Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-09-19, 21:10
  #25
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullkungen
Du missade kanske den viktigaste delen i deras svar:
”De här produkterna är per definition laktovegetariska, men som du ser har vi inte valt att marknadsföra de som vegetariska på förpackningen. Om vi hade lyft ordet ”vegetarisk” eller på förpackningens framsida så hade vi även lagt till en förklaring på baksidan där vi berättar om att produkten är laktovegetarisk och vad det innebär”.

Så Ida är upprörd över att produkterna som hon köpte (som inte marknadsförs som vegetariska eller veganska) inte är veganska?! En bättre rubrik hade väl varit "Ida handlade mat utan att kolla vad det var hon handlade!"
Rubriken säger:
Kalvmage i den vegetariska maten.
Citera
2023-09-20, 06:05
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Rubriken säger:
Kalvmage i den vegetariska maten.

Fortfarande samma problem, rätterna hon köpte (eller åtminstone de som visas i artikeln) säger inte att de är vegetariska utan heter grönsaks lasagne eller pizza med mozarella och pesto.

Att man har gjort en grönsakslasagne betyder ju inte att den är vegansk eller vegetarisk utan just en lasagne med grönsasker och i både pizzor och lasagne så brukar man ha ost som tillverkas med löpe så verkar hon ovanligt aningslös!
Citera
2023-09-20, 06:17
  #27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkyy
Jag är vegetarian för att jag äcklas av vad jag stoppar i mig. Inte för att jag tycker synd om djuren. Jag dricker gärna ett glas o'boy.. Ej ren mjölk då jag ej tycker det är gott.. Men jag äter inte, så länge jag kan undvika det, ost med animalisk löpe i. Det har inget att göra med att jag tycker synd om kalvarna som fått sina magar nedmalna.. Utan just att det låter jävligt äckligt och ofräscht att stoppa i sig nedmalna kalvmagar..

Folk som äter kött. Får gärna äta kött.. Och folk som är veganer för att de tycker synd om djuren.. Får gärna låta bli att äta kött/mejeriprodukter..

Hur tror du spenaten mår när du rycker av dennes blad då?
Vad tror du herr broccoli tycker när dennes grenar knäcks i broccolifabriken dör alla plantor står på långa rader utan att någon pratar med dem varje dag?

Du får äta vad du vill men det är inte bara djur som lider av att bli mat.
Citera
2023-09-20, 08:02
  #28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullkungen
Fortfarande samma problem, rätterna hon köpte (eller åtminstone de som visas i artikeln) säger inte att de är vegetariska utan heter grönsaks lasagne eller pizza med mozarella och pesto.

Att man har gjort en grönsakslasagne betyder ju inte att den är vegansk eller vegetarisk utan just en lasagne med grönsasker och i både pizzor och lasagne så brukar man ha ost som tillverkas med löpe så verkar hon ovanligt aningslös!
Det är ju frågan om man tolkar löpe som någon form av ost eller som en del av kalven mage.
Men jag håller med, det är nog åt det veganska hållet hon bör söka sig.
Citera
2023-11-24, 03:47
  #29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur tror du spenaten mår när du rycker av dennes blad då?
Vad tror du herr broccoli tycker när dennes grenar knäcks i broccolifabriken dör alla plantor står på långa rader utan att någon pratar med dem varje dag?

Du får äta vad du vill men det är inte bara djur som lider av att bli mat.
Eftersom spenat och broccoli saknar hjärna så skulle jag inte tro att de kan uppfatta smärta på det sätt som djur kan.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback