citat:
Q: En del av mina inlägg försvinner spårlöst. Vad är det som händer?
A: Moderatorerna rensar hela tiden bort inlägg som är utanför trådens ämne. Detta är inte något som användarna alltid informeras om då det handlar om väldigt många inlägg varje dag. Har ditt inlägg försvunnit så är det enklast att kontakta en moderator i berört forum och fråga vad som hänt. Att skicka PM till varje användare som får inlägg bortplockade är inte aktuellt då detta skulle ta ofantligt mycket tid i anspråk. Även trådar kan försvinna helt, alltså inte hamna i Papperskorgen. Det beror oftast på att trådstarten bryter mot en 1.xx-regel. Alla moderatorer har möjlighet att se vilka åtgärder som gjorts av moderatorer i en tråd.
Citera
2024-04-25, 06:25
  #9118
Avstängd
När man får en varning här på Flashback, så uppmanas man acceptera mottagandet av den via en länk från meddelandet (till en annan sida, som pingar tillbaka till servern). Är det även ett sätt att "fingerprinta" den IP-adress som medlemmen använder vid denna tidpunkt?
Citera
2024-04-25, 09:42
  #9119
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ändrad 1:01 regel?

Jag har på senare tid sett en kraftig ökning av bann för 1:01. Inte avstängning, utan ren bann.
Nu undrar jag om det varit någon regeländring jag missat.



MVH/Gnomegirl

Nä ingen regeländring, bara fler som brutit mot regeln. Sånt kan gå lite i vågor. Någon/några försöker göra reklam för något ett tag, med tiden ger de upp, sedan kommer någon/några nya som försöker göra reklam för något annat. Ganska tröstlöst ibland. Tror de hade fått ut mer av sin tid om de istället betalat för en reklamplats. Men men, det finns folk till allt...
Citera
2024-04-25, 10:48
  #9120
Medlem
Går det att införa ett förtydligande vid 2.01 (Ohörsamhet)? Det vore bra att veta vad man varit ohörsam mot. Det är inte alltid tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nä ingen regeländring, bara fler som brutit mot regeln. Sånt kan gå lite i vågor. Någon/några försöker göra reklam för något ett tag, med tiden ger de upp, sedan kommer någon/några nya som försöker göra reklam för något annat. Ganska tröstlöst ibland. Tror de hade fått ut mer av sin tid om de istället betalat för en reklamplats. Men men, det finns folk till allt...
Intressant. Jag har inte sett nån reklam nånstans, och jag har kollat noga. Nåja, tur att det finns moderatorer som kan hålla ordning på oss dödliga.
__________________
Senast redigerad av SvePol 2024-04-25 kl. 10:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback