Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-15, 03:24
  #217
Medlem
Grandiosos avatar
" På tisdagseftermiddagen tog vänner, familj och idrottskollegor ett sista avsked av
friidrottsprofilen Ricky Bruch i Limhamns kyrka.
- Det finns för få som Ricky i dagens idrott, sa vännen och höjdhopparen Patrik Sjöberg.

Det var en vacker och stämningsfull ceremoni när den legendariske friidrottsprofilen
Ricky Bruch fördes till den sista vilan."


http://kvp.expressen.se/nyheter/1.24...ll-sista-vilan
Citera
2012-04-21, 17:29
  #218
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
oj vad den karln skall ha tagit ett å annat i sina dar att han lever än gubbstrutten! var det inte han som gav en bronsmedalj som betalning för taxiresa eller är det någon annan "stjärna" ja förväxlat med..

Det var Frank Andersson du tänker på!
__________________
Senast redigerad av Scaevola 2012-04-21 kl. 17:30. Anledning: Missade ett litet tecken.
Citera
2012-05-01, 07:09
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Det var Frank Andersson du tänker på!

Han var lite sur för att han missade guldet OS -84 i Los Angeles..

.
Citera
2017-07-03, 17:24
  #220
Medlem
Jag har just sett dokumentären av Stefan Jarl om Rocky Bruch. Själen är större än världen som finns på youtube. Fy fan vilken stark dokumentär,
Fylld av minnesvärda ögonblick. Ta bara den när han under ett styrkelyft spräcker ett blodkär i näsan men ändå fortsätter.

Föresten, är det nån som vet med hur stor marginal han klarade kvalgränsen för OS 1984 dit han inte fick åka? Sorgligt att inte få åka det år som han kastar som allra bäst.
Citera
2023-01-08, 11:54
  #221
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Vilka är era favoritcitat av Ricky Bruch?
Citera
2023-01-08, 14:16
  #222
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Vilka är era favoritcitat av Ricky Bruch?
Har väl inget favoritcitat, men jag tycker att hans dikter var underhållande. Som den där om nekrofilen.
Citera
2023-03-22, 01:52
  #223
Medlem
1982 så hade en stor spansk tidning, Lib, en artikel om homosexuella som tröttnat på att bli påhoppade och trakasserade så de började hårdträna styrketräning. Till denna artikel om de "homosexuella muskelknuttarna" så hade tidning en bild på Ricky Bruch vilket han reagerade starkt över. Bruch säger att han inte har några problem med homosexuella: ”Låt dom hålla på bäst dom vill. Men blanda för guds skull inte in mig. Jag tränar ju smågrabbar.”
Bruch sa att han skulle stämma tidningen på minst en miljon kronor. Någon som vet om det blev något av detta?

Hela artikeln finns här.
Citera
2023-03-22, 03:52
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtidning
1982 så hade en stor spansk tidning, Lib, en artikel om homosexuella som tröttnat på att bli påhoppade och trakasserade så de började hårdträna styrketräning. Till denna artikel om de "homosexuella muskelknuttarna" så hade tidning en bild på Ricky Bruch vilket han reagerade starkt över. Bruch säger att han inte har några problem med homosexuella: ”Låt dom hålla på bäst dom vill. Men blanda för guds skull inte in mig. Jag tränar ju smågrabbar.”
Bruch sa att han skulle stämma tidningen på minst en miljon kronor. Någon som vet om det blev något av detta?

Hela artikeln finns här.

Mycket av det rika sa blev det aldrig något av och troligtvis inte detta heller. Kunde inte hitta något om det i hans självbiografi som kom ut ca 10 år efter detta.
Citera
2023-03-22, 07:28
  #225
Avstängd
Ricky Buch satt sonder 2 stolar hemma hos mina foraldrar.

Inte direkt svaller men en lite kul personlig anekdot -

Min bror var pa 70-talet traningskompis med Ricky Bruch pa Baltic-Club i Malmo.
Han brukade titta forbi hos foraldrarna eftersom dom bodde nara stadion-omradet dar Baltic-Club huserade, och ibland hangde RB pa.
Pa den tiden var min bror ocksa en bastant bit sa han hade val lagt grunden for stolarnas kollaps men det var nar RB satt i dom de brakade samman, jag var sjalv narvarande vid ett av tillfallena.
Det sag lite lustigt ut dar nar den store RB brakade i golvet och morsan som var en petit kvinna stod och blangde ner pa honom.
Citera
2023-03-22, 22:34
  #226
Medlem
Vila i frid Ricky. Tänker på dig ibland.
Citera
2024-01-26, 01:50
  #227
Medlem
Bruch var verkligen en helskön kille. Som 1982 när han gick in i bastun med fd pin-up'an och journalisten Christina Lindberg för en "naken intervju" som sen publicerades i Lektyr nr 43 1982. Den tiden kommer inte tillbaka.


Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Han var lite sur för att han missade guldet OS -84 i Los Angeles..

.

Journalisten Hans Almqvist träffade Ricky Bruch i slutet av 1981 i Kalifornien där Bruch hårdsatsade för OS 1984 i Los Angeles. Artikeln publicerades i Lektyr nr 1 1982, väl värd att läsa.
Citera
2024-04-27, 15:14
  #228
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraliz
Jag vet att Ricky gjorde ett klassiskt utvik för tidning SE som fanns för en massa år sedan.

Han visade allt o de skulle tydligen vara en hel del att visa :P. Han skulle nog lätt platsa bland flashbackkillarna o deras jättestora

Finns de någon som har de bilderna idag?? Snälla, lägg upp dem i så fall.
Skulle vara så intressant att få den store mannen helt naken.

Så här 13 år senare kan jag meddela att utviket finns publicerade online med kuk och allt. Scrolla ner för att se hela paketet.

https://sunkit.com/sa-gick-det-till-...-tidningen-se/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback